• תפריט
חדשות טכנולוגיה

האקזיט של דאטורמה: 330 עובדים יתחלקו ב־125 מיליון דולר

החברה הישראלית, שפיתחה תוכנה שמרכזת ומעבדת נתונים מפרסום דיגיטלי, נמכרה השבוע לענקית האמריקאית סיילספורס בכ־850 מיליון דולר. שרית פירון, המשקיעה הראשונה בחברה: "השקעתי בהם בתוך חמש דקות, הם עשו הכל בצורה מושלמת"

מאיר אורבך 10:4318.07.18

"זו היתה השקעה מדהימה בשבילי. הכרתי את התחום, הבנתי שהם פותרים בעיה אמיתית. אחרי חמש דקות של מצגת אמרתי שאני משקיעה ומגייסת משקיעים נוספים וכך הם יצאו לדרך", את הדברים האלה אמרה אתמול ל"כלכליסט" שרית פירון, המשקיעה הראשונה של חברת Datorama (דאטורמה), שנמכרה השבוע לסיילספורס האמריקאית בכ־850 מיליון דולר.

 

"אני שמחה מאוד ועצובה מאוד", הוסיפה פירון, שהכירה את מייסדי החברה רן שריג ואפי כהן כשעבדו יחד בחברת מדיה מיינד. "כמו אמא שהבן שלה עוזב את הבית. מצד אחד מאוד שמחה על האקזיט ומצד שני נפרדת מהעבודה איתם וזה עצוב לי, אבל לשמחתי יש את הפיצוי הכלכלי. הם עשו הכל בצורה מושלמת, הביאו לעבודה אישיות מיוחדת שאין להרבה יזמים וזו רכישה מאוד חכמה בשביל סיילספורס, שרכשה חברה איכותית שמייצרת הכנסות וצומחת בצורה מאוד מהירה, עם ארגון גלובלי שפועל בכל יבשת בעולם וקבוצת מחקר ופיתוח ייחודית שהביאה את הכישרונות הכי טובים".

 

התוכנה של דאטורמה. כל המידע מכל הערוצים זורם למסך אחד התוכנה של דאטורמה. כל המידע מכל הערוצים זורם למסך אחד

 

רוב הכסף יילך לקרנות

 

לפי הערכות, כ־330 עובדי דאטורמה יתחלקו ביותר מ־125 מיליון דולר. ככל הנראה, חלוקת הסכום בין העובדים תיקבע לפי הוותק והתפקיד, וחלקם יקבלו כמיליון דולר על האופציות שלהם.

 

כמו כן, משקיעי החברה - הכוללים את האנג'לים ואת הקרנות מרקר, סידר, אינוביישן אנדברס ולייטספיד - צפויים לקבל ביחד כ־55%‑60% מהאקזיט. המרוויחה הגדולה ביותר היא קרן מרקר, אחריה סידר, שלישית אינוביישן אנדברס ולייטספיד במקום הרביעי.

 

מייסדי החברה, שריג, כהן וקתרין לברנט, צפויים לקבל כ־25%‑30% מהאקזיט - 70‑90 מיליון דולר כל אחד.

 

מוטי וקנין, השותף בקרן סידר שהוביל את ההשקעה בחברה, סיפר אתמול ל"כלכליסט" על הדרך שעברה דאטורמה. "המשקיעה הראשונה, פירון, השקיעה בהם 700 אלף דולר עם קבוצת אנג'לים. אנחנו הצטרפנו כמה חודשים אחרי זה כמשקיע מוסדי ראשון.

 

אפי כהן (מימין) ורן שריג, מייסדי דאטורמה אפי כהן (מימין) ורן שריג, מייסדי דאטורמה צילום: עמית שעל

 

"כשפגשנו את היזמים לראשונה ראינו אותם במשרדים קטנים בתל אביב. הם לא משכו משכורות, נתנו רק לעובדים. היו להם שני מוצרים בשלבי ניסוי בלבד ולי היה ברור שאנחנו חייבים להשקיע בהם מהר, והשקענו 3 מיליון דולר בסיבוב הראשון, 2 מיליון אנחנו ועוד מיליון מאינוביישן אנדברס שהצטרפה אלינו (קרן הון סיכון של מנכ"ל גוגל לשעבר אריק שמידט, מ"א). מאותו רגע החברה עבדה בצורה מדהימה ועשתה בית ספר להקמת חברות, בקצב שלא ייאמן וכמעט ללא השקעה. הם גייסו 50 מיליון דולר ולא שרפו את כל הסכום".

ואכן, ל"כלכליסט" נודע כי לדאטורמה יש עדיין 30 מיליון דולר בבנק. "לחברה היו לקוחות אמיתיים ששילמו לה כספים גדולים", אמר וקנין.

 

לפי הערכות, הכנסות החברה הגיעו לכ־100 מיליון דולר בשנה האחרונה.

 

המסך ששווה מיליונים

 

ההצלחה של דאטורמה נובעת מכך שזיהתה צורך בוער בעולם הפרסום הדיגיטלי. הבעיה שהמייסדים היטיבו לזהות היא ריבוי ערוצי פרסום בעידן הדיגיטלי, וריבוי מידע בהתאם.

מנהלי שיווק בחברות רבות עושים שימוש בשורה ארוכה של פלטפורמות פרסום שונות, וכל אחת מייצרת כמויות אדירות של מידע על ביצועי הפרסום. בדאטורמה פיתחו שירות מבוסס ענן, שאותו הם מוכרים כמנוי בתשלום חודשי, המאפשר לאנשי שיווק לקבל מידע מלא ומאוחד על כל ערוצי השיווק השונים במסך אחד. כך, הם יכולים אילו ערוצים עובדים טוב יותר ולמקד את מאמצי הפרסום בהתאם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x