$
אינטרנט

פייסבוק תבטל מיקוד פרסום לפי מגדר, גיל וגזע בתחומי דיור וכ"א

כיום משתמשים מפרסמים בארה"ב בחיתוכים אלה כדי להגיע ללקוחות ספציפיים תוך שהם מדירים אחרים - מה שגורר פגיעה באנשים כשמדובר בתחומים כתעסוקה, מתן אשראי ומציאת מקום מגורים. החברה ביטלה את הטירגוט הזה במסגרת הסדר טיעון, בו תשלם גם מיליוני דולרים לתובעים

עומר כביר 09:2220.03.19

פייסבוק תגביל את יכולות מיקוד המודעות בפרסומות בתחומי הדיור, תעסוקה ומתן אשראי במטרה לצמצם אפליה על בסיס מגדר, גיל וגזע - כך הודיעה אמש שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של הרשת החברתית.

 

 

המהלך מתבצע כחלק מהסדר טיעון בחמש תביעות ייצוגיות שהוגשו נגד החברה, ושכולל גם תשלום פיצויים של קצת פחות מ-5 מיליון דולר.

 

 

שריל סנדברג שריל סנדברג צילום: מסך משידור ישיר של CSPAN ביוטיוב

 

 

"הגנה על אנשים מאפליה בפייסבוק נמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו", מסרה סנדברג בהודעה לעיתונות. "אנחנו צריכים לוודא שלא נעשה שימוש לרעה בכלים שלנו. יש היסטוריה ארוכה של אפליה בתחומי הדיור, התעסוקה והאשראי, ואסור שהתנהגות מזיקה זו תתבצע דרך הפרסומות של פייסבוק. המדיניות שלנו אוסרת על מפרסמים להשתמש בכלים שלנו כדי להפלות. הסרנו אלפי קטגוריות מהגדרות שמאפשרות אפליה כמו גזע, מוצא אתני, נטייה מינית ודת. אבל אנחנו יכולים להשתפר".

 

במסגרת ההסדר, מפרסמים שמציגים פרסומות בתחומי הדיור, התעסוקה והאשראי לא יוכלו לטרגט משתמשים על בסיס גיל, מגדר או מיקוד. "מפרסמים בתחומים אלו יקבלו גישה למבחר קטן הרבה יותר של קטגוריות טירגוט. טירגוט עם זיקה רב-תרבותית ימשיך להיות לא זמין בעבורם. בנוסף, אפשרויות טירגוט שמתארות או מתייחסות למעמדים מוגנים לא יהיו זמינות", הוסיפה סנדברג. פייסבוק גם מפתחת כלי שיאפשר למשתמשים לחפש ולצפות בכל הפרסומות הפעילות בתחומי הדיור בארה"ב.

 

 

 

"פרסומות לדיור, תעסוקה ואשראי הן קריטיות לאנשים שרוצים לקנות בית, להתחיל קריירה או לקבל גישה לאשראי", אמרה סנדברג. "אסור להשתמש בהן כדי להדיר או לפגוע באנשים. מאוד חשוב לי ולכולנו בפייסבוק שנעשה את זה נכון, כי הכלה היא ערך ליבה בחברה שלנו".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x