$
מכשירים ומדריכים

הפחד מהאזנות סתר - מחסום מרכזי באימוץ רמקולים חכמים

שוק הרמקולים החכמים צמח במהירות ב-2018 בהשוואה לאשתקד, ולפי הערכות יכפיל את גודלו עד סופה. ואולם, שערוריות מידע פרטי כקיימברידג' אנליטיקה, הכשלים בגוגל פלוס ואחרות גרמו לקהל למשבר אמון; צרכנים רבים פשוט מפחדים מציתות מצד חברות כאמזון וגוגל

רפאל קאהאן 20:1020.12.18

הרמקולים החכמים הפכו מגאדג'טים חמודים לקטגוריית מוצר צומחת ומתפתחת, אך בשנה האחרונה צץ מחסום משמעותי בדרך להצלחתה: הפחד של המשתמשים מפני האזנות חשאיות.

 

 

לפי סקר שביצע אתר ביזנס אינסיידר, כ-41% מהמשיבים פשוט לא סומכים על היצרניות שיכבדו את הפרטיות שלהם. 27% מהמשיבים אמרו שלא יקנו להם רמקול שכזה משום שאינם רואים צורך באחד כזה, 5% מצאו שהמוצרים יקרים מדי ו-11% אמרו שהם מחכים לדור הבא. על אף שהסקר מצומצם יחסית, וכלל 500 משתתפים, הוא מצביע על מגמה אפשרית, שנתמכת במחדלי הפרטיות הגדולים של השנה האחרונה. 

 

 

סכנת פרטיות? רמקולים חכמים סכנת פרטיות? רמקולים חכמים

 

 

גוגל ופייסבוק, שמשווקות רמקולים חכמים והתקני וידאו צ'ט, נתפסו בדליפות מידע עצומות כחור האבטחה בגוגל פלוס ופרשת קיימברידג' אנליטיקה; רמקולי אקו של אמזון הקליטו שיחות ושלחו לנמענים ברשימת אנשי הקשר של משתמשים בגלל בעיית זיהוי קולי ועוד.

 

ואולם, המגבלות הללו רק מראות עוד כמה יכול השוק לצמוח; בשנה שעברה נמכרו 33 מיליון רמקולים ולפי הביזנס אינסיידר, מספר הרכישות בארה"ב יכפיל את עצמו עד סוף השנה בהשוואה לאשתקד. עם הזמן מפותחים יותר ויותר יישומים שהופכים את הרמקול החכם לפלטפורמת סחר מקוון, צריכת מדיה ושיפור השליטה בבתים חכמים, מה שצפוי למשוך משתמשים שמתלבטים האם לקנות אחד. כמו כן, היצרניות מחדירות אותם ליותר ויותר שווקים ומשפרים עם הזמן את התמיכה בשפות.

 

 

 

אם ישכילו היצרניות לשפר את התמיכה והשימושיות, וימצאו דרכים לשפר את אמינותן בעיני המשתמש, יוכלו הרמקולים החכמים להפוך למוצר בסיסי, כמו סמארטפונים ומחשבים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x