• תפריט
שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חדשות טכנולוגיה

ראיון כלכליסט

מייסדי נקסט אינשורנס: "חיפשנו שוק קיים, אבל כזה שלא מתפקד"

גיא גולדשטיין ונסים טפירו שייסדו את החברה לפני שלוש שנים גייסו ביולי האחרון 83 מיליון שקל, וממשיכים לכוון גבוה. הכנסות החברה, שתופרת ביטוח־לפי־מידה לעסקים קטנים בארה"ב בעזרת בינה מלאכותית, צומחות בקצב מטאורי

מאיר אורבך 14:2208.10.18

"להקים חברה זה דבר מאוד מרגש ומתגמל, זה לשנות את השוק ולעשות טוב לעולם. אנחנו מאוד אוהבים לעבוד ביחד אז אחרי שנה של חופש החלטנו לצאת לדרך שוב", מספר גיא גולדשטיין, ממייסדי נקסט אינשורנס (Next Insurance).

 

 

 

גולדשטיין מנסה להסביר מדוע הוא ושותפיו, נסים טפירו ואלון חורי, החליטו לא לחכות זמן רב אחרי שמכרו את חברת צ'ק (Check) ב־360 מיליון דולר למפתחת התוכנות הפיננסיות האמריקאית אינטואיט (Intuit) במאי 2014. צ'ק היתה החברה הראשונה שהקימו ב־2007 והושקעו בה כ־47 מיליון דולר.

 

שנה לאחר האקזיט, גולדשטיין וטפירו בחרו לצאת לדרך חדשה והקימו יחד עם חורי את נקסט אינשורנס, חברת סטארט־אפ שמוכרת ביטוח לעסקים קטנים. כמו בצ'ק, גולדשטיין משמש כמנכ"ל החברה ויושב בעמק הסיליקון, בעוד טפירו מנהל את מרכז הפיתוח בכפר סבא.

 

מימין: אלון חורי ונסים טפירו. "הביטוח מבחוץ נראה משעמם ואפור, אבל מבפנים הוא מרתק" מימין: אלון חורי ונסים טפירו. "הביטוח מבחוץ נראה משעמם ואפור, אבל מבפנים הוא מרתק" צילום: עמית שעל

 

עד היום גייסה נקסט אינשורנס כ־130 מיליון דולר. אחד המשקיעים בחברה הוא איתן בק, שליווה את המייסדים גם בחברת צ'ק. לצדו השקיעו בחברה גם רד פוינט ונצ'רס, מיוניק רה, אמריקן אקספרס, ריביט קפיטל, SGVC ועוד.

 

ביטוח בתוך כמה דקות

 

נקסט אינשורנס משתמשת בבינה מלאכותית כדי לתפור את פוליסות הביטוח שלה למידותיו של כל עסק, עם ביטוחים נפרדים למקצועות שונים: לגננות, לצלמים, למאמני כושר, למאמני יוגה ולשלל בעלי מלאכה ומקצוע בתחומי השיפוץ והבנייה. השיטה מאפשרת לעסקים מכ־40 סוגים לקבל הצעת ביטוח בתוך עשר דקות, ובשנה הקרובה יורחב השירות לעסקים מסוגים נוספים.

 

בשלב הזה מעדיפים בנקסט אינשורנס לעבוד עם עסקים קטנים, שנוטים להגיש תביעות בסכומים נמוכים יחסית. השאלה אם החברה ערוכה לתביעות בקנה מידה גדול יותר טרם עמדה למבחן רציני: בממדיה הנוכחיים, עדיין לא הוגשו נגד נקסט אינשורנס תביעות ענק שהיו עלולות לאיים על יציבותה.

 

בארה"ב יש כמעט 30 מיליון עסקים קטנים. לפי סקר שנערך לאחרונה, 44% מהעסקים הללו שפועלים לפחות שנה אינם מחזיקים בביטוח, תופעה שמהווה סיכון מהותי במקרה של תביעה. בארה"ב כל בעל עסק נדרש להציג תעודת ביטוח לפני כל עבודה או פרויקט. בחברות הביטוח מהדור הישן הפקת פוליסה כזו נמשכה לפחות שבוע. לעומתן, נקסט אינשורנס מציעה לבעלי העסקים פוליסה בתוך כמה דקות, באמצעות אתר החברה.

 

נקסט מדווחת על כ־15 אלף לקוחות משלמים, שיצרו לה הכנסות של 8.6 מיליון דולר ב־2017. לפי נתונים שפרסמה החברה, מדובר בעלייה של פי 11 במכירות לעומת 2016. בדו"ח המסכם את פעילותה בחצי השנה האחרונה דיווחה החברה כי ב־2018 עמדו ההכנסות עד חודש יוני על 22 מיליון דולר, צמיחה של כ-700% לעומת המחצית הראשונה של 2017.

 

עשיתם אקזיט יפה עם צ'ק. למה החלטתם להתחיל מחדש ולפתוח עוד חברה?

גולדשטיין: "אנחנו פשוט נהנים מזה. להקים חברה זה דבר מאוד מרגש ומתגמל, זו עבודה עם אנשים, זה לשנות את השוק ולעשות טוב לעולם". טפירו: "בחברה הראשונה היו לנו הרבה קשיים וטעויות. לי זה עשה חשק להרים חברה שתרכב על כל התובנות שלמדנו וכך תוקם בצורה הרבה יותר טובה".

