שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
מכשירים

מכה לאמזון: משתמשי אלקסה לא עושים שופינג דרכה

רק כ-100 אלף מבין 50 מיליון רוכשי הרמקולים החכמים של החברה השתמשו בהם כדי לקנות דבר-מה - וכ-90% מהרוכשים לא ביצעו דרכם קנייה נוספת. זאת, בעוד אמזון ציפתה שהמכשירים יתרמו למכירות מוצריה. מדוע אנשים לא קונים דברים בעזרת הרמקול?

רפאל קאהאן 16:4107.08.18
בעלי רמקול אקו של אמזון ממעטים להשתמש בו לביצוע קניות ברשת - כך מדווח The Information. על פי המספרים שפורסמו מבין כ-50 מיליון בעלי רמקול אקו, רק כ-100 אלף מהם הנחו את הסייענית החכמה אלקסה לקנות מוצר. בנוסף, כ-90% ממי שביצעו רכישה דרך הרמקול, לא עשו זאת שוב. ואולם, כ-20% מהמשתמשים נעזרו במכשיר כדי לבצע מעקב על הזמנה שביצעו או מבצעים באתר אמזון.

 

 

הפרטים הללו צורמים במיוחד עבור אמזון, שמנסה לבסס את השופינג הקולי כתכונה מובילה ברמקולים שלה. גוגל, אפל ושחקניות נוספות בשוק הרמקולים החכמים מושפעים פחות ממיעוט רכישות דרכם, שכן מוצריהן מתמקדים בצריכת תוכן ושירותים מקוונים ולא בהזמנת חפצים. לפי האינפורמיישן, בעלי הרמקולים של אמזון נוהגים להשתמש בהם כדי להאזין לרדיו ולשירותי מוזיקה שונים, לבדוק את תחזית מזג האוויר או להפעיל טיימר בעת בישול. יש להניח שסנכרון עם מוצרי בית חכם יהפוך לאפיק שימוש נפוץ נוסף בעתיד, אך אין צפי לצמיחה מורגשת בשיעור השימוש ברמקול לקניות.

 

רמקול אקו של אמזון רמקול אקו של אמזון

 

 

אמזון לא הצהירה על כך, אך לפי הערכות החברה רואה ברמקולים שלה ובאלקסה כדרך להגדיל את מכירותיה. מדוע לא משתמשים ברמקולי האקו לביצוע שופינג? הסיבה היא שקשה ללקוח פוטנציאלי להעריך מוצר שאינו יכול לראות והקראת ביקורות צרכנים על מוצר זה או אחר היא דרך מסורבלת ללמוד עליו. הזמנה של מוצרים שגרתיים כמו מזון אינה נוחה משום שהרמקול לא מאפשר להציג מבצעים ודילים בצורה ויזואלית ונגישה, ואילו רכישת מוצרים יקרים יותר - למשל, אוזניות אלחוטיות ב-500 דולר - פשוט לא מתבצעת בהחלטה רגעית בדרך כלל.

 

 

 

הרמקולים של אלקסה עדיין מספקים ערך לקהל, ולכן נמכרים היטב; אלקסה נוחה מאוד להפעלת רכיבי בית חכם, נגינת מוזיקה, ניהול סדר יום ועוד. קהילת הפיתוח שצמחה סביב אלקסה מוסיפה תכונות נוספות כל הזמן, שמאפשרות למשל לשחק עם הילדים בהנחיית הסייענית, לשפר את אבטחת הבית ועוד. בעתיד הקרוב, ככל הנראה שנוכל להשתמש ברמקולים הללו כדי להתקשר לטכנאים ולהזמין מוניות, מה שיהווה תמריץ לתעשיית הפרסום. ואולם, שימוש ברמקול לרכישת מוצרים פשוט אינו טבעי ונוח דיו. יתכן שהדבר ישתנה בעתיד, אם תחול צמיחה בתפוצת הרמקולים שמצוידים גם במסכים. ואולם, לתת-קטגוריה זו מצפים אתגרים אחרים - למשל, בידול בינה ובין טאבלטים עם רמקול איכותי מובנה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x