$
חדשות טכנולוגיה

מנכ"ל באידו: נביס את גוגל אם היא תשוב לסין

רובין לי, שעומד בראש חברת האינטרנט הגדולה במעצמה הקומוניסטית, אמר שאם תחזור גוגל לשוק היא תחוסל שם כאילו היה זה משחק וידאו. באידו אמנם מחזיקה בכ-70% משוק האינטרנט הסיני, אך משתמשיה אמרו שהם דווקא מתגעגעים לגוגל

ניצן סדן 10:5808.08.18
באידו מחכה לגוגל: בשבוע האחרון דווח כי ענקית האינטרנט האמריקאית מתכננת לשוב לשוק הסיני, עם גרסה מצונזרת למנוע החיפוש שלה ושותפויות בתחום שירותי הענן. אמש התייחס רובין לי, מנכ"ל באידו, לאפשרות הזו - ובחר בשפה ססגונית: "אם גוגל תחליט לשוב לסין", כתב בחשבון הוויצ'ט שלו, "אנחנו מאוד בטוחים שנבצע PK ופשוט ננצח שוב". המונח PK הושאל מעולם משחקי הווידאו מרובי המשתתפים, ופירושו Player Kill, כלומר חיסול מוחלט של היריב.

 

 

לגוגל ולבאידו שירותים מקבילים בתחומי הפרסום, החיפוש, המיפוי והניווט, הצ'ט ויישומי הענן לצרכנים ולעסקים. ואולם, באידו נהנית מתמיכה ושת"פ של השלטון הסיני - גורם כוח שלפי הערכות, תנסה גוגל לרצות ולגייס לצדה. לפי דיווחים, יזמה גוגל מגעים עם מספר חברות אינטרנט סיניות כדי לבנות איתן שיתופי פעולה בתחום תשתיות הענן, ביניהן טנסנט.

 

מטה באידו בסין מטה באידו בסין צילום: רויטרס

 

 

לפי דיווח של The Verge, מסר לי שמאז ויתרה גוגל על סין ב-2010, צמח ופרח שוק שירותי האינטרנט הסיני, ועתה הפך למקור חיקוי עבור חברות מערביות. גוגל עזבה את סין על רקע פריצה לשרתיה שבוצעה ככל הנראה בידי האקרים שהפעיל השלטון, וחוסר נכונותה לציית למדיניות הצנזורה המקומית. לאחר שעזבה, נכנסה באידו לוואקום שנוצר וכיום היא שולטת בכ-70% משוק השירותים המקוונים במדינה.

 

 

 

ואולם, יתכן שלבאידו דווקא יש סיבה לדאגה: הפוסט של לי זכה לתגובות גולשים שאמרו שישמחו לנטוש את ווייבו, מנוע החיפוש שלה, ולעבור לזה של גוגל; בימים בהם פעלו שני המוצרים ראש בראש בסין, טענו גולשים שהמנוע של גוגל מציג תוצאות רלוונטיות יותר, וקצת פחות מצונזרות.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x