שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
30 דקות

30 דקות או פחות

"אנחנו מפתחים מערכת הפעלה לתחבורה ציבורית יעילה יותר"

אחרי שהשיקה פעילות בעשרות ערים בחו"ל, חברת ויה מגיעה לתל אביב ומנהל הפעילות בארץ, גיא שר, מסביר איך זה יעבוד ומה ההבדל בין השירות של ויה לבין חברות מתחרות

שירות כלכליסט 14:1211.02.19

התחבורה הציבורית בישראל זוכה לביקורת רבה, ואולי בקרוב היא תתחיל להיות חכמה יותר: חברת ויה (Via) שהקימו ד"ר דניאל רמות וד"ר אורן שובל תתחיל לפעול בקרוב בתל אביב, אחרי שכבר השיקה את השירות שלה בעשרות ערים בעולם, בהן ניו יורק, וושינגטון, שיקגו, לונדון, סידני, פריז, אמסטרדם, ברלין וטוקיו.

 

 

 

לפרקים נוספים של הפודקאסט "30 דקות או פחות" ליחצו כאן

 

"אנחנו יודעים להפעיל שירות הסעות וגם לספק את הטכנולוגיה לחברות קיימות", מסביר גיא שר, שינהל את הפעילות בארץ. שר מגדיר את הפעילות כ"מערכת הפעלה של תחבורה ציבורית", כשהטכנולוגיה של ויה מסייעת לחברות לנהל את הפעילות בצורה יעילה יותר. הפיילוט שיחל בישראל יפעל בשיתוף עם חברת דן, ויאפשר לנוסעים להזמין נסיעה באמצעות אפליקציה ייעודית. רכב של דן יאסוף אותם בנקודת איסוף קרובה המחושבת בזמן אמת לפי תנאי התנועה והביקוש.

 

גיא שר. מערכת הפעלה לתחבורה ציבורית יעילה יותר גיא שר. מערכת הפעלה לתחבורה ציבורית יעילה יותר צילום: מעיין דיסקין

 

 

הנסיעה תעלה 10-15 שקלים - יקרה יותר מאוטובוס או קו שירות רגיל, אבל זולה יותר ממונית ספיישל: "בעזרת הטכנולוגיה שלנו נדאג לכך שהנסיעה לא תהיה ארוכה כמו באוטובוס, שעוצר לאורך הדרך בכל תחנה", מסביר שר.

 

 

 

בספטמבר 2017 הובילה מרצדס השקעה של 250 מיליון דולר בוויה והחברה מתרחבת, אבל איך מבטיחים שזה ייגמר אחרת מהשקעת הענק של פולקסווגן בגט הישראלית, השקעה שלפי דיווחים לאחרונה עומדת להימחק כולה? בשיחה בפודקאסט "30 דקות או פחות" מתאר שר את התוכניות לעתיד, איזה שינוי הוביל לכך שהחברה משיקה סוף סוף פעילות בארץ ומה ההבדל בין ויה לבין שירותים מתחרים.

 

 

ראיון שבועי עם יזמים, משקיעים ומנהלים בעולם ההייטק
 
להאזנה לפודקאסט לחצו כאן >>

 

 

מראיינים:

נבות וולק, איש הייטק.

אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x