• תפריט
חדשות טכנולוגיה

ראיון כלכליסט

מנכ"ל SynaMedia: "להאקרים לא ישתלם לפרוץ לתכנים של טלוויזיה"

חברת אבטחת שידורי הטלוויזיה NDS נרכשה על ידי סיסקו ב־5 מיליארד דולר. עתה, לאחר הפרידה ועם מיתוג חדש כסינמדיה, מבטיח המנכ”ל איב פרדין להכפיל את ההשקעה בישראל: “הטאלנטים וכל חדשנות החברה יבואו מכאן”

מאיר אורבך 21:0506.12.18

רוחות חדשות מנשבות בהר חוצבים בירושלים והן אינן קשורות לעיר הקודש אלא לחברת סינמדיה (SynaMedia) המוכרת בעיקר כ־NDS או חטיבת הווידאו של סיסקו לשעבר. החברה - שעוסקת בטכנולוגיה של אבטחה והצפנת שידורי טלוויזיה - ניתקה עתה באופן סופי את כל קשריה עם סיסקו ונהפכה לעצמאית לחלוטין, עם שם חדש וטרי ומנכ"ל חדש, אם כי מאוד ותיק בחברה.

 

בראיון ראשון ובלעדי ל”כלכליסט” מספר איב פרדין - לשעבר סגן נשיא סיסקו, צרפתי החי בלונדון שם מצוי מטה החברה - ש"ישראל היא החלק החשוב ביותר לנו מבחינת מחקר ופיתוח בתחום אבטחת המידע והענן. אנחנו מתכוונים להגדיל כאן את כוח האדם בצורה משמעותית". החברה החדשה, שהוקמה על בסיס טכנולוגיית הווידאו של NDS, כוללת כיום 4,000 עובדים ברחבי העולם עם מרכז פיתוח משמעותי בישראל שמתמקד באבטחת מידע וענן. פרדין לא רצה להרחיב על הכנסות החברה אך על פי הערכות הן עומדות היום על מאות מיליוני דולרים.

 

החברה הוקמה ב־1988 על ידי עשרה מדענים ממכון ויצמן על בסיס טכנולוגיית הצפנה מתקדמת שהגה חתן פרס ישראל פרופ' עדי שמיר. עשור לאחר מכן נמכרה החברה לאיל המדיה רופרט מרדוק ב־15 מיליון דולר וב־1999 הונפקה לראשונה בבורסת נאסד"ק.

 

לחזור לתפיסת הלקוח במרכז

 

החברה עברה גלגולים רבים עד שב־2012 הגיעה לשיאה עם מכירה לסיסקו תמורת 5 מיליארד דולר מידי קרן ההשקעות פרימרה. בעת המכירה היו רבים שהרימו גבה על הסכום העצום. זמן לא רב לאחר מכן הבינו שתי החברות שאכן החיבור ביניהן בלתי אפשרי. עד כדי כך בלתי אפשרי שתוך שנה פרשו כל בכירי החברה וסיסקו החלה לפטר מאות מעובדיה. התוצאה היתה ששש שנים לאחר הרכישה הבינה סיסקו שתחום הווידאו ובעיקר הפעילות של NDS אינה מתאימה לה, כמו גם מה שנשאר מהרכישה של סיינטיפיק אטלטנה, שגם נרכשה ביותר מ־6 מיליארד דולר. ההבנה הביאה אותה להציע למכירה לא רק את NDS אלא למעשה את מרבית פעילות הווידאו שלה, כאשר לאחר מו"מ לא קצר רכשה קרן פרמירה, אותה אחת שכבר מכרה את הפעילות לסיסקו , בחזרה את NDS ושאר פעילות הווידאו בסכום מוערך של כמיליארד דולר.

 

איב פדרין, מנכ"ל NDS איב פדרין, מנכ"ל NDS צילום: יחצ

 

 

איך תסביר את הכישלון של סיסקו עם הרכישה של NDS?

פרדין: "סיסקו רגילה למחזורי מכירות קצרים יחסית ומוצרים שאינם דורשים התאמה כלשהי לצורכי הלקוח ואילו המערכות שלנו דורשות מחזורי מכירה מאוד ארוכים והתאמה אישית לכל לקוח, כך שהבדלי הגישות עמוקים מאוד”.

 

למה פרימרה רכשה אתכם בחזרה?

“עבור סיסקו הווידאו היה עוד פעילות בכלל הפעילויות שלה, ולא אחת המרכזיות שבהן, ואילו בשבילנו כיום זו כל הפעילות. בעלי המניות שלנו, קרן פרימרה, מבינים את העסק שלנו כי הם היו בעלי המניות שלנו בעבר והם יודעים שאנחנו בתקופה מאוד מאתגרת ובתקופה מאוד לא פשוטה, ויש לנו יו"ר שהוא אחד הטובים והמומחים בשוק - אייב פלד שכבר הוביל את החברה בעבר".

 

מה לדעתך ישתנה עם חזרתכם לדרך עצמאית?

