$
חדשות טכנולוגיה

יוצאת מהבוץ: סנאפ היכתה את התחזיות, הגדילה הכנסותיה

מפעילת סנאפצ'ט דיווחה על הכנסות של 389 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2018, לעומת הערכות האנליסטים שעמדו על 377 מיליון. בנוסף, הציגה ירידה נמוכה יחסית במספר המשתמשים, והציגה הפסדים נמוכים פי שניים משהוערך

רפאל קאהאן 13:1806.02.19
סנאפ דיווחה אמש על תוצאות הרבעון הרביעי 2018 ובאופן מפתיע, היכתה את התחזיות: הכנסותיה עמדו על כ-389.8 מיליון דולר, לעומת 377.5 מיליון דולר שציפו בוול סטריט, מדובר בעלייה יפה מאוד ביחס לשנה שעברה, בה עמדו ההכנסותיה על כ-285 מיליון דולר. מספר המשתמשים היומיים עמד על כ-186 מיליון לעומת כ-187 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. המניה שלה זינקה בכ-20% לאחר פרסום הדו"חות, לפי סוכנות בלומברג.

 

 

 

החברה לא הצליחה להרחיב את בסיס המשתמשים שלה ואף איבדה כמיליון מהם, אך עדיין מדובר בהפתעה חיובית, שכן איבדה בשנה האחרונה משתמשים בהתמדה, והירידה במספרם נמוכה משהוערך. הגידול בהיקף ההכנסות גם הוא מרשים - אך תלוי יותר במפרסמים מאשר בגולשים, ולפי סנאפ, נבע מהפעלת כלים אוטומטיים חדשים שמייעלים את הפרסום. החברה עדיין לא מרוויחה כסף, אך היקף ההפסדים שלה הצטמצם ועמד ברבעון האחרון על 191.7 מיליון דולר, בעוד האנליסטים העריכו הפסד כפול בגודלו.

 

רכיב שופינג, אחת התכונות שבוחנת סנאפצ'ט רכיב שופינג, אחת התכונות שבוחנת סנאפצ'ט צילום: סנאפצ'ט

 

 

סנאפ עברה שנה קשה מאוד, במסגרתה השיקה שינוי עיצוב שהבריח משתמשים, נחשפו פרטים על ליקויים בתרבות הארגונית שלה שמקשים על ניהול משברים, ושורה ארוכה של בכירים עזבו את שורותיה. אוון שפיגל, מנכ"ל החברה, שידר ביטחון במכתב שהעביר אמש לבעלי המניות: "אני מחויב להפוך את העסק ההפסדי הזה לעסק בעל קיימות ויציבות", כתב.

 

 

  

בשנתיים האחרונות ניסתה סנאפ להמציא את עצמה מחדש, לאחר שפייסבוק ומתחרות אחרות העתיקו ממנה את כל הרכיבים שהפכוה לייחודית; למשל, ניסתה להיבנות כחברת צילום עם משקפי הספקטקלס שנמכרו בחנויות פופ-אפ ברחבי ארה"ב בדור הראשון ודרך אתר ברשת בדור השני. ואולם, המשתמשים לא התלהבו מהמוצר החדש, וכנראה שיהיה על שפיגל למצוא כיוון חדשנות אחר. לא ברור לאן תלך החברה, שכן אין לה סיכוי להתחרות בהצלחה בפייסבוק ושלוחותיה מחד, ועסקי חומרה הם תחום הפכפך ביותר מאידך.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x