שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חדשות טכנולוגיה

צוקרברג מסביר בעצמו: מדוע חשוב שפייסבוק תישאר חופשית

מנכ"ל פייסבוק בטור אישי המציג את נקודת מבטו על הטענות לפגיעה מתמשכת בפרטיות המשתמשים. לפניכם הטור במלואו, בו מסביר צוקרברג שאינו סוחר במידע האישי, ושהפרסום בפייסבוק מסייע לעסקים קטנים שאין להם תקציב לקמפיינים בטלוויזיה ובשילוט חוצות

מארק צוקרברג 08:0025.01.19

בחודש הבא ימלאו לפייסבוק 15 שנה. כשרק הקמתי את פייסבוק, לא תכננתי לבנות חברה בינלאומית. באותה תקופה, הבנתי שאפשר למצוא כמעט כל דבר באינטרנט - מוזיקה, ספרים, מידע - מלבד הדבר החשוב ביותר: אנשים. לכן בניתי שירות שאנשים יכולים להשתמש בו כדי ליצור קשר וללמוד אחד על השני. לאורך השנים, מיליארדי אנשים מצאו את השירות הזה כמועיל, ובנינו שירותים נוספים שאנשים ברחבי העולם אוהבים ומשתמשים בהם בכל יום.

 

 

לאחרונה עלו לא מעט שאלות בנוגע למודל העסקי שלנו, ולכן אני רוצה להסביר את העקרונות המנחים את דרך הפעולה שלנו. אני מאמין שלכל אדם ואדם מגיע להשמיע את קולו ולהיות מחובר. אם אנחנו מחויבים לשרת את כולם, אז עלינו לספק שירות שכולם יכולים להרשות לעצמם. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להציע שירותים בחינם, ואת זאת הפרסומות מאפשרות לנו לעשות.

 

 

מארק צוקרברג מארק צוקרברג צילום: איי פי

 

 

אנשים אומרים לנו ללא הרף שאם הם צריכים לראות מודעות, אז שלפחות שיהיו רלוונטיות עבורם. פירוש הדבר, שעלינו להבין במה הם מתעניינים. לכן, בהתבסס על העמודים שאנשים אוהבים, על מה שהם מקליקים וכן הלאה, יצרנו קטגוריות. לדוגמה, אנשים שאוהבים עמודים על גינון וגרים בספרד. בשלב הבא, גבינו כסף ממפרסמים שהציגו פרסומות בפני קבוצת האנשים הזו. פרסום ממוקד אמנם היה קיים הרבה לפני האינטרנט, אך פרסום מקוון מאפשר לנו להיות מדויקים יותר במציאת קהל היעד ומכאן, גם רלוונטים יותר.

 

האינטרנט מאפשרת לנו לספק שקיפות ושליטה על הפרסומות שאתם רואים, הרבה יותר מאשר בטלוויזיה, ברדיו או בעיתונים. בשירותים שאנחנו מציעים, יש לכם שליטה על המידע שעליו אנחנו מתבססים כדי להציג לפניכם את הפרסומות, ואתם יכולים לחסום כל פרסומת. אתם יכולים לברר למה אתם רואים מודעה מסוימת ולשנות את ההעדפות שלכם כדי לקבל מודעות שמעניינות אתכם. אתם גם יכולים להשתמש בכלים לשקיפות שלנו כדי לראות כל מודעה שהמפרסם מציג בפני אנשים אחרים.

 

בכל זאת, יש מי שמודאגים מהמורכבות של המודל הזה. בעסקה רגילה, משלמים לחברה עבור מוצר או שירות שהיא מספקת. זה פשוט. אבל במקרה הזה אתם משתמשים בשירותים שלנו בחינם, ואנחנו עובדים בנפרד מול המפרסמים כדי שיציגו בפניכם מודעות רלוונטיות. המודל הזה מרגיש עמום, והנטייה הטבעית של כולנו היא לא לסמוך על מערכות שאנחנו לא מבינים.

 

הפרסומות הן חובה, לדברי צוקרברג - והמידע הפרטי הוא חובה לפרסומות הפרסומות הן חובה, לדברי צוקרברג - והמידע הפרטי הוא חובה לפרסומות צילום: Instapage

 

 

לפעמים המצב הזה גורם לאנשים להניח שאנחנו עושים דברים שאנחנו לא. למשל, אנחנו לא מוכרים את המידע האישי של אנשים. על אף שלעיתים מדווח שכך אנחנו עושים. למעשה, מכירת המידע האישי של אנשים למפרסמים מנוגדת לאינטרסים העסקיים שלנו, מכיוון שזה יפחית מהערך הייחודי של השירות שאנחנו מציעים למפרסמים. יש לנו תמריץ חזק להגן על כך שהמידע של אנשים לא יגיעו לידיו של אף אחד אחר.

