$
30 דקות

"באינטרנט שומעים את מי שצועק חזק יותר, גם אם הוא טועה. אפשר לשנות את זה"

יואב רוזנברג, לשעבר סגן ראש חטיבת המחקר באמ"ן, הפך לסטארט-אפיסט ורוצה לנצח את תופעת הפייק ניוז: "תוכנה יכולה לעזור לקבוע איזו דעה טובה יותר ואיזו פחות"

שירות כלכליסט 10:5724.06.18

"בנינו צ'ט רום ענק שנקרא אינטרנט ומי שצועק חזק יותר הוא זה ששומעים אותו. אפשר לקבוע קריטריון שקובע - זאת דעה יותר טובה וזאת פחות טובה", כך מסביר יואב רוזנברג את המשימה העיקרית של הסטארט-אפ שהקים, אפיסטמה.

 

 

 

רוזנברג, מי שהיה סגן ראש חטיבת המחקר באמ"ן, מדגים את הבעיה: "אם ילד בן 8 נכנס לגוגל ושואל האם העולם שטוח, יש סיכוי טוב שהוא ישתכנע שהוא שטוח. אין שום מקום שבו מראים תמונה מחללית וקובעים - הנה, כדור הארץ עגול, ויש אנשים שטועים וחושבים שהוא שטוח והנה כמה אתרים מוטעים. אפשר לשנות את זה".

 

 

 

לפרקים נוספים של הפודקאסט "30 דקות או פחות" ליחצו כאן

 

אפיסטמה, החברה שהקים לפני 3 שנים, מציעה פלטפורמה לניהול דיונים כאשר תשובות לשאלות שמציגים משתמשים מדורגות לפי אמינות, יישימות ולפי משוב משתמשים. החברה גייסה 6 מיליון דולר ובין היתר השקיעו בה קרן של פיטר ת'יל, אחד ממייסדי פייפאל וממשקיעי ההון סיכון הבכירים בארה"ב, וגם חברת Slack.

 

 

יואב רוזנברג יואב רוזנברג

 

 

בשיחה בפודקאסט "30 דקות או פחות" מסביר רוזנברג למה פנסיונר של מערכת הביטחון מחליט להפוך להיות יזם, איך מתמודדים עם הקשיים הגדולים שכרוכים במעבר, איך בדיוק לימודי פילוסופיה יכולים להיות רלוונטיים לתוכנה שמנבאת פייק ניוז ומה דעתו על ביטול הסכם הגרעין עם איראן, בתור מי שהיה אחראי על התיק האיראני במשך שנים.

 

מראיינים:

 

נבות וולק, מנכ"ל האקסלרטור של מיקרוסופט בישראל.

אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x