$
חדשות טכנולוגיה

התאונה הקטלנית של אובר: נהגת הגיבוי צפתה בסרטים בהולו

כך עולה מדו"ח המשטרה המפורט על התאונה בה נהרגה הולכת רגל בעיר טמפה שבאריזונה; נהגת הגיבוי לא הספיקה להגיב בצורה שהיתה מונעת את התוצאה הקטלנית

יואב סטולר 15:4722.06.18
משטרת טמפה שבאריזונה פרסמה את דו"ח התאונה בה נהרגה הולכת הרגל איילין הרצברג אחרי שמכונית אוטונומית של אובר דרסה אותה. במסמך הארוך שתיאר את רגעי התאונה, כפי שגם תועדו במצלמות ברכב שצילמו את תא הנוסעים ואת קדמת המכונית, קבעה המשטרה - שנהגת הגיבוי האנושית צפתה באותה העת בווידיאו בשירות הסטרימיניג הולו.

 

 

 

בתחקיר המקיף שבוצע במיוחד לבדיקת התאונה הקטלנית ברכב המתקדם, אושרה הטענה כי דעתה של נהגת הרכב, רפאלה ווסקז (44), היתה מוסחת לחלוטין. ברגעים שקדמו להתנגשות שהביאה למותה של הרצברג ווסקז לא הביטה בכביש, אלא במכשיר החכם שהיה מונח סמוך לברכיה. רק שניות ספורות לפני התאונה הרימה ווסקז את עיניה אל הכביש, ולא היה בידיה הזמן להגיב בצורה שהייתה מונעת את הסוף המצער. ווסקז לא הגיבה עד כה לפרסום המסקנות הדו"ח המשטרתי.

 

 

רכב אובר לאחר התאונה הקטלנית רכב אובר לאחר התאונה הקטלנית צילום: רויטרס

 

עם זאת, מאז הספיקה אובר לשוב ולהפעיל ניסויים בכבישים ציבוריים בארה"ב אחרי שהקפיאה אותם למשך כמה שבועות בעקבות התאונה. נסיעות מבחן אלו יציאו לעת עתה מתחומי אריזונה בהחלטה שהובילה אובר כתוצאה מהפחד שגרמה הדריסה בקרב הציבור והעדפותיה שלה לפעול באזור פחות נפיץ גם מבחינה תקשורתית עבורה בעת הזו.

 

 

 

לפני כארבעה חודשים התריעו עובדי אובר לשעבר שהשתתפו בניסוי הרכב האוטונומי כי מקרה התאונה הקטלנית באריזונה עלול לחזור על עצמו. שני עובדים שתפקדו כנהגי גיבוי למערכת האוטונומית התלוננו על תנאי העבודה שכפתה עליהם אובר. נהגי הבקרה נדרשו לנסוע מרחקים ארוכים מאוד במשך שעות רבות, כשבניגוד לנהגים רגילים, הם אינם עושים כמעט דבר. תפקידם הוא להשגיח בלבד על הנסיעה ולהיות מוכנים אם יזהו סכנה. הפאסיביות הזו פוגעת לדבריהם בריכוז והביאה אותם בלית ברירה לחוסר מוכנות עד כדי אדישות - סכנה ברורה לתאונה במקרה של תקלה במערכות הנהיגה הממוחשבת שעדיין נמצאות תחת בדיקה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x