$
הייטק והון סיכון

אאודי תסתייע ב-Cognata הישראלית בפיתוחי רכב אוטונומי

החברה פיתחה פלטפורמה שמבצעת סימולציות של תנאי כביש אמיתיים עבור כלי נהיגה אוטונומית, מה שמאפשר להאיץ מיזמים בתחום. קוגנטה מעסיקה כ-30 עובדים וצפויה להכפיל את גודלה בעקבות העסקה

הגר רבט 11:3827.06.18
יצרנית הרכב הגרמנית אאודי תשתמש בטכנולוגיית הסימולציה של הסטארט-אפ הישראלי קוגנטה (Cognata) לפיתוח כלי הרכב האוטונומיים שלה.

 

 

קוגנטה, שהוקמה ב-2016 ויושבת בפארק המדע ברחובות פיתחה מערכת סימולציה מבוססת AI וראיית מכונה שנועדה לשוק הרכב העצמוני. הסימולציה של קוגנטה מדמה מגוון סיטואציות בערים אמיתיות לצרכי התנסות ואימון של המערכות האוטונומיות.

 

"חברות הרכב הגיעו לשלב שבו הן הצליחו להעמיד מכוניות על הכביש אבל הן צריכות להביא אותם לרמת בשלות אנושית ובשביל זה הן צריכות לבצע ולידציה של כמה מיליארדי מיילים - משהו שכמעט בלתי אפשרי לעשות על הכביש", אמר ל"כלכליסט" דני עצמון, מייסד משותף ומנכ"ל החברה. "אנחנו מציעים פתרון בענן שמאפשר להריץ מיליארדי קילומטרים בעלויות נמוכות ובמהירות גבוהה".

 

דני עצמון דני עצמון

 

 

המערכת של קוגנטה מורכבת מארבע שכבות: שכבה סטטית, שכבה דינמית, סנסורים וענן. המערכת בונה למעשה העתקים של ערים אמיתיות ומלבישה עליהן מידע תחבורתי שהיא מקלת מרשויות עירוניות ומספקי מידע שונים, כדי לדמות חוויית נהיגה אותנטית ככל האפשר. הסימולציות במערכת יבוצעו על ידי חברת AID (Autonomous Intelligent Driving) שנמצאת בבעלות מלאה של קונצרן אאודי ומוקדשת לפיתוח טכנולוגיות רכב אוטונומי.

 

אלכס האג, מנהל הטכנולוגיות הראשי ב-AID, מסר: "אנחנו משוכנעים שסימולציה היא כלי מפתח להגדלת קצב הפיתוח, וכלי הכרחי לבדיקת המוצרים שלנו כבטוחים. בחרנו בקוגנטה כשותף לאחר בחינת אפשרויות ופתרונות שונים, ולאחר שהשתכנענו כי השותפות הזו היא הדרך המהירה ביותר להשיג את היעדים שלנו".

 

 

 

קוגנטה גייסה סבב ראשון של 5 מיליון דולר לפני שנה ממניב מוביליטי, קרן Emerge ומענקית התעופה איירבוס. היא מעסיקה כיום 30 עובדים ומתכוונת להכפיל את מספרם בעקבות העסקה עם אאודי.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x