$
חדשות טכנולוגיה

אלקסה כישלון? מפתחים לא מצליחים למכור אפליקציות לרמקול החכם של אמזון

מפתחי האפליקציות לא מצליחים לייצר להיטים או אפילו שירות ייחודי שימשוך את הצרכנים. אחת הסיבות לכך נחשפה בסקר שנערך לאחרונה ובו נמצא שכחצי ממשתמשי אלקסה לא מורידים אפליקציות ומסתפקים בפעולות פשוטות

עומר כביר 11:3212.03.19

ארבע שנים אחרי שהשיקה אמזון את הרמקול החכם אקו, 80 אלף האפליקציות שנוצרו בעבור העוזרת החכמה שלו אלקסה טרם ניפקו להיט משמעותי או חוויה מהפכנית. על פי כתבה נרחבת של בלומברג שבוחנת את תחום האפליקציות לרמקולים חכמים מדובר בסוג של כישלון. אמזון מודעת לכך ואף משלמת כ-5,000 דולר לחודש למפתחים כדי שימשיכו לעדכן ולפתח Skills לאלקסה.

סקר שנערך בקרב 1,038 משתמשי רמקולים חכמים בארה"ב העלה שמיליוני המשתמשים ברמקולים חכמים משתמשים בהם בעיקר על מנת להאזין למוסיקה או לבצע פעולות פשוטות יחסית כמו "אלקסה, תפעילי טיימר ל-30 דקות". כשמדובר במשימות מורכבות יותר הם לרוב מתייאשים או פונים לסמארטפון שלהם. למעשה, 49.7% מהנשאלים בסקר אמרו שהם לא נוהגים להוריד אפליקציות חדשות בפלטפורמה.

אלקסה לא מייצרת להיטים אלקסה לא מייצרת להיטים צילום: amazon

 

מפתחי אפליקציות התקשו פחות ליצור להיטים לפלטפורמות חדשות כמו סמארטפונים או מחשבים אישיים. ואף ש-80 אלף אפליקציות (או "כישורים", כמו שאמזון מכנה אותן) נשמע כמו מספר מרשים, כשהאפסטור של אפל היתה בת ארבע היו לה כבר 650 אלף אפליקציות והיא ניפקה כמה להיטים מובהקים, כמו אנגרי בירדס שהביאו לא מעט הכנסות למפתחיהן. "הפלטפורמה כמעט בת 4, ואין אפילו אפליקציה מובילה אחת", אמר מארק איינהורן, שפיתח משחק לאלקסה שמאפשר לתפעל דוכן לימונדה וירטואלי.

 

ג'יימס מואר, אנליסט בחברת המחקר ג'וניפר, אמר לבלומברג שלמשתמשים יש תרחישי שימוש מאוד מוגבלים ברמקולים חכמים: "יש צביר של תכונות שאנשים מצפים לו בפלטפורמות קול – סיכום חדשות יומי, מזג אוויר, טיימר ועובדה רנדומלית. מעבר לכך אנשים לא כל כך מתנסים".

 

האפליקציות המועטות שכן זוכות להצלחה מסוימת מספקות צרכים די בסיסיים, למשל הפיכת הרמקול למכונת קולות לבנים כדי למסך רעשים מטרידים, אפליקציות טריוויה או אפליקציות נישתיות כמו Chompers, שהיא למעשה יבוא של פודקאסט מבית גימלט מדיה (שנרכשה לאחרונה על ידי ספוטיפיי) שנועד להעסיק את הילדים למשך שתי דקות בעת צחצוח השיניים.

 

עם זאת, מומחים שונים סבורים שעוד מוקדם להספיד את פלטפורמות הקול. "תראו את האינטרנט ב-1995", אמר לבלומברג מנכ"ל סטארט-אפ השיווק Skilled Creative, ברנדון קפלן. "האתרים הראשונים לא עשו כסף. אנשים עדיין משחקים שם, מנסים להבין מה הם יכולים לבנות".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x