$
הקברניט

סודות הטיסה

מה עושים במקרה של הטרדה מינית בטיסה?

לפי נתוני ה-FBI, ב-2018 התקבלו יותר תלונות על תקיפה מינית בטיסה מבכל שנה קודמת; כיצד כדאי להתנהג כשעדים להטרדה באוויר, או אם חס וחלילה חווים אחת? דוברת איגוד הדיילים בארה"ב מסבירה

שירות כלכליסט 08:0302.02.19

תנועת #MeToo עזרה להעלות לתודעה את בעיית ההטרדות המיניות שנשים סופגות במקומות העבודה ובמרחבים ציבוריים אחרים, ועודדה נשים להתלונן על הטרדות ותקיפות המתרחשות במהלך טיסות. לפי נתוני ה-FBI, ב-2018 התקבלו יותר תלונות על התקפות מיניות בטיסה מאשר בכל שנה קודמת.

 

 

יתרה מכך, מספר החקירות בהן פצחה הבולשת בנוגע לתקיפות אוויריות עלה ב-66% מאז 2014, אז נפתחו 38 חקירות לעומת 63 ב-2017. בעקבות זאת, הושק קמפיין להעלאת המודעות הציבורית לגבי התופעה. עם זאת, יש לציין כי לפי איגוד הדיילים והדיילות (AFA), שמייצג מעל 50 אלף דיילים מ-20 חברות תעופה, רק כמחצית מהתקיפות מדווחות לרשויות החוק.

 

צעד ראשון: עדכנו את צוות הקבינה צעד ראשון: עדכנו את צוות הקבינה צילום: שארטסטוק

 

 

אחת הבעיות הנוגעות למצב היא שהדיילים והדיילות לא מקבלים הכשרה מספקת כדי שיוכלו להתמודד עם תקיפות מיניות במהלך הטיסות. "כל הדיילים עוברים הכשרות לטיפול בנוסעים בעייתים או מתפרעים, אך אין הכשרה ספציפית להתמודדות עם תקיפה מינית", הודתה דוברת איגוד הדיילים, טיילור גרלנד. עם זאת, המצב עשוי להשתנות הודות להקמת כוח מיוחד ומספר תלונות מתוקשרות. כך למשל, אדם שהואשם שתקף אישה באמצע טיסה בתחילת 2018 נידון לאחרונה לשבע שנות מאסר.

 

במקביל, ועדת הייעוץ להגנת הנוסע במשרד התחבורה האמריקאי (ACPAC) הקימה ועדה מיוחדת שתעבור על הדרישות מחברות התעופה בנוגע לתגובה ודיווח על תקיפות. הוועדה התכנסה לראשונה בינואר.

 

בנוסף, גם חלק מחברות התעופה עצמן, ביניהן יונייטד, שינו את התקנון שלהן ואמצו מדיניות "אפס סובלנות" בנוגע להתמודדות עם התנהלות מינית לא הולמת. באלסקן אייר אף השיקו תכנית הכשרה חדשה לדיילים והוסיפו תרחיש של תקיפה מינית להכשרה הקיימת. ההכשרה כוללת גם הסברים כיצד למנוע ולטפל במקרים של הטרדה או תקיפה מינית. "אנחנו מפתחים הכשרה לכל העובדים שמטרתה למנוע התקפה או הטרדה מינית וכל צורה אחרת של הטרדה. הגישה המבוססת על מחקרים מתמקדת על ההשפעה של הבחירה האישית על היכולת לשנות נורמות חברתיות", נמסר מהחברה.

 

 צילום: שארטסטוק

 

 

בכל זאת, יש עוד הרבה מה לשפר. בסיאטל טיימס דיווחו לאחרונה כי נוסעת תובעת את דלתא איירליינס לאחר שלטענתה החברה לא הגישה שום תלונה לאחר שהותקפה בטיסה. לדבריה של גרלנד מאיגוד הדיילים, הקרבה הפיזית בין המושבים והזמינות של אלכוהול מחמירים את הבעיה בטיסות.

 

אם חס וחלילה תיתקלו בסיטואציה כזו, ההמלצה היא לפנות קודם כל לאחד הדיילים. "עשו ככל יכולתכן כדי להגיע לדייל", אמרה גרלנד. "לא תמיד אפשר לעשות את זה, לדוגמה אם הנוסעת יושבת ליד החלון כי אז היא תיאלץ לטפס פיזית מעל לתוקף כדי להגיע לאחד הדיילים". במקרה כזה, גרלנד מציעה ללחוץ על הכפתור הקורא לדיילים ולהתנגד בקולניות כדי לוודא שאחרים בסביבה מודעים לבעיה. "אם אתם עדים לתקריות כאלה במטוס, תמיד תודיעו לדיילים", הדגישה.

 

 

 

התגובה המיידית של הדיילים תהיה לרוב להעביר את הקרבן למושב המרוחק מהתוקף. התקנות מחייבות גם לדווח על התקרית לחברת התעופה ולטייסים, שמעבירים את התלונה לרשויות החוק שאמורים להמתין כבר בירידה מהמטוס. "אין פה ממש תהליך של דיווח ישיר", הודתה גרלנד. "הדיילים מדווחים לטייסים, שמדווחים בתורם לעובדי חברת התעופה על הקרקע, והם מעבירים את התלונה לרשויות החוק המקומיות או ל-FBI". גרלנד הדגישה עוד כי הקרבן חייבת לציין כי היא מעוניינת להגיש את התלונה. מכיוון שלחברות התעופה אין כמעט אחריות משפטית בסיטואציות מסוג זה, האישה נאלצת במקרים רבים לפעול לבדה כדי לוודא שהדיווח מתבצע לפי התקנות. בדומה, חשוב לשמור על קשר עם חברת התעופה גם לאחר הנחיתה כדי לוודא שהתקרית מתועדת כמו שצריך. עכשיו רק נותר לקוון שהעלאת המודעות לבעיה תעזור לפתור אותה.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x