"אני חושב שמה שחשוב הוא שקיבלנו את המפתחות ממש לאחרונה ולכן אנחנו רק מתחילים את ההרפתקה החדשה. התרבות של החברה תהיה שונה, בתרבות הארגונית שלנו נחזור לתפיסה של הלקוח במרכז. אנחנו נדאג קודם כל לעובדים כי זה מה שחשוב לנו”.

 

 

 

איפה נמצאת ישראל בתוכניות העתידיות שלכם?

“ישראל היא המקום שאנחנו נרצה להשקיע בו: נכפיל את ההשקעות שלנו פה. ישראל היא הבסיס לכל הטכנולוגיה שלנו, בעיקר בנוגע לאבטחה. אנחנו מגייסים עכשיו עובדים חדשים ואנחנו רוצים להגדיל את מאגר הטאלנטים שלנו, וכאן יש הכישרון מבחינת טכנולוגיות חדשות באבטחה וגם בתחום תוכנת הענן. נוודא שאנחנו גדלים כאן. נעשה את זה עם תחושה של חדשנות ומנהיגות. נעשה זאת עם מנטליות של סטארט־אפ, אפילו אם אנחנו לא חברה קטנה, ובעולם אנחנו מעסיקים 4,000 עובדים. ישראל תהיה אחד ממרכזי המחקר והפיתוח של החברה וכל החדשנות הקריטית תבוא מכאן”.

 

אשר להובלת החברה בישראל, פרדין מספר כי מי שינהלו את החברה הם בישראל יהיו יעל פינארו - שעבדה עד לאחרונה בחברת אבטחת המידע סייברארק, ובדומה לפרדין גם היא הועסקה בעבר ב-NDS וגם היא חזרה הביתה ל-SynMedia. וצבי גרסטל, שאחראי על פלטפורמת הווידאו. “צבי ינהל את כל ההנדסה של החברה וגם צוות גדול בארצות הברית וצוות גדול בהודו יעבדו תחתיו. ישראל תהיה מאוד משמעותית עבורנו. יש לנו רעב להשקיע כאן”.

 

פרדין מספר שבתור תחנה ראשונה שלו כמנכ”ל, אחרי שהקמת החברה הושלמה סופית, בחר לבוא לישראל בראש וראשונה “כדי להשרות אמון בקרב העובדים אבל גם כדי לראות לאן אפשר לקחת את החברה הלאה ואולי גם לזהות אפשרויות לגידול שאינו אורגני. בעבר החברה ביצעה כאן רכישות מוצלחות, וזו אפשרות פתוחה גם אצלנו".

 

להילחם בפיראטים

 

בסוף אוקטובר הושלמה העסקה באופן סופי וכדי להיפרד סופית מכל מה שקשור לסיסקו מיתגה החברה את עצמה מחדש תחת השם SynMedia. כאמור פרדין הוא המנכ”ל והיו"ר הוא אייב פלד, שהיה מנכ”ל החברה במשך שנים רבות ולמעשה היה הרוח החיה מאחורי הרכישה. בראיון הראשון שלו לתקשורת מבקש פרדין לעמוד על אחת הסכנות הגדולות שאתן תצטרך החברה החדשה שלו להתמודד בעתיד והיא ההתנהלות הפיראטית בעולם הסטרימינג. "אחד הכלים החשובים שלנו בשינוי שעוברת החברה היא יצירת כלים למלחמה בפיראטים. יש לנו הצלחה רבה במניעה כמעט מוחלטת של פיראטיות בעולם הכבלים והלווין". החברה פיתחה כרטיס שנכנס לכל ממיר ביתי ולמעשה מהווה את ההגנה מפני גניבה של השידורים בכבלים ובלווין.

 

רמת האבטחה הגבוהה שמציעה החברה כיום לחברות הכבלים והלווין בעולם מאפשרת להן לפעול כמעט בלי לחשוש מאובדן הכנסה לצופים פיראטים. על פי חברת המחקר Muso, ב־2017 היו 300 מיליארד כניסות לאתרים שונים של תוכן פיראטי. תחום הטלוויזיה תופס את הנתח המשמעותי ביותר מבין 300 המיליארד הכניסות, עם כ-106 מיליארד כניסות, כאשר כ־74 מיליארד כניסות פיראטיות לאתרי מוזיקה ו־53 מיליארד לסרטים. כ־53% מהפעילות הפיראטיות נעשתה באתרים לא מורשים. והמדינה שבה שיעור הפיראטיות הוא הגבוה ביותר היא ארצות הברית עם כ־28 מיליארד כניסות ואחריה: רוסיה, הודו, ברזיל, טורקיה, יפן, צרפת ואינדונזיה ועוד.

 

פרדין מאמין שהמלחמה בפיראטיות תהפוך לאחד משלושת התחומים שיכניסו כספים לחברה לצד השמירה על הכנסות החברות והפרסום המותאם אישית.

 

איך היית מגדיר את מטרות החברה שלך?

