שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
אפליקציות

סרטונים ישנים, תוכן ממומן: שירות פייסבוק Watch זמין בישראל

פלטפורמת הווידאו החדשה של הרשת החברתית הושקה באופן גלובלי - והחלה להציע לגולשים בארץ סרטונים שונים. אין בה תוכן מקור בעברית והיא מרכזת סרטונים פופולריים, ביניהם כאלה בני כמה שנים, לצד תוכן פרסומי ממומן

ניצן סדן ועומר כביר 16:5629.08.18

פייסבוק השיקה גלובלית את פלטפורמת הסטרימינג Watch, במסגרתה מועלים תוכני מקור למיניהם. השירות הושק בספטמבר שעבר בארה"ב, וכולל שיתופי פעולה עם חברות כוולט דיסני, דיסקברי, באזפיד, VOX ושידורי ספורט חיים. השירות עובד במודל דומה לשל יוטיוב, שמאפשר לגולשים להרוויח כסף מפרסום תוכני וידאו.  

 

 

השירות נשען על תכנים כסדרות מתוסרטות עם פרקים של עד 30 דקות, סדרות קצרות של 5 עד 10 דקות לפרק וסרטונים מקודמים של מפרסמים. היוצרים אמורים לזכות בכ-55% מההכנסות, אך מודל המימון הזה זמין בשלב זה רק בארה"ב, בריטניה, אירלנד, אוסטרליה וניו זילנד.

 

פייסבוק Watch פייסבוק Watch צילום: ניצן סדן

 

 

סיבוב זריז בגרסה הישראלית של פייסבוק Watch מגלה שמדובר בלא יותר מפינת וידאו ובה סרטונים פופולריים מרחבי הפידים בארץ, בצירוף חיתוך הנוגע לתחומי העניין של המשתמש. חלק מהסרטונים הם חדשים יחסית, כגון "טלוויזיה מהעתיד" או סרטוני סטנד-אפ שהועלו לעמודים פופולריים כ"סטטוסים מצייצים", אך לא מעט מהתוכן נשען על סרטונים ישנים למדי. למשל, סרטוני סאטירה והומור שצברו עניין ביוטיוב כשהועלו לפני כחמש שנים.

 

ניתן לצפות בקצת סרטוני מקור, כמו סדרת Soccer Stories שמציגה פרשות מעניינות מההיסטוריה של הכדורגל העולמי - ובתוכן חיצוני כגון קטעים מתוך The Daily Show והרצאות TED. תוכן מקור בעברית לא ראינו עדיין, משום שישראל אינה בין המדינות בה מתגמלת פייסבוק יוצרים על הכנת סרטונים וסדרות. ואולם, המפרסמים בישראל קיבלו גישה לשירות: בין היתר, נתקלנו בפרסומות לקמפיינים לראשות עיריית ת"א וסרטוני פרסומת נוספים.

 

פייסבוק Watch נראה בשלב זה כמו גרסה פחות מעניינת של יוטיוב ותו לא. ועד שפייסבוק לא תתמרץ יוצרים ליצור עבורה קליפים וסדרות שאין במקומות אחרים, תתקשה לייצר תחרות אמיתית לפלטפורמת הווידאו הפופולרית של גוגל.

 

50 מיליון משתמשים בחודש

 

לדברי פייסבוק, מדי חודש יותר מ-50 מיליון משתמשים בארה"ב צפו בתכני השירות במשך דקה לפחות וזמן הצפייה הממוצע גדל פי 14 מתחילת השנה. "השקנו את Watch בארה"ב לפני שנה כדי לתת לאנשים מקום בפייסבוק שיאפשר להם למצוא תכניות ותכני וידאו שהם אוהבים ולהתחיל שיחות עם חברים, מעריצים אחרים ואפילו עם היוצרים עצמם", מסרה החברה בהודעה לעיתונות. "במהלך השנה החולפת, הפכנו את החוויה ליותר חברתית - כמו לראות בקלות יותר את הסרטונים שהחברים שלך אהבו או שיתפו, ביצירת תכניות שבבסיסן כוללות מעורבות של הקהל ופתיחת 'צפייה בסרטונים' מעמודים. עדכונים אלה סייעו לאנשים לגלות ולהיות מעורבים באופן מעמיק יותר בקטעי וידאו שהם אוהבים – כמו למשל Red Table Talk של ג'דה פינקט סמית ולייב ממשחקי ה-MLB".

 

לדברי פייסבוק, ההשקה הגלובלית של Watch תתמקד בארבעה הבטים: אזור לגילוי קטעי וידאו חדשים בהתאמה אישית ממגוון תחומים כמו בידור, ספורט וחדשות; מעקב אחרי יוצרים אהובים; ריכוז במקום אחד של סרטונים שנשמרו לצפייה מאוחרת; ויכולות מתקדמות כמו תוכנית טרוויה בהשתתפות הצופים.

 

 

 

"בהמשך תוכל למצוא חוויות וידאו חדשות נוספות בפיד הצפייה שלך, כגון הקרנות בכורה ו-Watch Party. כמו כן, אנו נהפוך את החיפוש של קטעי וידאו לקל יותר כך שתוכל לדון באירועים גדולים בזמן אמת. הפיכת Watch לגלובלי פירושה גם הזדמנויות חדשות ליוצרים ולבעלי אתרים ברחבי העולם. אנו מרחיבים את 'מעברי הפרסומות' כך שיותר שותפים יוכלו להרוויח מסרטונים, ואנו מציעים תובנות חדשות, כלים ושיטות מומלצות עבור עמודים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x