$
אפליקציות

רפורמת אנדרואיד באירופה: גוגל תגבה עד 40 דולר מהיצרניות על התקנת יישומים מראש

בעקבות קנס המיליארדים שהוטל עליה בגין התנהלות מונופוליסטית, והצורך בפתיחת מערכת ההפעלה למתחרים, צפויה גוגל למכור את חבילת האפליקציות שלה לכל יצרן שירצה להתקין אותה מראש על מכשיר שיימכר באירופה. המחיר יותנה בצפיפות הפיקסלים במסך

עומר כביר 08:1921.10.18
גוגל תגבה מיצרניות אנדרואיד עד 40 דולר למכשיר, בעבור היתר התקנה מראש של חבילת יישומי המובייל שפיתחה - כך לפי דיווח של The Verge. תוספת המחיר תיגבה מיצרניות שמוכרות מכשירים באיחוד האירופי.

 

 

בשבוע שעבר הודיעה גוגל שתתחיל לגבות בקרוב תשלום מיצרניות אנדרואיד שיבקשו לשווק את המכשירים באירופה עם יישומים מובנים פרי פיתוחה. זאת, לדבריה, בתגובה להחלטת האיחוד האירופי לקנוס את החברה ב-5 מיליארד דולר ולהטיל עליה מגבלות שונות לאור ניצול לרעה של מעמדה בתחום מערכות ההפעלה למובייל. לדברי גוגל, מדובר בצעד שנועד לציית למגבלות שהטיל עליה האיחוד, בשעה שהיא מערערת על ההחלטה. לפי הודעת החברה, בשעה שיצרניות יוכלו להמשיך להתקין מראש את כרום ואת יישום החיפוש ללא תשלום, בעבור שאר יישומי המובייל שלה הן יידרשו לרכוש רישיון מיוחד לכל מכשיר.

 

בין האפליקציות שיעלו כסף: חנות האפליקציות עצמה בין האפליקציות שיעלו כסף: חנות האפליקציות עצמה צילום: OctoDev

 

 

בסוף השבוע דיווח The Verge שמחירו של רישיון זה יכול להגיע ל-40 דולר, כאשר המחיר בפועל משתנה בהתאם למדינה ולצפיפות הפיקסלים במסך המכשיר. התשלום יהיה תקף למכשירים שיופעלו החל מה-1 בפברואר 2019.

 

לפי הדיווח, את התעריף המירבי ישלמו יצרניות בעבור סמארטפונים עם צפיפות פיקסלים של 500 PPI (פיקסלים לאינץ'), שמשווקים בבריטניה, שוודיה, גרמניה, נורווגיה והולנד. סמארטפונים עם צפיפות פיקסלים של בין 400 ל-500 PPI יחוייבו בתשלום של 20 דולר, וסמארטפונים עם פחות מ-400 PPI - רק 10 דולר. במדינות אחרות, התעריף יכול להגיע לרצפה של 2.5 דולר למכשיר. לטאבלטים קיימת טבלת מחירים אחרת, ללא הבדלים בין מדינות, עם תעריף מרבי של 20 דולר למכשיר.

 

ההפרדה של כרום ויישום החיפוש משאר האפליקציות נובעת מכך שמדובר במקורות ההכנסה המרכזיים של גוגל והימנעו מהתקנתן תעלה לחברה בסכומים נדירים. מסיבה זו, לפי The Verge, גוגל גם מעודדת, שלא לומר מאלצת, יצרניות להתקין את שתי אפליקציות האלו מראש. זאת, באמצעות פתיחת מודל שיתוף הכנסות מפרסומות רק בעבור יצרניות שיעשו כן.

 

 

 

מנגד, יצרניות רבות יתקשו לוותר על התקנה מראש של חבילת היישומים בתשלום, על אף שמשתמשים יוכלו בעיקרון להוריד אותם בחינם אם ירצו בכך. זאת, מכיוון שהחבילה כוללת את חנות האפליקציות גוגל פליי. בלי התקנה מראש של יישום זה, מרבית המשתמשים יתקשו מאוד לאתר ולהוריד אפליקציות חדשות.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x