$
מכשירים ומדריכים

מכוניות? לא תודה: פורשה פולשת לסין, במכונת כביסה ספורטיבית

חברת פנסוניק היפנית, שפופולרית מאוד בקרב מעמד הביניים המתרחב בסין, שכרה את יצרנית הרכב כדי שתעצב עבורה מכונת כביסה חכמה שאותה היא מוכרת ב-2,900 דולר. בכיר בפנסוניק מספר שלסינים תיאבון עצום למוצרי אינטרנט הדברים - ממקררים מקוונים ועד מושבי אסלה חכמים

שירות כלכליסט 22:1618.11.18

הכירו את האלפא 2018: עם גוף כסוף ואוירודינמי ומתלים נוגדי-רטט, כל פרט במוצר הזה של פורשה מסמל יוקרה ומהירות. אבל האלפא 2018 אינה עוד רכב דו מושבי, אלא מכונת כביסה שעוצבה ע"י יצרנית הרכב המפורסמת עבור פנסוניק היפנית - ונמכרת בסין בלבד, תמורת 2,900 דולר.

 

 

סין, עם מעמד הביניים המתרחב שלה ואהבתו להציג ברבים את עושרו החדש, הפכה לשוק מכשירי החשמל הגדול ביותר של פנסוניק מחוץ ליפן. אבל מדיחי הכלים, מייבשי הכביסה והמקררים שנמכרים שם חייבים להכיל מאפיינים מיוחדים כמו עיצוב גרמני או קישוריות לסמארטפון.

 

מכונת הכביסה היוקרתית של פנסוניק ופורשה מכונת הכביסה היוקרתית של פנסוניק ופורשה צילום: Studio F. A. Porsche

 

 

 

"התיאבון שלהם לצרוך הוא פנומנלי", סיפר לסוכנות בלומברג טטסורו הומה, ראש חטיבת מוצרי החשמל של פנסוניק. "אנחנו לא מספיקים לייצר מספיק ממכונות הכביסה הללו".

 

סיפור האהבה של סין עם מוצרי צריכה יפניים מתנהל כבר מזה עשורים, ולפנסוניק יש בו חלק מיוחד. דנג שייאופינג, המנהיג הסיני שפצח ברפורמות הכלכליות בסין, יצא מגדרו ב-1978 כדי להפגש עם מייסד פנסוניק קונוסוקה מטסושיטה במהלך ביקור ביפן, במסגרתו סייר במפעל לטלויזיות צבעוניות וטעם אוכל שהוכן במיקרוגל. ב-1987 הייתה פנסוניק אחת החברות היפניות הראשונות שפתחו מפעל בסין - מפעל טלוויזיות שנפתח בבייג'ינג. כדי לקלוע לטעם המקומי, העבירה פנסוניק הרבה מקבלת ההחלטות שלה לשלוחות בסין, כמו גם 20% מפעילות המו"פ שלה.  

 

הסינים רוצים לשלם יותר. אלפא 2018 הסינים רוצים לשלם יותר. אלפא 2018 צילום: Panasonic

 

 

שיתוף פעולה עם מדענים מאוניברסיטת ג'יאנגנן בנושא מקררים הביא לפיתוח מתקן אחסון בלחות נמוכה לקירור מרכיבים המשמשים בבישול סיני מסורתי, ומותגים מקומיים כבר מחקים את המוצר הזה, לטענת הומה. כדי לראות ממקור ראשון כיצד חיים עשירי סין, ביקר הומה במספר בתים בשנגחאי, בהם מצא שלאנשים יש עד שמונה אפליקציות מובייל שמתקשרות עם מכשירי החשמל הביתיים שלהם.

 

הטירוף הסיני לגבי קישוריות הפך את השוק הזה לסוג של מעבדה, שבה מהנדסי פנסוניק בוחנים את מוצרי הקונספט שלהם, ביניהם מושב אסלה חכם שמודד את אחוז השומן בגוף.  

 

עבור קו מכונות הכביסה "אלפא" שכרה פנסוניק את פורשה כדי לרכוב על טירוף העיצוב הגרמני ששוטף את סין בשנים האחרונות. האלפא מכילה גוף מפלדת אל-חלד, תצוגה דיגיטלית שנראית כמו לוח מחוונים של מכונית, וחיבור WiFi שמאפשר לטעון אותה מחדש באבקת כביסה דרך הסמארטפון.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x