חדשות טכנולוגיה

פייסבוק משיקה כלים לזיהוי פייק ניוז - לקראת הבחירות לקונגרס בארה"ב

הכלים יסייעו בזיהוי פרסומות, בדיקת שינויים שבוצעו בשמות הדפים, וחיסול חשבונות מזויפים; סמנכ"לית התפעל, שריל סנדברג: "אנחנו רוצים לוודא שהמשתמשים מבינים את הפרסומות שהם רואים. שיבינו מי שילם עבורן"

רפאל קאהאן 14:1029.06.18

פייסבוק הודיעה אמש על השקת כלים חדשים שמיועדים לדבריה לסייע בזיהוי פרסום מוטה. "אנחנו רוצים לצמצם פרסומות רעות", אמרה שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של ענקית המדיה החברתית, "אנחנו רוצים לוודא שהמשתמשים מבינים את הפרסומות שהם רואים. שיבינו מי שילם עבורן. חשוב לנו להביא יותר שקיפות למקור של הדפים והפרסומות בפייסבוק".

 

הכלים יסייעו בזיהוי פרסומות בכל הפלטפורמות של פייסבוק, מסנג'ר ואינסטגרם, אפילו אם המשתמש אינו חלק מקהל היעד שלהן. בנוסף פייסבוק תספק אפשרות לבדוק את השינויים שבוצעו בשמות הדפים, מתי נוצרו ומידע כללי לגביהם. "אבל הפעולה החשובה ביותר שלנו היא חיסול חשבונות מזויפים", הוסיפה סנדברג, "השקיפות מסייעת לנו למצוא ולתקן בעיות".

 

בפרץ של גילוי לב, הוסיפה סנדברג שהחברה "גילתה" שהיא משקיעה פחות מדי בניטור וניהול הפלטפורמה שלה. היא המשיכה ואמרה שהוספת שקיפות תסייע לפייסבוק לקחת אחריות. לפני המהלך של פייסבוק משתמשים יכלו לראות רק פרסומות שמוקדו לפרופיל שלהם. כעת ניתן יהיה לראות גם לאלו קבוצות פרסומות שונות מיועדות כמו לאיזה אתר הן מפנות.

 

פייסבוק גם תשיק כלי ניתוח נפרד עבור ברזיל שיאפשר לזהות את המקור של פרסומות פוליטיות. הכלי האמריקאי כבר פעיל וניתן להשתמש בו בארה"ב - שם ייערכו בנובמבר בחירות לקונגרס. עם זאת לא ברור מתי אם בכלל מתכננת החברה להשיק את הכלי לשאר העולם. סנדברג היתה מוכנה לומר רק שההשקה של כלים כאלה בשאר המדינות קשורה לרגולציה המקומית ושהיא תתבצע בעדיפות למקומות בהם יש בחירות באופק.

 

שריל סנדברג שריל סנדברג צילום: בלומברג

 

פייסבוק הודיעה על השינויים האלה כבר באפריל שעבר. בנוסף היא מתכננת להשיק ארכיון ובו כל היסטוריית הפרסומים, הכתבות והפרסומות הפוליטיות שהוצגו ברשת החברתית ב-7 השנים האחרונות. במקביל לכך גם טוויטר הודיעה שלשום על השקת עמוד שיאפשר למשתמשים לחפש פרסומות ופרסומים שהוצגו בפיד שלה במהלך השבוע החולף, עבור מפרסמים פוליטיים העמוד יציג כמה הושקע בפרסומות ואילו קבוצות אוכלוסיה מוקדו.

 

בתוך כך סקר שערך מכון פיו בקרב אזרחים אמריקאים מצא שכ-72% מהם סבורים שפלטפורמות מדיה חברתית כגון פייסבוק וטוויטר נוהגות לצנזר תוכן פוליטי שאינו עומד בקנה אחד עם השקפותיהן. מהצד הימני של המפה הפוליטית כ-85% מהאמריקאים החזיקו בדעה זו לעומת כ-62% בקרב הדמוקרטים והשמאל. 64% מהרפובליקאים היו גם יותר משוכנעים בכך שחברות טכנולוגיה באופן כללי נטו לתמוך יותר בדעות ליברליות-שמאליות. מנגד רק 16% מהדמוקרטים נטו להצביע על הטיה שמרנית-ימנית בקרב חברות הטכנולוגיה ו-53% מהם מצאו שהדעות היו מאוזנות לשני הצדדים.

 

זאת ועוד, הסקר גם מצא שרק 28% מהאמריקאים האמינו שחברות הטכנולוגיה עושות את מה שנדרש ומצופה מהן כל הזמן או חלק ניכר ממנו. לעומת זאת כ-58% אמרו שהם מאמינים שחברות אלה נוהגות כך רק חלק מהזמן וכ-14% אמרו שהן לא נוהגות כנדרש כמעט אף פעם. כשני שלישים מהעונים גם אמרו שהם מרגישים שחברות הטכנולוגיה נוטות להתעלם מההשפעה הפוטנציאלית של המוצרים שלהן על החברה - עם זאת כ-75% מהעונים אמרו שהאמינו שמוצרים טכנולוגיים נוטים לשפר את חייהם האישיים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x