שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
הייטק והון סיכון

לייטריקס גייסה 60 מיליון דולר - אך רק 15 מיליון ייכנסו לחברה

החברה, שפיתחה אפליקציות עיבוד תמונה למובייל שזכו למיליוני הורדות ומאות אלפי מנויים בתשלום. סבב הגיוס הנוכחי, שהובל בידי קרן אינסייט ונצ'ר פרטנרס והשתתפה בו כללטק, ישמש בעיקר לרכישת מניות מהמייסדים ומהעובדים, וכן להתרחבות ולגיוס כח אדם

מאיר אורבך 17:0819.11.18

חברת הסטארט-אפ הירושלמית לייטריקס (Lightricks), גייסה 60 מיליון דולר בסבב גיוס שני. מתוך הסכום, רק 15 מיליון ייכנסו לחברה, בעוד השאר ישמש לרכישת לרכישת מניות מהמייסדים, העובדים ומשקיעים המחזיקים באופציות שמומשו. את הסבב הנוכחי הובילה קרן אינסייט ונצ'ר פרטנרס האמריקאית, בשיתוף כללטק של לן בלווטניק.

 

 

סבב הגיוס ישמש גם לפיתוח מוצרים חדשים ושכירת עובדים חדשים בסדר גודל שיכפיל את מצבת העובדים. תחזית ההכנסות של ליייטריקס לשנת 2019 עומדת על 100 מיליון דולר, כאשר בשנה הנוכחית יעמדו על כ-70 מיליון דולר.

 

מייסדי לייטריקס - זאב פרבמן, ירון אינגר, ניר פוצ'טר, עמית גולדשטיין ואיתי צידון מייסדי לייטריקס - זאב פרבמן, ירון אינגר, ניר פוצ'טר, עמית גולדשטיין ואיתי צידון צילום: אופיר אבה

 

 

לייטריקס מפתחת כלים ליצירה ועיבוד תוכן במובייל, בהם האפליקציה לעריכת תמונות Facetune וחבילת האפליקציות Enlight לעיצוב תוכן ויזואלי. מטה החברה ממוקם בישראל וסניפי המשנה בניו יורק ובלונדון בהם כ-150 עובדים. החברה הוקמה בקמפוס גבעת רם על ידי צוות של דוקטורנטים יוצאי האוניברסיטה העברית שהתמחו בעיבוד תמונה, ראייה ממוחשבת ומדעי המחשב - זאב פרבמן (מנכ"ל), ירון אינגר, ניר פוצ'טר, עמית גולדשטיין ואיתי צידון.

 

אפליקציות החברה זכו ליותר ממאה מיליון הורדות ברחבי העולם ויותר ממיליון מנויים בתשלום. האפליקציה האחרונה שלה Enlight Pixaloop שהשיקה באמצע ספטמבר, הגיעה ל-6 מיליון משתמשים וכ-200,000 מנויים בתשלום תוך חודשיים בלבד.

 

זהו סבב הגיוס השני של לייטריקס, זאת לאחר שבסבב הראשון ב-2015 גייסה החברה 10 מיליון דולר בגיוס שהובילה ויולה ונצ'רס. מאז סבב זה, צמחו הכנסות לייטריקס ב-270%, מניין העובדים הוכפל פי חמש והחברה עברה לרווחיות.

 

 

אחת מאפליקציות לייטריקס אחת מאפליקציות לייטריקס צילום: שאול גולן

 

 

"שוק המובייל גדל ויותר ויותר אנשים מעדיפים לערוך תוכן ויזואלי בסמארטפון שלהם. בין אם מדובר במשתמש פרטי באינסטרגם שעורך תמונה, אמן שמעצב פוסטר, או בעל עסק קטן המייצר וידאו, כולם יכולים להשתמש באחד מכלי הקריאייטיב שלנו", הסביר פרבמן, מנכ"ל החברה. "תחום היצירתיות במובייל מייצר מודל עסקי חדש של מנויים בתשלום חודשי. אינסייט מביאים עמם מומחיות וניסיון רב בפלטפורמות מובייל בתשלום ואנחנו מתרגשים לשתף פעולה עמם".

 

 

 

"הצורך ליצור ולערוך תוכן במכשירי המובייל גדול מאי פעם. לייטריקס נותנת מענה לצורך הזה בדיוק של הצרכן באמצעות האפליקציות החדשניות שלה", אמר הארלי מילר, מקרן אינסייט שיצטרף לדירקטוריון החברה. "לייטריקס חווה צמיחה עצומה ואנחנו שמחים לשתף פעולה עם הצוות שלהם במטרה לחזק את הנוכחות הגלובלית של החברה", סיכם.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x