$
אפליקציות

אמזון מפתחת שירות חדשות לפלטפורמת פריים וידאו

ענקית הסחר המקוון מנסה לתפוס נתח גדול יותר משוק הסטרימינג האמריקאי, ולפי הערכות בונה שירות חדשות ארציות ומקומיות. שיווק תוכן הופך לחלק מורגש יותר ויותר בעסקיה; למשל, ב-2018 צמחה פלטפורמת המוזיקה שלה מהר יותר ממתחרות כספוטיפיי ואפל מיוזיק

רפאל קאהאן 17:0431.03.19

המלחמה בזירת שירותי התוכן בסטרימינג מתחממת; אחרי שבשבוע שעבר חשפה אפל הפקות מקור עבור אפל TV שיהיו זמינות גם לפלטפורמות אחרות, מגיבה אמזון - לפי דיווח של אתר the Information מסוף השבוע, מתכננת ענקית הסחר המקוון להרחיב את שירותי התוכן של אמזון פריים אל אפליקציות שיפעלו דרך מוצרי החומרה שלה. כמו כן, החלה במגעים עם חברות כוורייזון וחברות טכנולוגיה ומדיה אחרות. לפי הערכות, צפויה אמזון להשיק שירות חדשות ארציות ומקומיות, ותשלב בשירותי פריים את פלטפורמת הפרסום שלה.

 

 

אמזון רוצה לתפוס נתח גדול יותר מהשוק האמריקאי, ולהתחרות גם בחברות טכנולוגיה ואינטרנט כאפל ונטפליקס, וגם בפלטפורמות מבוססות חומרה כמו חברת הסטרימרים Roku שבולטת בארה"ב. האחרונה מעבירה תכני בידור דרך המכשיר שלה במנוי חודשי, ומאפשרת הוספת ערוצים יעודיים בתשלום, מודל שאמזון כבר מיישמת בשירות פריים וידאו שלה. בנוסף, צפויה אמזון לשלב את אלקסה בשירות החדשות שהיא מפתחת.

 

 

אמזון פריים וידאו אמזון פריים וידאו צילום: שאטסטוק

 

 

הפעילות של אמזון בתחום הסטרימינג מתחילה להפוך לחלק מורגש מעסקיה. אמנם אמזון פריים וידאו אינו שירות הסטרימינג המוביל מבחינת סרטים או טלוויזיה, אך אמזון מיוזיק כבר מתחיל להסתמן כמתחרה העיקרי לספוטיפיי, אפל מיוזיק, פנדורה ומקביליהם. על פי מחקר של eMarketer שירות סטרימינג המוזיקה של אמזון הציג את הצמיחה הגדולה ביותר ב-2018 בארה"ב. לשירות יש כ-35 מיליון משתמשים חודשיים בארה"ב לבדה והוא מציג קצב גידול של כ-17.7% ביחס לשנה הקודמת.

 

 

 

השירות מסופק לכל מי שמנוי לאמזון פריים כחלק מהשירות. בהתחשב בכך שמדובר בכמעט מחצית מהאוכלוסיה הבוגרת של ארה"ב, לשירות יש בהחלט לאן לגדול. עם זאת, אמזון לא משתמשת במיוזיק לפרסום כך שעל פניו היא יכולה להוסיף מודל הכנסות אם תפתח גרסה חינמית מבוססת פרסומות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x