$
חדשות טכנולוגיה

תחזית קודרת: שוק המובייל יישאר קפוא גם ב-2019; צמיחה תירשם רק בהודו

לפי נתוני חברות מחקר, הסטגנציה בשוק הסמארטפונים תימשך אל השנה הבאה, והשוק הסיני אף צפוי להצטמצם. השוק היחיד בו תירשם צמיחה בולטת הוא השוק ההודי, בו שולטת כיום שיאומי ואחריה סמסונג; הפוטנציאל שלו צפוי למשוך את כל היצרניות, שינסו לכסות דרכו את הפסדיהן

רפאל קאהאן 13:5724.12.18

תחום המובייל העולמי צפוי להיקלע למשבר חמור ביותר ב-2019; לפי נתוני חברות המחקר Counterpoint ו-CyberMedia Research, השוק הסיני - קטר הצמיחה של התחום - צפוי לרשום ירידה במכירות, ואילו השוק האמריקאי צפוי להישאר כשהיה. הקיפאון הזה מאפיין שווקי מפתח רבים נוספים, עם חריגה משמעותית אחת: השוק ההודי.

 

 

שוק זה צפוי לצמוח בצורה בולטת בשנה הבאה; לפי הערכות, צפויה 2018 להסתיים עם 150 מיליון מכשירים שנמכרו, צמיחה של כ-12% בהשוואה לאשתקד. המגמה הזו צפויה להימשך ב-2019, עם מכירות של כ-160 מיליון יחידות. אנליסטים של קאונטרפוינט מסרו ל-Economic Times שצמיחה זו תנבע משדרוגי מכשירים של רוכשים קיימים ופחות מחדירת המובייל להודו הכפרית ורכישות ראשונות של מכשירים. הנתונים נשענים על הרגלי שדרוג הטלפונים בשוק ההודי, שמושפעים ממבצעי טרייד אין, הנחות וקמפיינים גדולים שהלכו והתרחבו בשנים האחרונות.

 

 

שוק המפתח היחיד שייצמח. משתמשת מובייל הודית שוק המפתח היחיד שייצמח. משתמשת מובייל הודית צילום: שאטרסטוק

 

 

 

השוק ההודי נשלט בידי שיאומי, שמציעה סמאטרפונים זולים יחסית, כשאחריה סמסונג. אחריהן מדורגות Oppo ו-Vivo הסיניות, מותג RealMe ששייך לאופו ונוקיה שבבעלות HMD. דווקא וואווי, שצומחת במהירות בשווקים רבים, פחות בולטת בהודו. אם אכן תירשם ירידה במכירות בסין, צפויות יצרניות נוספות במזרח אסיה לפנות לשוק ההודי, עם מכשירים שיתאימו למשתמשים בו.  

 

כמחצית מהשוק ההודי מורכב מטלפונים שעולים בין 100 ל-200 דולר, וחלק ניכר ממנו מבוסס על מכשירי פיצ'ר-פון, שאינם סמאטרפונים. כ-100 מיליון מכשירים כאלה נמכרים בכל שנה בהודו, אך הצפי הוא שהמכירות יירדו בשנה הקרובה בפעם הראשונה מתחת לקו הזה לכ-70 מיליון מכשירים - מה שיהווה פוטנציאל לחדירת סמארטפונים מואצת.

 

המערב כבר שבע, ממתין ל-5G

 

הודו מהווה שוק חשוב ביותר עבור כל יצרניות המובייל: השווקים במערב כבר שבעים ורוויים ולא יצמחו מעבר לקיים, לפחות לא לפני השקת רשתות דור 5, שפרישתן לא צפויה להגיע לתפוצה משמעותית לפני 2021.

 

 

 

השוק ההודי הוא גם נוח לעבודה. יש בו אחידות מסוימת, הן ברמת התשתיות שנשלטות על ידי ספקיות הסלולר והן מבחינת הרגולציה וההתאמה המקומית. רוב תושבי המדינה דוברים אנגלית והרגולציה הממשלתית לא משתנה ממדינה למדינה בתוך הודו. בנוסף, ההסתמכות הגוברת על שירותי דיגיטל לחיי היום יום מכריחה את האזרחים, גם העניים בהם, להצטייד בסמארטפונים כדי לקבל גישה לשירותים ממשלתיים ובנקאיים.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x