"אנחנו רוצים לעזור ללקוחות שלנו להגן על תזרים ההכנסות שלהם. אנחנו נשקיע הרבה בתחום של לוחמה בפיראטיות של עולם הסטרימינג. כיום אפשר לקנות ממיר מהאקר במדינה כמו איטליה ב־10 יורו לחודש ולקבל גישה ל־3,000 ערוצים כולל ערוצי ספורט ופרימיום. יש מקומות שבהם אם תמליץ על ההאקר שממנו קנית את הממיר עוד תקבל הנחה. אנחנו רוצים להילחם בהאקרים ולהציע לכל האקוסיסטם של עולם השידורים יכולת להילחם בפיראטים בין אם זה חברות כמו נטפליקס, ספקי שידור בלווין כבלים, ערוצי פרימיום ועוד. אנחנו רוצים להציע שירות לא רק ללווינים, גם לספקי שירותים ולבעלי זכויות השידור, כמו ערוצי הספורט. אנחנו נפקח על ההתקפות של ההאקרים על התעשייה הזו ונשבש את התחום לפעמים, נהרוג כליל את ההתקפות הפיראטיות ולפעמים זה יהיה משחק של חתול ועכבר - אבל הכוונה היא לגרום להאקרים לחשוב שוב אם הם רוצים לפרוץ לתכנים של טלוויזיה או לא".

 

 

ישנם כוחות רבים שכל מטרתם היתה, מהיום בו הוכרזתי כמועמד, לסכל את מועמדותי לתפקיד, ישנם כוחות רבים שכל מטרתם היתה, מהיום בו הוכרזתי כמועמד, לסכל את מועמדותי לתפקיד, צילומים: בועז אופנהיים, בלומברג

 

לתת פתרון היברידי

 

בתוך עולם הפיראטיות מתחבא שוק נוסף אשר לדברי פרדין גם הוא וזה תחום בקרת הגישה. כיום כל מנוי לשירות סטרימינג יכול לרכוש מנוי בודד, משפחתי או מנוי שיכול לפעול על כמה מכשירים. מתברר שחלק לא קטן מהשימוש שנעשה במנויים פרוץ והפך למעשה להיות שוק של מסחר כלל עולמי בזהויות שמאפשרות את הצפייה בשידורים גם על ידי מי שלא שילמו דמי מנוי."כיום כאשר רוכשים מנוי לנטפליקס או כל שירות אחר מקבל המשתמש אפשרות לתת לעוד אדם לפחות להשתמש במנוי על מספר רב של מכשירים”, אומר פרדין. “עד היום יכולת הפיקוח על חלוקת הזהויות היתה מאוד קטנה ונעשתה כמעט ללא פיקוח. בשנים האחרונות ניכרת אצל חברות המדיה השונות הבנה שנושא הזהויות לא רק תורם לשיווק ולתפוצה שלהן אלא גם להפסד כספי עצום והן מחפשות דרכים לעצור את החלוקה החופשית של זהויות".

 

כמה מפסידות חברות התוכן מגניבת זהויות?

"אנחנו מעריכים שגניבת זהויות תייצג הפסדים של 10 מיליארד דולר הכנסות ב־2021. כאשר אנחנו מסתכלים על השוק הזה אנחנו רואים שיש אנשים שבכלל לא יודעים שהזהויות שלהם נגנבו ומשמשות כסחורה בעולם ההאקרים.יש לנו פתרון טכנולוגי מבוסס בינה מלאכותית שבודק מה אנשים עושים עם הזהויות שלהם. יש דוגמאות לאדם

שחילק את הזהות שלו 1,000 פעמים בשבוע ויש דוגמאות שמשפחה מחלקת את הזכויות עם קרוביה. באמצעות הטכנולוגיה שפיתחנו אנחנו נוכל לבוא אחרי תקופה מסוימת ולאפשר להם לעשות את חלוקת הזהות בצורה חוקית ללא כל סנקציה; או לסגור כליל להאקרים מקצועיים את כל הזהויות על המקום".

 

לצד ההתמקדות בעולם הפיראטיות תציע החברה עוד מספר יכולות לחברות השידור בעולם: החברות הללו נאבקות כיום גם ברגולציה מכבידה, ירידת מחירים עקב התחרות מול חברות הסטרימינג, עלויות גבוהות מאוד של ייצור תוכן ועוד.

 

מה הפתרון שתציעו?

"אנחנו מודעים לאתגרים הרבים שעומדים לפני חברות הכבלים והלווין בעידן של שידורי רשת וסטרימינג ואנחנו מאמינים ביצירת מודל היברידי: מצד אחד איכות של שידורי לוויין וכבלים ומצד שני הגמישות של עולם האינטרנט. זה שירות שאנחנו מציעים כיום לכל הלקוחות שלנו, ביניהם סקיי, AT&T וודאפון, צ'רטר ועוד. לקוחות אלו מצפים מאתנו גם לכלים נוספים ליצירת הכנסות דוגמת פרסום ממוקד בדומה לאינטרנט, כלי אנליטיקס שיאפשרו להם להציע הצעות ופרסום איכותי ויכולות גבוהות יותר בשימור ההכנסות שלהם".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x