$
מכשירים ומדריכים

פרשנות מאקרו

מי יכניס הביתה את מכשיר הווידאו צ'ט של פייסבוק?

הרשת החברתית חשפה השבוע את סדרת פורטל, בה מכשיר עם מסך, מצלמה וחיישנים שעוקב אחר המשתמש בתוך הבית. עם הרקורד האסוני של פייסבוק בתחום הגנת הפרטיות, מדובר בהימור הרפתקני ביותר מצידה. מה יוכל להפוך אותו להצלחה?

רפאל קאהאן 10:5011.10.18
צמד מכשירי הווידאו צ'ט מסדרת Portal, אותם חשפה פייסבוק השבוע, התקשו לעורר עניין רב באינטרנט וברשתות החברתיות. זאת, למרות שהם מספקים מענה לאחד האתגרים העיקריים שמנעו משיחות וידאו מלהפוך למיינסטרים: היכולת לבצע אותן גם בלי לשבת מול מחשב או להחזיק סמארטפון מול הפנים. הודות לאמצעי הבינה המלאכותית המשולבים במכשירים, המצלמה מסוגלת לעקוב אחר גוף ופני המשוחחים בלי שיידרשו לגעת בהם.

 

 

במובנים אלו פורטל מהווה קטגוריה חדשה בהשוואה לרמקולים החכמים, כולל אלה שמצויידים במסך, מבית אמזון, גוגל ושורת יצרני הצד שלישי שמבוססים על הסייעניות החכמות אלקסה ואסיסטנט.

 

מכשיר הצ'ט של פייסבוק. המסך ניצב על ציר, מסתובב ועוקב אחר המשתמש בביתו מכשיר הצ'ט של פייסבוק. המסך ניצב על ציר, מסתובב ועוקב אחר המשתמש בביתו צילום: פייסבוק

 

 

מכשירים אלה לא מציעים אפשרות לניהול וידאו צ'ט מרוחק, וגוגל, שהשיקה השבוע לראשונה רמקול חכם עם מסך מתוצרתה, אף ציינה כי ויתרה מראש על שילוב מצלמה מחשש לפרטיות המשתמשים.

 

 

 

 

 

וזה בדיוק מה שהופך את המכשיר של פייסבוק - שהרקורד שלה בהגנה על מידע משתמשיה הוא אסון - למוזר כל כך. תמוה שהמוצר הפיזי הראשון שפייסבוק משווקת תחת שמה הוא כזה שיתרונו הוא ביכולתו לעקוב אחר המשתמש. גם עיתוי ההשקה, פחות משבועיים לאחר שהודיעה על פרצת אבטחה שחשפה מידע אישי של כ-50 מיליון ממשתמשי הרשת החברתית, מעלה סימני שאלה.

 

סוגיה מעניינת אחרת היא הבחירה של פייסבוק לחבור לאמזון ולהטמיע את הסייעת הקולית שלה אלקסה במכשירי הפורטל. פייסבוק פיתחה בעבר סייענית חכמה משלה בשם M, שפיתוחה נסגר בינואר אשתקד, וקשה להאמין שבשעה שיצרני סמארטפון סיניים רצים לפתח סייעניות משלהם הרשת החברתית הגדולה בעולם לא מסוגלת לעשות זאת בעצמה.

 

 

 

נראה כי הבחירה באלקסה מגיעה מכיוון אחר: כדי שהמוצר ימשוך את הצרכנים האמריקאים, ודאי ערב עונת החגים, הוא צריך לכלול יכולות שליטה בבית חכם ותמיכה באפליקציות. אמזון, אפל וגוגל הן היחידות שהסייעניות הקוליות שלהן תומכות בתקנים הדרושים לכך. אך אפל לא מציעה טכנולוגיה לחברות חיצוניות וגוגל היא המתחרה העיקרית של פייסבוק בשוק הפרסום. אמזון לעומתן היא מתחרה שולית ביותר, חביבה על שיעורים ניכרים מהצרכנים האמריקאיים ועדיין חפה משערוריות פרטיות. יהיה מעניין לראות אם ההימור של פייסבוק בכל זאת ישתלם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x