$
הייטק והון סיכון

חברת Vayavision גייסה 8 מיליון דולר ממיצובישי ו-LG

החברה מפתחת מערכת חישה עבור מכוניות אוטונומיות, שמזהה מכשולים ע"ב שדרוג ביצועי לידאר, מכ"מ ומצלמות. סבב הגיוס כלל השקעה אסטרטגית מחברת הרכב היפנית ויצרנית האלקטרוניקה הקוריאנית, והוא הובל בידי הקרנות ויולה, MizMaa ופלטפורמת OurCrowd

מאיר אורבך 14:2117.10.18
חברת הסטארט-אפ ויהויז'ן (Vayavision), המפתחת טכנולוגיות נהיגה אוטונומית, גייסה 8 מיליון דולר. את השקעת הסיד הובילו קרנות ההון סיכון Viola, MizMaa ו-OurCrowd יחד עם השקעה אסטרטגית של מיצובישי UFJ קפיטל וחברת LG.

 

 

ויהויז'ן פיתחה מערכת לזיהוי עצמים ומכשולים בסביבת הרכב, שמתבססת על היתוך מידע גולמי ממספר חיישנים - לידאר, מצלמה ומכ"מ. טכנולוגיית ויהויז'ן מסולת לשפר רזולוציה נמוכה של סנסורים כלידאר ומכ"מ עד לאיכות שדומה ל-HD, מה שמשפר מהותית את יכולת זיהוי המכשולים.

 

המטרה: שיפור איכות זיהוי המכשולים, ע"ב חומרה זולה ונגישה המטרה: שיפור איכות זיהוי המכשולים, ע"ב חומרה זולה ונגישה צילום: שאטרסטוק

 

 

"צרכנים מחפשים את חווית הרכב האוטונומי הבטוחה והנוחה ביותר, ויצרנים מסתכלים על השורה התחתונה שלהם"", אמר רוני כהן, מנכ"ל ומייסד משותף. "במרוץ לרכב אוטונומי מלא, הטכנולוגיה של ויהויז'ן מאפשרת רמת זיהוי גבוהה וקצב התראות שווא נמוך גם עם חיישנים זולים, מה שמאפשר ליצרני הרכב לחסוך כסף על רכיבים מרכזיים אלה".

 

"רוב הפתרונות הנוכחיים בתחום מבוססים על ארכיטקטורה של 'היתוך עצמים', כשכל חיישן מחלץ את העצם מהתמונה וצריך להחליט מהו", הוסיף יובל נחמדי,  מנהל הטכנולוגיות הראשי של ויהויז'ן ומייסד משותף. "גישה זו מובילה לזיהוי שגוי וריבוי התרעות שווא. התעשייה מבינה שכדי להגיע לרמה הנדרשת של בטיחות, יש צורך בגישה מתקדמת של מערכת תפיסה מרחבית כמו זו המבוססת על היתוך מידע גולמי מחיישנים".

 

 

 

הגיוס יאפשר לויהויז'ן להאיץ את צמיחתה ולהתמקד ברכישת לקוחות, כמו גם בניית שיתופי פעולה עם יצרני רכב מובילים וספקים מהשורה הראשונה. לדברי מונקי האנדה, נשיא מיצובישי UFJ קפיטל: "כדי להגיע לרמת המסחור של רכב אוטונומי יצרנים זקוקים לפתרון שמשלב כמה חיישנים מספקים שונים. ויהויז'ן מבינה זאת, ולכן פיתחה פתרון אשר מספק את הגמישות הנדרשת".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x