• תפריט
אינטרנט

חדשות רעות לפייסבוק וגוגל: המפרסמים עוברים לאמזון

בכירים בתעשיית הפרסום מסרו שהפלטפורמה של אמזון מקבלת יותר מחצי מהתקציבים שהוקצו בעבר לשל גוגל ופייסבוק; רוב הקמפיינים שהועברו אל אמזון הם לטובין פיזיים, ולקוחות אף יוצרים מותגים חדשים לשיווק בלעדי דרכה

עומר כביר 14:0709.10.18
האם אמזון שוברת את הדואופול של גוגל ופייסבוק בתחום הפרסום הדיגיטלי? לדברי בכירים בשוק הפרסום, הפעילות של ענקית הסחר המקוון בתחום נמצאת בצמיחה מהירה, ומפרסמים מסוימים מעבירים יותר מחצי מהתקציב שיועד למנוע החיפוש של גוגל להצגת פרסומות באמזון. לדברי הבכירים, שדיברו עם CNBC, מדובר בהכנסות בשווי מאות מיליוני דולרים.

 

 

לפי הדיווח, הצמיחה המשמעותית ביותר נרשמה בקטגוריות הטובין הפיזיים, בשעה שחברות כמו יצרניות רכב ותיירות עדיין לא ממהרות לעבור לאמזון. לדברי בכיר בגוגל, מפרסמים לא מעבירים תקציבים של מותגים קיימים לאמזון, אלא יוצרים מותגים חדשים לשיווק בלעדי באמזון. "ההנהגה בהחלט מודאגת, אבל בשלב זה לא מדובר באיום ענק", הוא הוסיף.

 

 

ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון צילום: בלומברג

 

 

בכירים בשש סוכניות פרסום אישרו ל-CNBC שאמזון רושמת התקדמות משמעותית בתחום הפרסום. לדברי אחד מהם, חלק מהמותגים הגדולים רואים במנוע החיפוש של גוגל כאפיק "מיושן" ורוצים להעביר תקציבים לאמזון שכן פרסום שם מתרגם ישירות למכירות. בכיר אחר אמר שלקוחותיו מעריכים את חוויית הקניות הנקייה של אמזון.

 

בכיר נוסף ציין שאף שחלק מהכסף שמגיע לפרסום באמזון מועבר מתקציבים שיועדו קודם לכן לפרסום בפרינט ובטלוויזיה, חלק מהלקוחות שמוכרים מוצרים באמזון מעבירים לחברה בין 50% ל-60% מהתקציב שיועד קודם לכן למנוע החיפוש של גוגל.

 

 

 

כריס אפוסטל, סגן נשיא בכיר בסוכנות Havas Media אמר שבין 20% ל-30% מלקוחות החברה מעבירים בין 50% ל-70% מתקציב החיפוש שלהם לאמזון. לדבריו, מאז שנה שעברה תקציבי הפרסום של לקוחותיו באמזון גדלו ב-300%, והם צפויים לגדול בשיעור של בין 200% ל-300% בשנה הבאה. "יותר מ-90% מחיפושי המוצר שמתחילים באמזון נגמרים ברכישה", הוא אמר.

 

אמזון וגוגל סירבו להגיב לדיווח.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x