• תפריט
אינטרנט

פייסבוק תתחיל לגלות לזרים פרטים אישיים עליכם, כדי ליצור חברויות

הרשת החברתית בוחנת תכונה חדשה, במסגרתה מידע אישי כללי יוצג לגולשים בעלי מאפיינים דומים, במטרה להפוך אותם לחברים וליצור יותר אינטראקציות - זאת, מבלי שתדעו שפרטים עליכם נחשפו. פייסבוק מקווה לעודד כך שיתוף תוכן, לשפר מיקוד קמפיינים ולהגדיל הכנסות

רפאל קאהאן 13:0726.08.18

פייסבוק בוחנת תכונה חדשה, שנועדה לעודד התקשרויות בין משתמשים: הצגת תחומי עניין משותפים ופרטים אישיים דומים, כהמלצה לבסיס ליצירת אינטראקציות בין זרים.

 

 

לפי דיווח של cnet, התכונה תופיע בהתחלה בשיחות של משתמשים בפוסטים ממומנים או בדפים של מותגים; למשל, אם מותג או עמוד מסחרי פרסם פוסט עליו הגבתם, בשרשור התגובות תוכלו לראות מידע שמתווסף לתגובות אחרות, שיכלול את מיקומו של המגיב, מקום לימודיו או עבודתו כל עוד הם זהים לשלכם.

 

פרטיות? בפייסבוק? פרטיות? בפייסבוק? צילום: The Telegraph

 

 

פייסבוק מסרה ל-cnet שהמטרה היא לאפשר לגולשים למצוא נקודות עניין משותפות ולהוסיף חברים חדשים. למי תועיל התכונה החדשה? כמובן שלפייסבוק עצמה: החברה נשענת על איסוף מידע אישי, אותו היא משיגה דרך אינטראקציות בין גולשים. ככל שיש יותר מהן, היא תוכל ללמוד יותר על כל משתמש ובהתאם, לייקר את חבילות הפרסום הממוקד שלה.

 

אבל האם יפיקו המשתמשים עצמם תועלת מהכלי הזה? פייסבוק תחשוף בפני זרים מידע שיתכן שגולשים מסוימים יראו כרגיש או אישי מדי, ללא יכולת להגדיר לה לא לעשות זאת; הגולשים לא ידעו שהחברה חשפה פרטים עליו לעיני זר ספציפי. פייסבוק צפויה לבסס את היקף החשיפה על הגדרות הפרטיות שקבע המשתמש בפרופיל שלו, כשברירת המחדל היא לשיתוף מקסימלי. מי שלבטח ישמחו לראות את הכלי הזה הם סטוקרים למיניהם, מטרידנים או הנוהגים בבריונות ברשת; יהיה להם קל יותר ללמוד את המטרות שלהם ולתקוף היכן שהכי כואב.

 

 

יתכן שהיוזמה של פייסבוק דווקא תיצור אפקט חיובי, שכן הדגשה של תכונות דומות עשויה להוות שיטה יעילה לייצר שיח יותר מנומס ואולי אפילו אדיב; אך כל עוד לא ניתן לנטרל את התכונה הזו בצורה נוחה ופשוטה, יהיה זה עוד כרסום של החברה בפרטיות שלנו, על טהרת הרווח. אם תצליח פייסבוק להגדיל כך את הכנסותיה, כנראה שיופץ החידוש הזה בקרב מיליארדי המשתמשים ברשת החברתית.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x