שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חדשות טכנולוגיה

פרסום ראשון

נשיא ריבוק לשעבר מצטרף ל-Hype, קרן ישראלית להשקעות בטכנולוגיות ספורט

הקרן תנהל 75 מיליון דולר להשקעה בסטארט-אפים מתחום הספורט; שותפים נוספים ב-Hype: ברנרד וואלר, לשעבר סמנכ"ל תפעול באדידס, והישראלי אמיר רווה

הגר רבט 17:4403.04.19

 

אולי בקר, נשיא ריבוק לשעבר וברנרד וואלר, לשעבר סמנכ"ל תפעול באדידס ונשיא מועדון הכדורגל VfB Stuttgart חברו לישראלי אמיר רווה להקמת קרן  Hype Capital שתנהל 75 מיליון דולר להשקעה בסטארט-אפים מתחום הספורט.

 

רווה ייסד לפני ארבע שנים רשת אקסלרטורים לחברות המפתחות טכנולוגיית ספורט בשם Hype, המונה כיום 12 אקסלרטורים בכל העולם. רווה סיפר ל"כלכליסט" שעד היום סיימו את התוכנית 140 חברות שקיבלו תוכנית הכשרה אינטנסיבית בת 4 חודשים, במהלכה נפגשו עם אנשי מפתח בתעשייה, בהם נציגים של ארגון הכדורגל האירופי אופ"או ליגת הפוטבול האמריקאית (NFL), גופי שידור, חברות לציוד ספורט וכדומה. כל אחד מהאקסלרטורים מתמחה בוורטיקל אחד של התעשייה, מבלוקצ׳יין ועד מעורבות אוהדים. האקסלרטור שהוקם בארץ פועל בשיתוף קבוצת הכדורגל מכבי חיפה.

 

אולי בקר אולי בקר

 

"הבנו שהשלב הבא עבורנו הוא להשקיע בחברות והחלטנו להשיק את הקרן", אמר רווה. "ב-2018 הושקעו בחברות טכנולוגיה בתחום הספורט בעולם 8 מיליארד דולר והתחום הזה בעיצומה של צמיחה מטורפת". הפוקוס של Hype Capital יהיה על חברות הפועלות במה שרווה מגדיר כ"תחומי הצמיחה" בספורט: טכנולוגיית שידור, e-sport, איצטדיונים חכמים, מעורבות אוהדים, הימורים, וניתוח ביצועים, אבל הוא מוסיף גם שלא יפסלו חברות טובות בתחומים נוספים.

 

ברנרד וואלר ברנרד וואלר

לדברי רווה, "למרות שישראל אינה מעצמת ספורט, בכל מה שקשור לטכנולוגיית ספורט אנחנו מעצמה, בעיקר בגלל היכולת לזהות את ההזדמנות בתחום. זה נשמע כמו תחום נישה אבל הגודל שלו עצום. ישראלים יודעים לקחת טכנולוגיות מעולמות אחרים לתחום הספורט - מעולמות הבידור, הריטייל ועוד". הוא הוסיף שהקרן נמצאת כיום לקראת השקעה בשלוש חברות ראשונות, אחת מהן ישראלית.

 

וואלר, יו"ר הקרן, מסר: "על מנת לנפחית את הסיכון למשקיעים אנחנו עובדים רק עם סטארט אפים שאנחנו מכירים באופן אישי". הוא הוסיף גם שהשינוי בתחום מובל על ידי דור צעיר של אוהדים שצופים באירועי ספורט בסטרימינג דרך מכשיר המובייל שלהם: "המהפך הדמוגרפי בנתוני הצפייה משנה את התעשייה כולה והקניות המקוונות מכוננות היום בסיס לקמעונאות ספורט". 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x