$
אינטרנט

גוגל משיקה תכונות חדשות לכבוד יום הולדת 20 למנוע החיפוש שלה

בין השאר, הוסיפה ענקית האינטרנט כרטיסיות שמציגות את החיפושים שביצעתם עבור מילים שונות, כלים לשמירת חיפושים ולינקים, תכונת תצוגת תוכן בסגנון סטוריז, כלים למפרסמים ושילוב של מערכת Lens, שיודעת לזהות עצמים בתמונות

רפאל קאהאן 18:2125.09.18
שירות החיפוש של גוגל כבר בן 20 שנה והחברה ניצלה את ההזדמנות כדי להציג תכונות חדשות שישולבו בו בתקופה הקרובה. תכונות חדשות אלה כוללות כלים לשיפור החיפוש, כלי תצוגה בסגנון סטוריז של אינסטגרם או סנאפצ'ט וכלה בשימוש בתכונת גוגל Lens שיודעת לזהות אובייקטים בתמונות.

 

 

התכונה הראשונה והמעניינת ביותר היא שילוב של כרטיסיות לכל בקשת חיפוש. אלה מכונות Activity cards - כרטיסיות פעולה - ומכילות את כל היסטוריית החיפוש שביצעתם עבור מילה מסוימת. כך למשל אם חיפשתם מידע על מחנאות, זו תעלה את כל האתרים אליהם ניגשתם כדי למצוא את המידע שנוגע לטיול האוהלים הבא שלכם.

 

מזל טוב למנוע החיפוש מזל טוב למנוע החיפוש צילום: שאטסטוק

 

 

התכונה השניה מכונה Search collections ומשמשת לשמירה של המידע הרלוונטי שמצאתם. אם עד עכשיו היה עליכם להעתיק את כתובות האתרים לכרטיסיה בטרלו, לפתק תזכורת או למייל, כעת תוכלו פשוט לשמור את המידע לתוך הכרטיסיה המתאימה. בנוסף השירות ימליץ לכם על קישורים נוספים למידע שעשוי להיות מתאים ושדילגתם עליו או פספסתם אותו.

 

 

כרטיסיות המידע החדשות כרטיסיות המידע החדשות צילום: בלוג גוגל הרשמי

 

 

AMP Stories היא תכונה השמורה למפרסמים או לחברות תוכן. היא מאפשרת לייצר מעין מצגת כמו בסטוריז של אינסטגרם או ווטסאפ שמאגדת בתוכה תמונות או סרטונים של מושא החיפוש שלכם. תכונה זו מופעלת בשלב הראשון אם חיפשתם שם של שחקן קולנוע או ספורטאי והיא לא זמינה עדיין לקהל הרחב.

 

Featured Videos היא עוד תכונה שמיועדת לשפר את הנראות של מפרסמים מסוימים. הרעיון הוא להציג סרטונים שקשורים למילת החיפוש. אם חיפשתם למשל "בחירות לכנסת" יוצגו לכם סרטונים שקשורים לנושא כמו גם תתי-נושאים קשורים. כך שבמידה וחיפשתם "לונה פארק" למשל, תקבלו בתתי-הנושאים סרטונים של כל האטרקציות שמוצעות באתר.

 

גוגל Lens, שירות זיהוי העצמים מבוסס בינה מלאכותית של החברה מוטמע כעת ישירות בחיפוש התמונות של החברה. למשל, אם תקליקו על הכפתור לאחר שבחרתם תמונה מתוצאות החיפוש, ניתן יהיה לזהות את כל מה שמופיע בה, החל מאנשים, אתרים וכלה בפרטים אחרים שניתן לזהות. זהו שירות שככל הנראה מיועד בהמשך לייצר חיבור לאתרי מסחר אם תרצו לזהות מה לבש מישהו באירוע מסוים ולהעביר אתכם ישירות לאתר שמאפשר לרכוש את הפריט.

 

מעכשיו, גם בתוך החיפוש. גוגל Lens מעכשיו, גם בתוך החיפוש. גוגל Lens

 

 

Discover הוא לשונית נוספת שמופיעה בתוצאות החיפוש באפליקציה. כאן גוגל תספק לכם המלצות שמבוססות על היסטוריית החיפושים שלכם ושלאו דווקא קשורות למה שאתם מחפשים כעת. כך אם חיפשתם פעם מידע על מתכון יופיעו בה מתכונים חדשים למאכל הנחשק או המלצות למסעדה שהוסיפה מנה דומה לתפריט.

 

 

 

בגוגל מסבירים בפוסט שפרסמה החברה אמש ושנכתב על ידי סמנכ"ל החיפוש שלה, בן גומס, שהרעיון מאחורי החידושים האלה הוא לספק חוויית חיפוש יותר אישית ושממוקדת במשתמש. "אנחנו מעוניינים לספק את המידע האיכותי והרלוונטי ביותר לכם", כתב, "זה מעבר מחיפוש ממוקד תשובות לחיפוש מבוסס על מסע, שיסייע למשתמש להמשיך את החיפוש שלו היכן שהופסק ולסייע לו לגלות דברים חדשים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x