$
אפליקציות

ספוטיפיי ופנדורה רוצות להוציא את הפודקאסטים מתקופת האבן

פלטפורמות הסטרימינג נמצאות בעמדה מצוינת להרחיב את מעגל המאזינים, בעיקר בשל יכולתן לחשוף משתמשים קיימים לפודקאסטים חדשים. התחזית: עלייה בשולי הרווח, משום שפודקאסטים עולים פחות ממוזיקה

עומר כביר 11:5620.11.18

פחות מוזיקה, יותר דיבורים: ספוטיפיי ופנדורה משקיעות משאבים בהרחבת נוכחות הפודקאסטים באפליקציות שלהן, כדי להגדיל את מעגל המשתמשים ולהאריך את הזמן שהם מבלים באפליקציה. על פי הוול סטריט ג'ורנל, אף שמדובר עדיין בחלק קטן מהיקף הפעילות בשירותים, הפודקאסטים מושכים משתמשים צעירים ומעורבים יותר.

 

 

פודקאסטים נמצאים בשטח כבר כמעט שני עשורים, מאז שנגני המוזיקה הראשונים בשוק הפכו לפופולריים. עם זאת, במשך שנים מדובר היה בתופעה שולית יחסית, שכללה בעיקר הפקות חובבניות (לרוב בסגנון של כמה חבר'ה שיושבים באולפן ומדברים) או הפצה מקוונת של תוכניות רדיו מסורתיות.

 

 

 

 

בשנים האחרונות חל שינוי בתחום. את נקודת הפריצה שלו למיינסטרים אפשר לסמן עם השקתו של סיריאל ב-2014. הפודקאסט, מבית היוצר של תוכנית הרדיו האמריקאית This American Life, עקב אחר מקרה רצח בן 15 שנה והפך בן לילה להצלחה מסחררת ותופעה תרבותית עצומה, שכללה בשיאה מערכון פופולרי ב-Saturday Night Live. הפודקאסט עצמו זכה בפרס פיבודי היוקרתי.

 

סיריאל עורר עניין בתחום. במקביל, כניסת גורמים מקצועיים עם תמיכה כספית - הן חדשים כמו Gimlet של איש הרדיו הוותיק אלכס בלומברג והן שחקנים ותיקים כמו רשת הרדיו הציבורי NPR שהגבירה את ההפקות הייעודיות לפודקאסט - יצרה תוכן איכותי יותר ומתוחכם הרבה יותר. כך, מספר המאזינים לפודקאסטים בארה"ב יותר מהוכפל בחמש השנים האחרונות, ל-73 מיליון איש, ובעקבותיהם הגיעו גם המפרסמים.

 

אתגר פרגמנטציה בעייתי

 

עתה מגיעות אפליקציות הסטרימינג ומקוות גם הן להשתלב בתעשייה הצעירה, למרות שהמודל העסקי עדיין אינו ברור לחלוטין. ספוטיפיי ופנדורה נמצאות בעמדה מצוינת לעשות זאת, בעיקר בשל יכולתן לחשוף משתמשים קיימים לפודקאסטים חדשים.

 

"כשמשווים את המצב בתחום לגילוי מוזיקה, אנחנו עדיין בתקופת האבן", אמר מנכ"ל פנדורה, רוג'ר לינץ', לוול סטריט ג'ורנל. "אנחנו חושבים שנוכל להרחיב את הקהל שלנו באמצעות הבאת אנשים להאזנה לפודקאסטים מסוימים ולהשאיר אותם בפלטפורמה עם המוזיקה שיש לנו". בעתיד, הוסיף לינץ', הדבר יגדיל את שולי הרווח, מכיוון שפודקאסטים זולים יותר ממוזיקה.

 

פוטנציאל גדול. עמדת הקלטת אודיו פוטנציאל גדול. עמדת הקלטת אודיו

 

 

לספוטיפיי יש כבר 150 אלף פודקאסטים זמינים ולפנדורה כמה מאות. לפי הערכות אנליסטים, הפודקאסטים שלהן מהווים רק 1% מכלל ההאזנות בכל שירות. האתגר הגדול ביותר של שתי השחקניות הוא הפרגמנטציה בשוק, שמורכב משחקנים רבים. אפל, שהפיצה יותר מ-600 אלף פודקאסטים, היא השחקנית הגדולה ביותר, אך הפודקאסטים מופצים בחינם, ללא גביית תשלום מהיוצרים.

 

לשחקנים קטנים יותר יש שירותים חדשניים יותר, אך אין להם את היכולת להשקיע בפיתוחים כמו כלי גילוי והמלצה. "כאן נכנסות ספוטיפיי ופנדורה", אמר לוול סטריט ג'ורנל אנליסט Stifel, ג'ון אגברט. "יש להן יכולות בינה מלאכותית ולמידת מכונה חזקות מאוד שהתמקדו הרבה זמן במוזיקה".

 

 

 

מנכ"ל ספוטיפיי, דניאל אק, הוסיף שמדובר בהזדמנות אדירה. "רוב הזמן שאנחנו מאזינים לרדיו לא עבר עדיין לרשת", ציין. "כך שלתוכן לא-מוזיקלי יש מקום משמעותי מאוד".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x