• תפריט
הייטק והון סיכון

פייסבוק קונה את Redkix הישראלית בעשרות מיליוני דולרים

רדקיקס פיתחה אפליקציה שמתחברת לשירותי מייל ארגוניים ומעניקה להם תכונות של יישומי צ'ט, כגון ניטור חיבור משתתפים, שיחה מרובת משתתפים, יצירת קבוצות ועוד. רדקיקס הוקמה בידי אודי ורועי ענתבי, וזכתה להשקעות מאורן זאב, SGVC של דובי פרנסס, וסיילספורס ונצ'רס

הגר רבט 15:3426.07.18
חברת שירותי המייל רדקיקס (Redkix) הודיעה היום (ה') על רכישתה בידי פייסבוק. סכום הרכישה לא נמסר אך הוא מוערך בכמה עשרות מיליוני דולרים במזומן. לאחר הרכישה, מרבית עובדי רדקיקס בישראל וארה"ב צפויים להיקלט במשרדי הרשת החברתית.

 

 

החברה הוקמה ב-2014 על ידי האחים אודי ורועי ענתבי והיא מעסיקה כיום 60 עובדים. היא גייסה סבב סיד מרשים של 17 מיליון דולר בשתי פעימות: ספטמבר 2014 ויולי 2016. בין המשקיעים המרכזיים בה נמנים אורן זאב, SGVC של דובי פרנסס וסיילספורס ונצ'רס.

 

פייסבוק עושה מאמצים ניכרים להיכנס גם לסביבת העבודה עם יוזמות כגון Facebook Workplace ומקווה שהרכישה של רדקיקס תסייע לה להתחרות בסלאק ודומותיה. עדיין לא ברור כיצד תטמיע הרשת החברתית את הטכנולוגיה של החברה הישראלית, אך דובר פייסבוק מסר ל-recode שרדקיקס תפסיק לפעול כיישום עצמאי.

 

אודי ורועי ענתבי אודי ורועי ענתבי צילום: אתר redkix

 

 

Workplace של פייסבוק הושק ב-2015, אבל בינתיים לא זוכה להצלחה יתרה וגם לא ברור כיצד השירות ישתלב במודל העסקי של הרשת החברתית, שמתפרנסת מפרסומות מטורגטות. אחת האפשרויות היא שהחברה תציע את השירות במודל של מנוי בתשלום לארגונים ועסקים. כיום Workplace נמצא בשימוש פנימי אצל עובדי פייסבוק עצמם, כמו גם אצל 30 אלף עסקים חיצוניים, אם כי בשלב זה ככל הנראה אינו כרוך בתשלום.

 

רדקיקס פיתחה אפליקציית מייל שמתלבשת על תוכנת המייל הארגונית ומוסיפה לה רכיבי ניהול בזמן אמת בדומה לאפליקציות צ'ט - שיחה מרובת משתתפים, אינדיקציה למי מהמשתתפים מחובר, יצירת קבוצות ועוד. היתרון של רדקיקס על פני פלטפורמות אחרות הוא שלא כל המשתתפים צריכים להיות מחוברים לפלטפורמה - ומי שאינו מחובר, יקבל את ההודעות כמייל רגיל אינבוקס שלו.

 

 

 

רדקיקס הוא הסטארט-אפ השני של האחים ענתבי, שהקימו ב-2010 את התקשורת הארגונית אופיסינק (OffiSync). זו נמכרה ל-jive ב-2011 בעסקה בשווי 30 מיליון ודלר, לאחר שגייסה מיליון דולר בלבד.

 

זו אינה הרכישה הראשונה של הרשת החברתית בישראל: הגדולה שבהן הייתה רכישת אונאבו (Onavo), שפיתחה טכנולוגיה לדחיסת דאטה ב-2013 בעסקה בשווי של כ-150 מיליון דולר. לפניה רכשה פייסבוק את סנאפטו שפיתחה טכנולוגיה להרצת אפליקציות על טלפונים פשוטים, בעסקה של 70 מיליון דולר ב-2011. בנוסף, רכשה ב-2012 את מפתחת כלי זיהוי הפנים Face.com ב-100 מילוין דולרואת ואת Pebbles, שעוסקת בחישת עומק וראיית מכונה, בעסקה של 60 מיליון דולר ב-2016.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x