$
חדשות טכנולוגיה

פרסום מקוון: גוגל מפסידה לפייסבוק בשוק ההודי האטרקטיבי

השוק ההודי מהווה שוק מפתח עבור חברות מערביות רבות, בשל פוטנציאל הצמיחה העצום שלו. גוגל ופייסבוק מנסות להוון אותו בכל דרך, ונראה שהאחרונה תשתלט בקרוב על קטגוריית הפרסום בו. עתה יוצאת גוגל למתקפת נגד, ומנסה לכבוש את לב המפרסם המקומי

עומר כביר 11:1504.09.18
חרף מאמצים ארוכי שנים והיעדר שערוריות, לגוגל יש רק יתרון זעיר על פני פייסבוק בהכנסות מפרסומות בשוק ההודי האטרקטיבי, והרשת החברתית מצמצמת את הפער במהירות - כך לפי דיווח של רויטרס.

 

 

בעולם הפרסום המקוון הגלובלי מהוות גוגל ופייסבוק דואופול דה-פקטו. ואולם, לגוגל נתח שוק גדול משמעותית מזה של פייסבוק. בארה"ב, למשל, היה לגוגל ב-2017 נתח שוק של 38.6% ולפייסבוק 19.9%, והתמונה הגלובלית לא שונה בהרבה. ואולם, בהודו המצב שונה.

 

הודו: שוק מפתח לחברות מערביות הודו: שוק מפתח לחברות מערביות צילום: Daniel Mennerich

 

 

לדברי מקורות, מוקדם יותר השנה נדהמו בכירי גוגל במדינה לגלות שב-2018 צפויה פייסבוק לייצר במדינה הכנסות בסך 980 מיליון דולר. זאת, בשעה שגוגל עצמה הגיעה להכנסות של מיליארד דולר רק ב-2017. "לפייסבוק יש פלטפורמה הרבה יותר ידידותית למשתמש, למרות שהיא לא יצרה כלים מיוחדים למפרסמים הודים", אמר לרויטרס ויקאס צ'אוואלה, שמנהל סוכנות פרסום מקומית.

 

 

 

כעת, גוגל יוצאת למתקפת נגד ומנסה לפתות לקוחות באמצעות כלי רכישת פרסומות והתאמה מקומית של שירותים. מוקדם יותר השנה, כמה בכירים בגוגל יצאו להודו במטרה להבין את צרכי הלקוחות במדינה. הביקור הוביל את החברה לשקול רעיונות כמו אפשרות למפרסמים להגיע למשתמשים רק במדינה ספציפית בהודו, שכן ברחבי המדינה יש הבדלי שפה ואוריינות רחבים. באירוע שנערך בניו-דלהי חשפה גוגל תוכנית להעלות לרשת תוכן של עיתונים הודיים ולהגדיל את הצע תוצאות החיפוש והפרסומות בשפות מקומיות.

 

פייסבוק וגוגל סירבו להגיב לדיווח.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x