• תפריט
אפליקציות

פרשנות מאקרו

הסטוריז של פייסבוק: סיפור הצלחה, אבל איפה הכסף?

הרשת החברתית הצליחה להשתלט על פורמט הסטוריז, אותו אימצה ממתחרתה סנאפצ'ט. עכשיו היא רק צריכה למצוא דרך מתאימה להוון אותו

עומר כביר 11:1916.08.18
ההצלחה הגדולה של פייסבוק בקרב הבלימה שהובילה מול סנאפצ'ט הכניסה אותה, להערכת לא מעט פרשנים, לצרה. האסטרטגיה המרכזית שהובילה החברה של מארק צוקרברג ערב הנפקת סנאפ, החברה האם של סנאפצ'ט, היתה העתקת תכונת הסטוריז שהמציאה. ראשית שולבו הסטוריז באינסטגרם, לאחר מכן בפייסבוק מסנג'ר, בהמשך הגיעו לווטסאפ ולבסוף לפייסבוק עצמה.

 

 

ההתחלה היתה מהוססת, לעתים מביכה, אך היקף השימוש עלה בהתמדה. לפי נתונים שריכזה חברת השיווק לרשתות חברתיות בלוק פארטי, בין הרבעון השני של 2016 לרבעון הרביעי של 2017 השימוש בסטוריז באפליקציות גדל פי 15 מהר יותר מהשימוש בפידים בהן. נכון למאי האחרון, משתמשי תכונות סטוריז בשירותים השונים של פייסבוק נאמדו ב-970 מיליון ביום, בשעה שלסנאפצ'ט היו רק 191 מיליון משתמשים יומיים.

 

 

 

אז מה הבעיה? הסטוריז עדיין לא מייצרים לפייסבוק הכנסות והפרשנים חוששים שהחברה לא יודעת איך להוון אותם. ככל שהשימוש בסטוריז צומח, במידה שעלולה אף לאיים על השימוש בניוז פיד, היכולת לייצר מהם כסף הופכת חשובה יותר. הפתרון המתבקש הוא כמובן שילוב פרסומות. אחרי הכל זה מה שפייסבוק עושה הכי טוב. אך פרשנים מעלים שתי בעיות בהקשר זה: האפשרות לדלג על סטוריז וכתוצאה מכך גם על פרסומות שישולבו בהם, שתפגע בחשיפה אליהן; ושנית הצורך ליצור פרסומות וידאו שצפוי לייקר את הפקתן.

 

 

תכונת הסטוריז באינסטגרם תכונת הסטוריז באינסטגרם

 

 

אלה שהבעיות הללו הן די מלאכותיות, כפי שכבר הוכיחה יוטיוב. פייסבוק לא חייבת לאפשר דילוג על פרסומות, בדיוק כפי שיוטיוב שילבה פרסומות קצרות שאי אפשר לדלג עליהן בתחילת או באמצע סרטונים. ואם מפרסמים מצליחים להפיק פרסומות וידאו עבור יוטיוב, אין סיבה לחשוב שהם לא יצליחו לעשות זאת גם עבור סטוריז.

 

 

 

מה גם שהפורמט החדש יכול להכיל קריאייטיב מגוון יותר, כמו תמונה עם אפקטים. על אף הצהרות בכירי פייסבוק כי אינם בטוחים איך להוון את סטוריז, סביר שעל שולחנם מונחות מספר תוכניות פעולה שטרם בחרו מביניהן. הפורמט לא נראה כה קשה לפיצוח, ולא נראה שפייסבוק תתקשה יותר מדי במשימה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x