$
הייטק והון סיכון

מיצובישי משקיעה בגלגל שהמציאה סופטוויל הישראלית

החברה פיתחה גלגל שמכיל בולם זעזועים מובנה, מה שמאפשר לצמצם את משקל המכונית ולייעל את פעולתה. השקעת מיצובישי מתבצעת במסגרת סבב גיוס של 25 מיליון דולר בו תקבל הענקית היפנית 5% מהחברה - וסופטוויל כבר נערכת להשקעות נוספות

מאיר אורבך 11:5927.09.18

ענקית הרכב היפנית מיצובישי משקיעה בחברת סופטוויל ישראלית, שפיתחה גלגל המשלב בתוכו בולמי זעזועים. השקעת מיצובישי נעשית לפי שווי חברה של 140 מיליון דולר, והחברה היפנית תקבל במסגרתה 5% מסופטוויל. 

 

 

הגיוס הוא חלק מסבב של 25 מיליון דולר שנחשף ב"כלכליסט" בחודש שעבר - סבב בו השתתפה בין היתר חברת מוסאשי (Musashi Seimitsu), תאגיד יפני ענק המספק מכלולים הקשורים לגלגלים ליצרניות הרכב. החברות לא פירסמו את סכום הגיוס אבל הוא מוערך במיליוני דולרים.

 

בשיחה עם "כלכליסט" סיפר דניאל בראל, מנכ"ל סופטוויל, שההשקעה אינה מגיעה מחברת הרכב של מיצובישי אלא מהתאגיד עצמו, שהיא חברת הסחר הגדולה ביפן ובבעלותה בין היתר חברת הרכב המפורסמת. "הם רוצים לפתח איתנו ביחד חלקים שונים לרכב", אמר. "אנחנו מעדיפים בשלב זה לא לתת בעלות בחברה ליצרניות רכב. יש לנו עודף של ביקוש ממשקיעים, שכנראה נגלגל לסבב הבא של החברה".

 

 

דניאל בראל, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה דניאל בראל, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה צילום: אייל קפלן - סופטוויל

 

 

סופטוויל הוקמה ב-2011 על ידי בראל ואחישי סרדס, שמכהן כסמנכ"ל פיתוח. בתחילה עסקה החברה בפיתוח גלגלים המשלבים בולמי זעזועים עבור כיסאות גלגלים, והתפתחה לתחום התחבורה עם מוצרים לשוק האופניים וענף הרכב. כיום מועסקים בחברה 70 עובדים במרכז הפיתוח בארץ ובקווי הייצור בעולם.

 

בין משקיעי סופטוויל נמנים בית ההשקעות אקסלנס (שהוביל את הסבב הקודם ב-2017, במהלכו גייסה החברה 10 מיליון דולר), גיל אגמון, קבוצת רד בינת וארי ראב"ד.

את סבב ההשקעות האחרון של סופטוויל הוביל בנק רוטשילד, שמייעץ לחברה בנושאים אסטרטגיים.

 

הגלגל של סופטוויל מאפשר לצמצם את המקום שתופסים בולמי הזעזועים בסביבת המרכב, מה שמקטין את נפח ומשקל המכונית ואת צריכת האנרגיה שלה. הפיתוחים מותאמים לרכב עתידי כדגמים חשמליים, היברידיים ואוטונומיים. בשלב הנוכחי יחוברו הפיתוחים לתוך גלגל סטנדרטי ובעתיד תפתח החברה גלגלים ייחודיים.

 

 

בולמי הזעזועים בתוך גלגל סופטוויל בולמי הזעזועים בתוך גלגל סופטוויל

 

 

בחברה נערכים לסבב גיוסים נוסף לפי שווי שצפוי לעמוד על 400 מיליון דולר. "אנו מחפשים בעיקר ספקיות לתעשיית הרכב, אך לא השקעות ישירות מיצרני רכב שעלולות להרחיק מאיתנו יצרני רכב מתחרים", אמר בראל. "הנתח המרבי שאנו מציעים לספקים עומד על 5% כדי לאפשר לכמה שיותר גופים להשתתף בגיוס ולפתוח דלתות לטכנולוגיה הייחודית שפיתחנו".

 

 

 

סופטוויל משתתפת בפרויקט Horizon 2020 של האיחוד האירופי, במסגרתו נבחנות בין היתר, טכנולוגיות שיגדירו את רכב העתיד ויסייעו בהפחתת פליטות מזהמים. חלקה של סופטוויל בפרויקט הוא לפתח מערכות רכב מתקדמות בתוך חלל הגלגל, ביניהן מערכת הנעה שתשלב מנועים קומפקטיים וחשמליים בתוך הגלגלים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x