• תפריט
אינטרנט

יוטיוב תשקיע 25 מיליון דולר באיתור וחסימת פייק ניוז

פלטפורמת הווידאו הפופולרית היא כר פורה לסרטוני דיסאטנפורמציה, תעמולה, חדשות מזויפות ותוכן בעייתי אחר. בניסיון לצמצם את התופעה, תשקיע החברה במיזם ניטור חדשות בשיתוף מו"לים וחוקרים. ואולם, לא בכל מקרה יהיה לה אינטרס להשתיק את מפיצי הזיופים

שירות כלכליסט 14:1310.07.18

יוטיוב מגבירה את מאמציה במיגור החדשות המזויפות: החברה הודיעה בפוסט בבלוג הרשמי שלה שתקצה 25 מיליון דולר למיזם חדש שינטר תוכן מטעה ומסית. החברה תוביל פיתוח מערכות לזיהוי חכם של פייק ניוז, אשר ייבחן בשיתוף רשתות תקשורת כ-Vox ואינדיה טודיי וגופים אקדמיים כאוניברסיטת סטנפורד ומכון פוינטר.

 

 

המטרה היא שיפור ההתמודדות עם הנקודה הרגישה ביותר בה מופצות חדשות מזויפות: כשמתרחש אירוע חדשותי בפרופיל גבוה. מפיצי הפייק ניוז רוכבים על הרעש התקשורתי ומנצלים חדשות מתפרצות כדי להפיץ תוכן שסותר אותן ומעוות את המציאות.

 

 

 

יוטיוב. איך תגן החברה על הצופים? יוטיוב. איך תגן החברה על הצופים? צילום: שאטרסטוק

 

 

יוטיוב צפויה לבנות דרכים לזיהוי פייק ניוז שנשען על אירועים חדשותיים אקטואליים, מה שיאפשר לסייע במיפוי רשת המפיצים, לגלות אילו חשבונות הוקמו במיוחד לשם ההפצה ולחסום אותם. החברה כבר בחנה כלי שמסמן פייק ניוז ונושאים טעונים ומפנה את הצופים למקורות מאומתים באותם נושאים. כך, מאמינים ביוטיוב, אפשר להציג לקורא את שני הצדדים, מבלי שגורם לגיטימי יחוש שמצנזרים אותו רק משום שהוא מציג דעה לא פופולרית או בעלת אופי קונספירטיבי.

 

כיום מפעילה החברה את הכלי הזה ב-17 מדינות בלבד, ורק בנושאים שמוגדרים כקונספירציה באופן מובהק - כמו פברוק הנחיתה על הירח או חלקה של ממשלת ארה"ב בהתקפת ה-11 בספטמבר.

 

 

 

ההשקעה של יוטיוב היא מתבקשת וראויה, אך ככל הנראה שיהיה עליה לבצע שינויים גדולים אם ברצונה לצמצם את מכת הפייק ניוז; גולשים יכולים להעלות, להפיץ ולשתף תוכן שכזה בקלות, להציגו בערוצים בעלי שיעור צפיות גבוה וחבילות פרסום. במקרים הללו, לא ישתלם ליוטיוב לצנזר את המפיץ גם אם כל דבריו מזיקים, משום שפעילות הערוץ מכניסה כסף גם לה וגם למפרסמים שעובדים עמה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x