$
חדשות טכנולוגיה

פרשנות מאקרו

חברות הסטרימינג: בין שיבוש לשיבוש

בעוד שאמזון ונטפליקס מסמנות נסיגה מהמחויבות לשיבוש עם השקעה בפרסום ובתשתיות קולנוע מסורתיות, ספוטיפיי שואפת לשינוי מהיסוד: כזה שמעודד שינוי חברתי

הגר רבט 18:0325.08.18
1. פגיעה בבינג'. בצעד מפתיע משהו, ענקית הסטרימינג נטפליקס יצאה בשבוע החולף בפיילוט של שידור מודעות בפלטפורמה שלה. בינתיים מדובר רק בטריילרים לתכנים נוספים שמוצעים בשירות התוכן בין הפרקים באופן שפוגע ברצף הבינג'. אך חלק מהמנויים המשלמים כבר פנו לטוויטר כדי להביע את תסכולם בפני נטפליקס באמירות כמו "תפסיקו עם זה" ו"חשבתי שכבר שילמתי לכם".

 

 

2. חזרה לקולנוע. שבוע קודם לכן דיווחה בלומברג שאמזון מנהלת מגעים לרכישת רשת בתי הקולנוע האמריקאית בת 50 הסניפים Landmark Theatres. המגעים עולים בקנה אחד עם בחירתה של אמזון להפיץ סרטים בהפקתה כמו "מנצ'סטר על הים" באולמות קולנוע לפני שידורם בפלטפורמה המקוונת שלה. זאת, בשעה שנטפליקס מעדיפה התנהלות משבשת יותר שמתעלמת מקיומם של בתי הקולנוע.

 

3. השקעה בנשים. מהלך מעניין אחר מגיע משחקנית המוזיקה בסטרימינג ספוטיפיי. החברה השוודית השיקה תוכנית שתממן התמחויות בנות שישה חודשים המיועדת לנשים העוסקות בתחום הסאונד ומוצעת בלונדון, בנאשוויל ובניו יורק.

 

ספוטיפיי ספוטיפיי צילום: גטי אימג'ס

 

 

4. חשיבה שונה. על פניו אין יותר מדי קשר בין שלושת המהלכים הללו של שחקניות הסטרימינג, אבל הצבתם זה לצד זה חושף שלוש גישות שונות לחלוטין למונח האהוב כל כך על יזמים: שיבוש. כל אחת מהחברות נחשבת למובילה בתחומה ומוענק להן קרדיט על ביצוע מהפכה בתעשיות הטלוויזיה, הקמעונאות והמוזיקה.

 

 

5. מבט קדימה. המהלכים של אמזון ונטפליקס חושפים פרשנות שונה לשאיפתן להפוך למונופול בתחום פעילותן, אבל כאלה שעולים בקנה אחד עם התרבות הקיימת. דווקא היוזמה האפורה יחסית של ספוטיפיי מציגה שיבוש אמיתי. בחברה יכלו להסתפק בשיטה המוכרת של קידום פלייליסטים של יוצרות, אך בחרו לנסות לפנות לשינוי שורשי יותר ולשנות את הייצוג החסר של נשים בתעשיית המוזיקה. המהלך הזה לא רק משקף מחויבות עמוקה הרבה יותר לשיבוש אלא גם אכפתיות אמיתית לתעשייה בה ראשי ספוטיפיי פועלים.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x