 

חלק מהאנשים חוששים שהמודעות יוצרות רשת של אינטרסים לקויים בינינו ובין האנשים שמשתמשים במוצר שלנו. אני נשאל לעיתים קרובות אם יש לנו תמריץ להעלאת מעורבות המשתמשים בפייסבוק כי זה ייצור יותר נדל"ן פרסומי - גם אם זה מנוגד לאינטרסים של האנשים. אני מבקש להבהיר: אנחנו ממוקדים בלעזור לאנשים לשתף ולהיות יותר בקשר, משום שהמטרה של השירות שלנו היא לעזור לאנשים להישאר בקשר עם בני משפחה, חברים וקהילות. אך מנקודת מבט עסקית, חשוב שיעבירו את הזמן בצורה הולמת, אחרת הם יפחיתו משמעותית את השימוש בשירותים שלנו בטווח הארוך. קליקבייט וזבל אחר אולי מגבירים את המעורבות בטווח הקצר, אך יהיה זה מטופש מצידנו להציג זאת בכוונה תחילה כי זה לא מה שאנשים רוצים.

 

שאלה אחרת שעולה היא האם אנחנו משאירים תכנים פוגעניים או מפלגים כי זה מעלה את מידת המעורבות של המשתמשים. התשובה היא לא. אנשים אומרים לנו כל הזמן שהם אינם מעוניינים לראות את התכנים הללו. המפרסמים גם כלל לא רוצים שהמותגים שלהם יתקרבו לתכנים מסוג זה. הסיבה היחידה שתכנים רעים נשארים באוויר היא שהאנשים ומערכות הבינה המלאכותית שעוברים על התכנים עדיין מתפתחים ומשתפרים - ולא כי יש לנו סיבה להתעלם מהם.

 

לבסוף, ישנה השאלה החשובה: האם מודל הפרסומות מעודד חברות כמו שלנו להשתמש ולאחסן יותר נתונים ממה שאנחנו צריכים כדי לספק שירות לצרכנים.

במקרה הזה, אנחנו אכן אוספים מידע מסוים עבור הפרסומות - אך המידע הזה לרוב חשוב מטעמי אבטחה ותפעול השירותים שלנו. למשל, חברות מוסיפות לרוב קוד לאפליקציות ולאתרים שלהן, כך שכשאדם בודק פריט מסוים, הן יכולות לפרסם לו מודעות בשלב מאוחר יותר כדי להזכיר לו להשלים את הרכישה. אך סוג זה של סימון חשוב גם לזיהוי הונאות או חשבונות מזויפים.

 

אנחנו מעניקים לאנשים שליטה מוחלטת בהחלטה האם נשתמש במידע הזה עבור הפרסומות, אך איננו מאפשרים לאנשים לשלוט באופן שבו אנחנו משתמשים במידע הזה לצרכי אבטחה או תפעול השירותים שלנו. כשאנחנו מבקשים מאנשים רשות להשתמש במידע הזה כדי לשפר את המודעות שלהם כחלק מציות להנחיות רגולציית GDPR להגנה על הפרטיות, מרבית האנשים עונים שהם מעוניינים שנעשה זאת כי הם רוצים לקבל מודעות רלוונטיות יותר.

 

 

לדברי צוקרברג, הקהל רוצה פרסום רלוונטי לדברי צוקרברג, הקהל רוצה פרסום רלוונטי צילום: Business2Community

 

 

בסופו של דבר, אני מאמין שהעקרונות החשובים ביותר הנוגעים למידע קשורים לשקיפות, בחירה ושליטה. עלינו להבהיר את האופן בו אנחנו משתמשים במידע, ובפני האנשים צריך להעמיד בחירות ברורות לגבי האופן שבו הם רוצים שישתמשו במידע שלהם. אנחנו מאמינים שרגולציה הכוללת את העקרונות הללו בכל רחבי האינטרנט תועיל לכולם.

 

חשוב לעשות זאת כמו שצריך, כי יש יתרונות ברורים למודל העסקי הזה. מיליארדי אנשים מקבלים שירות בחינם שמאפשר להם לשמור על קשר עם האנשים שאיכפת להם מהם ולבטא את עצמם. עסקים קטנים ברחבי העולם מקבלים גישה לכלים שיעזרו לעסק לצמוח וליצור מקומות עבודה. ישנם קרוב ל-90 מיליון עסקים קטנים בפייסבוק, והם מייצגים חלק גדול מהעסק שלנו. מרביתם לא יכולים להרשות לעצמם לפרסם בטלוויזיה או בשלטי חוצות, אך כעת יש להם גישה לאותם כלים שבעבר רק חברות גדולות היו יכולות להשיג.

 

זה מייצר הזדמנויות עצומות, שכן עסקים קטנים הם שאחראים למרבית המשרות ולצמיחה הכלכלית ברחבי העולם. בסקר חוצה מדינות שנערך, מחצית מהחברות הפעילות בפייסבוק הודו שהעסיקו עוד עובדים מאז שהצטרפו. פירוש הדבר שהם משתמשים בשירותים שלנו כדי ליצור מיליוני מקומות עבודה. כדי לשים זאת בפרספקטיבה, אציין שהכלכלה האמריקאית כולה ייצרה בשנה שעברה 2.6 מיליון מקומות עבודה.

 

 

מבחינתנו, הטכנולוגיה תמיד עסקה בהענקת כוח לכמה שיותר אנשים. אם אתם מאמינים בעולם שבו כולם יכולים להשמיע את קולם ולקבל הזדמנות שווה להישמע, שבו כולם יכולים להתחיל עסק מהיסוד - אז חשוב לבנות טכנולוגיה שמשרתת את כולם. זה העולם עבורו אנחנו יוצרים בכל יום, והמודל העסקי שלנו מאפשר זאת.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x