$
חדשות טכנולוגיה

ספוטיפיי במו"מ מתקדם לרכישת גימלט מדיה לפי שווי של כ-200 מיליון דולר

כך לפי דיווחים בתקשורת האמריקאית בסוף השבוע; אם תושלם, תהיה זו הרכישה הראשונה שמבצעת אפליקציית הסטרימינג בתחום התוכן; עבור גימלט, העוסקת בהפקת פודקאסטים מסחרית, יהיה זה מכפיל שווי משמעותי

עומר כביר 09:4802.02.19

ספוטיפיי מנהלת מגעים מתקדמים לרכישת חברת הפודקאסטים גימלט מדיה (Gimlet Media) לפי שווי של יותר מ-200 מיליון דולר, כך לפי דיווחים של ה"וול סטריט ג'ורנל" ואתר recode המתפרסמים בסוף השבוע.

 

 

 

אם תושלם, תהיה זו הרכישה הראשונה שמבצעת אפליקציית הסטרימינג בתחום התוכן. בעבור גימלט, שגייסה ב-2017 לפי שווי של 70 מיליון דולר, תהווה העסקה מכפיל שווי משמעותי.

 

גימלט הוקמה ב-2014 על ידי העיתונאי והמגיש אלכס בלומברג, והפכה במהרה לשחקנית הבולטת בתחום המתעורר של הפקת פודקאסטים מסחרית. כיום מפיקה החברה את כמה מהפודקאסטים המואזנים בעולם, ובהם Reply All שעוסק בתרבות מקוונת, Heavyweight בהגשת היוצר המוערך ג'ונתן גודסטין ופודקאסט ההיסטוריה Uncivil.

 

אלכס בלומברג אלכס בלומברג

 

בשנים האחרונות התרחבה החברה גם לתחום הטלוויזיה. העונה הראשונה של הפודקאסט Startup, שתיעדה את מאמציו של בלומברג להקים את החברה, עובדה לסדרה קומית בכיכובו של זאק בראף בשם Alex Inc, שבוטלה אחרי עונה אחת. הפודקאסט העלילתי Homecoming עובד לסדרה באמזון בכיכובה של ג'וליה רוברטס. העיבוד זכה להצלחה רבה ולביקורות חיוביות רבות, והיה מועמד לשלושה פרסי גלובוס הזהב: הסדרה, השחקנית והשחקן הטובים ביותר. העונה השנייה תשודר כנראה לקראת סוף השנה.

 

בעבור ספוטיפיי, הרכישה צפויה להשתלב במאמציה להרחיב את פעילותה מעבר להזרמת מוזיקה ולהפוך לשחקנית משמעותית בעולם הפודקאסטים. אף שאלו זמינים בפלטפורמה כבר כמה שנים, בחודשים האחרונים הם הפכו למוקד פעילות אסטרטגי בעבור החברה. הדבר מתרחש במקביל לפריחה בשוק הפודקאסטים המסחרי, שנמצא עדיין בראשיתו: ב-2017 ייצר התחום הכנסות מפרסום בסך 315 מיליון דולר, לעומת סכום של 11.9 מיליארד דולר בפרסום בווידיאו ברשת.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x