 

אלוה טעויות עשיתם בצ'ק?

טפירו: "עשינו לא מעט טעויות בהגדרת הפונקציות שאיישנו. לקח לנו הרבה זמן להתאפס. בנקסט שמנו מהיום הראשון דגש חזק על מודל עסקי ועל היכולת להגיע במהירות למכירות".

 

הטעויות שעושים במהלך עבודה בסטארט־אפ לא משתקות?

גולדשטיין: "בצ'ק עשינו טעויות במשך שבע שנים, אבל זיהינו ותיקנו אותן ולמדנו הרבה. לא עשינו הרבה טעויות הרסניות".

 

הכניסה לשוק הביטוח, שבו פועלות חברות ותיקות וחזקות מאוד, לא היתה פשוטה. "גם לאובר ול־airbnb היה קשה בהתחלה", אומר טפירו. "הלכנו לתחום העסקים הקטנים, כי מצאנו שזו הנישה הכי ארכאית בביטוח. הביטוחים שם כרוכים בהמון ניירת ובמגע עם סוכני ביטוח. זה לא רק שוק מאוד מיושן, אלא גם מאוד מורכב מבחינת הלקוחות. יש מגוון עצום של לקוחות - חשמלאים, עורכי דין, מאמני כושר, גננות - וכל תחום הוא עולם ומלואו, שזקוק להרבה סוגי ביטוח. דווקא בגלל המורכבות ראינו בשוק הזה הזדמנות".

 

למה בחרתם את תחום הביטוח?

גולדשטיין: "לא רצינו להמציא שוק מחדש. רצינו להיכנס דווקא לתחום שכבר קיים בעולם אבל לא מתפקד טוב. כמו אובר. כבר היו מוניות, אבל באובר מצאו דרך לחדש את השוק הזה. בנוסף רצינו שוק שאין בו תקרת צמיחה - ושוק הביטוח הוא מאוד גדול, בעצם הוא אינסופי. בנוסף, רצינו חיבור למשהו שעשינו בעבר - שהוא טכנולוגיות פיננסיות ‑ שבו כבר היו לנו יכולות של גיוס לקוחות ושיווק".

 

אתם מתכוונים לגרום לענקיות הביטוח לזוז מהמקום ולהזיע?

גולדשטיין: "הענקיות מכירות את המצב ודואגות. הן לא רוצות שיקרה להן מה שקרה לבלוקבאסטר, כשהסטרימינג חיסל את החברה. אנחנו רק בתחילת הדרך אבל גדלים מאוד מהר. בכל מקרה, לא גדלים מאפס למיליארד דולר בשנתיים".

 

תגיעו לגודל של מיליארד דולר?

גולדשטיין: "אני רואה אותנו מגיעים לגודל הזה. יש כאן הזדמנות, ולכן מה שאנחנו עושים מאוד מרגש".

 

מה צריך לקרות כדי שתהפכו לחברת ביטוח גדולה?

טפירו: "אנחנו תומכים רק ב־40 סוגי עסקים, ויש אלפים. אנחנו מוכרים היום בעיקר ביטוחי צד שלישי. אנחנו צריכים להיות מקום שבו עסק קטן יוכל לקבל את כל שירותי הביטוח שהוא זקוק להם. מסעדה, למשל, צריכה ביטוח לבניין, ביטוח לעובדים וביטוחים נוספים. מה שחסר לנו כדי לגדול הוא לחבר את הכל".

 

גולדשטיין: "המערך שאנחנו בונים יכול לסחוב חברה ענקית, והמטרה שלנו היא לא למכור אלא לגדול. נעשה את זה בעזרת גיוסי הון".

 

טפירו: "גייסנו 130 מיליון דולר, כמעט פי שניים ממה שגייסנו בצ'ק, ואנחנו עושים את זה כדי לבנות חברה ענקית".

 

הזדמנות לקריירה גדולה

 

נקסט אינשורנס מעסיקה כיום כ־80 עובדים, כ־40 בישראל והשאר במטה החברה בפאלו אלטו. לדברי טפירו וגולדשטיין, לא פשוט לגייס עובדים. "אנחנו מחפשים אנשים איכותיים. אנחנו לא סתם מרחיבים את הצוות ולכן הגדילה היא קשה", אומר טפירו. "אנחנו מסננים הרבה עד שמצרפים אנשים. אבל המטרה שלנו היא להרחיב את המשרד בישראל מהר. מבחוץ, ביטוח נראה משעמם ואפור, אבל מבפנים מדובר בתחום מרתק עם הרבה מאוד בעיות קשות שצריך לפתור. לעובדים שיבואו עכשיו לחברה שמעסיקה פחות מ־100 עובדים תהיה הזדמנות לקריירה גדולה בתחום מעניין מאוד".

 

יש תחרות למוצר שלכם?

גולדשטיין: "החברות שמתחרות בנו הן בעיקר אלה שמפעילות סוכני ביטוח ופחות אלו שמוכרות מוצר ביטוח שהוא שלהם או מנגישות מוצר שאינו שלהן. בדיוק בגלל זה אנחנו פועלים לייצר יותר מוצרים משלנו. אני מאמין שבהמשך הדרך יותר חברות ילכו בדרך שלנו".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x