$
חדשות טכנולוגיה

האשדודי ששווה כבר 5 מיליארד דולר מחפש עובדים בישראל

אלסטיק, שפיתחה מנוע חיפוש בקוד פתוח, רוצה להקים בארץ חברה־בת ולגייס עשרות מתכנתים. כיום החברה פועלת ב־35 מדינות ומעסיקה כ־1,100 עובדים. המייסד שי בנון: "הקמנו את החברה בחו"ל כי בארץ לא רצו להשקיע בקוד פתוח"

מאיר אורבך 10:4102.01.19

חברת החיפוש בקוד פתוח אלסטיק תגדיל במידה ניכרת את מספר עובדיה בישראל. כך אמר ל"כלכליסט" שי בנון, ממייסדי החברה והמנכ"ל שלה. החברה רואה בארץ יעד מרכזי להגדלת מצבת כוח האדם שלה, שמונה כיום 1,100 עובדים ב־35 מדינות.

 

"יש לנו כעת 10 עובדים בישראל וכולם עובדים איתנו כפרילאנסרים. אנחנו רוצים להקים כאן חברה בת כמו שיש לנו במדינות רבות. יכולת הפיתוח של הישראלים בקוד הפתוח גבוהה, ואנחנו פתוחים לקלוט עשרות רבות של עובדים", אמר בנון. 

 

 

שי בנון. "הנפקה הכרחית כדי לבנות חברה גדולה" שי בנון. "הנפקה הכרחית כדי לבנות חברה גדולה" צילום: Nicole Pereira

 

 

"הטכנולוגיה של אלסטיק אומצה על ידי הקהילה הטכנולוגית בישראל כבר מתחילת הדרך. קהילת המפתחים בארץ הוקמה ב־2013, זמן קצר לאחר שהחברה נוסדה. כיום הקהילה הזאת ממשיכה להיות אחת הפעילות של Elasticseach, מנוע החיפוש שלנו, עם יותר מ־2,500 חברים. התוכנה שלנו נמצאת בשימוש של חברות ישראליות רבות, ביניהן חברות טכנולוגיה, שירותים פיננסיים, טלקום וחברות במגזר הציבורי, ומשולבת באפליקציות חיפוש ואבטחת מידע. אנחנו נרגשים להשקיע ולהגדיל את נוכחותנו בישראל, ומצפים להגדיל את מספר העובדים, השותפים והלקוחות".

 

אלסטיק פיתחה מנוע חיפוש לעסקים הבנוי בקוד פתוח היושב בענן, כמו "גוגל של קוד פתוח". למשל, כשמעבירים תמונה לימין או לשמאל בטינדר, מנוע החיפוש מוצא את המועמדים המתאימים לכל אדם. באובר מחברת התוכנה בין נהגים לנוסעים, ובתוך אתר מתכונים אפשר לחפש מתכון מסוים. "אובר גם משתמשת בטכנולוגיה שלנו לשימוש פנימי של החברה כדי לסנכרן בין מרכזי המידע שלה ולמנוע מהאפליקציה מליפול", נמסר מאלסטיק.

 

המשרדים הראשיים של החברה ממוקמים בהולנד ובמאונטיין ויו, קליפורניה. לחברה יש משרדים בפריז, לונדון, טוקיו, סינגפור, ניו יורק, שיקאגו ועוד.

 

עם הלקוחות של אלסטיק נמנות ענקית התקשורת ספרינט, ענקית המכירות המקוונת איביי, ענקית מכירת הכרטיסים טיקטמאסטר, אפליקציית ההכרויות טינדר ואפליקציית המוניות אובר.

 

אלסטיק מבחינה בין משתמשים ללקוחות. לחברה יש יותר מ-350 מיליון הורדות, אבל הרבה פחות לקוחות משלמים, ויותר מ־100 אלף חברי קהילה. "אנחנו נותנים את מנוע החיפוש לכל אחד, אבל ארגונים שרוצים שירותים נוספים משלמים על שירותי אבטחה או ניהול", אומר בנון.

 

הכל החל במטבח

 

בנון (41), יליד אשדוד ובעל תואר ראשון במדעי המחשב מהטכניון, מתגורר בפאלו אלטו, קליפורניה, ליד משרדיה הראשיים של החברה. הוא אומר שאת אלסטיק הקים כשנתיים לפני שיצאה לדרך: "ישבתי בבית ופיתחתי את אלסטיק ואת הקהילה מסביב". המטרה הראשונית שלו היתה לסדר את המתכונים של אשתו, בוגרת בית ספר לבישול באנגליה.

 

לאחר שפיתח את המערכת הבין שיש לו משהו גדול ביד. ב־2009 כתב את שורות הקוד הראשונות ובשלוש שנים הקים את החברה עם מייסדים נוספים, ביניהם הישראלי אורי בונס, בוגר הבינתחומי בהרצליה שעבד כמה שנים בחברת תוכנה הולנדית לקוד פתוח. לפני אלסטיק עבד בנון בכמה חברות ישראליות, ביניהן גיגהספייסס ואלביט.

 

בנון מצטער שהחברה הוקמה בהולנד ולא בישראל. "רציתי להקים את החברה בארץ, אבל הבנתי כבר בתחילת הדרך שאין כאן משקיעים שרוצים להשקיע בקוד פתוח. היה קשה להם להבין איך אפשר להרוויח ממוצר שמחלקים בחינם", אמר בנון. בעקבות זאת עברו בנון ובת זוגו לאמסטרדם, שם חברו לאורי בונס, סטיב שורמן וסיימון וילנאואר. בחברה השקיעו קרן בנצ'מרק בהובלת פיטר פנטון, אינדקס ונצ'רס בהובלת מייק וולפי ו־NEA בהיקף כולל של כ־100 מיליון דולר.

 

באוקטובר גייסה החברה 252 מיליון דולר בניו־יורק לפי שווי של 36 דולר למניה מעל מחיר ההנפקה המתוכנן של 29 דולר למניה. מניית החברה קפצה ביום הראשון למסחר ב־94% לשווי של כ־70 דולר למניה. שווי החברה הוכפל מאז ההנפקה, מ־2.5 מיליארד דולר ל־5 מיליארד דולר כיום. בנון מחזיק בנתח של 11.9% ממניות החברה, וכיום שווה יותר ממיליארד דולר.

 

 

 

בנון אומר כי "החברה גייסה כ־250 מיליון דולר. לא היינו צריכים את הכסף, אבל מבחינת נראות יש חשיבות רבה להיותך חברה ציבורית. אני לא חושב שיש טעם לחכות לרגע הנכון או להכנסות בשווי גבוה יותר. הרבה חברות ממתינות לרגע הנכון כדי להנפיק, ומגלות שהוא כבר עבר. חברות חוששות שהנפקה תשנה את אופיין כחברות סטארט־אפ, הן מנפיקות בלית ברירה ומגלות שזה קרה. העדפנו להנפיק, להבין שיהיה שינוי ולהתנהג בהתאם".

 

"יש זמן נכון להנפקה"

 

אלסטיק אינה רווחית. החברה הפסידה 52.7 מיליון דולר ב־2018, והכנסותיה הגיעו ל־160 מיליון דולר. שנה לפני כן הפסידה 52 מיליון דולר לעומת הכנסות של 88 מיליון דולר. על ההנפקה אמר בנון שהחברה היתה חייבת לעשות זאת כדי לגדול: "זה הכרחי לבניית חברה מצליחה. לכל חברה יש זמן נכון להנפקה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x