$
מכשירים ומדריכים

במקום קונסיירז': אמזון ארגנה לאלקסה עבודה במלונות מאריוט

הרמקולים החכמים של החברה יותקנו בחדרים ויבצעו עבור האורחים פעולות כהזמנת השכמות, חדרניות, שיחות טלפון ושירותים שונים. כך תוכל אמזון לחשוף קהלים גדולים לפלטפורמה שלה, לאסוף מידע שיווקי ולבנות אפיק הכנסה חדש

יואב סטולר 16:2720.06.18

אמזון תכנס לשוק המלונאות בעזרת הסייענית החכמה אלקסה. החברה החלה להציב רמקולים חכמים מסדרת אקו בחדרי רשת מאריוט, במסגרת שיתוף פעולה עם ענקית המלונאות שעשויה להתרחב לרשתות נוספות. אורחי המלונות יוכלו לקבל מאלקסה שירותים שבדרך כלל מתקבלים מדלפק הקבלה: הזמנת שירות חדרים, קריאה לחדרנית, קביעת השכמה, שיחות טלפון ועוד.  

 

 

עבור אמזון, מדובר בהזדמנות נהדרת לחשיפת הציבור לפלטפורמת אלקסה, כמו גם במקור הכנסה נאה, שכן מדובר במכירה של רמקולים רבים בבת אחת. בנוסף, כל מכשיר שכזה אוסף מידע ממשתמשיו - מידע שמסייע לאמזון למקד את קידום מוצריה. לפי הערכות, בעלי רמקול אקו מבצעים רכישות של כ-1,700 דולר בשנה בממוצע, בהשוואה לחברי מועדון פריים, שקונים בממוצע ב-1,300 דולר.

 

 

רמקול האקו של אמזון רמקול האקו של אמזון

 

 

על פי הדיווחים, במאריוט בחנו את אלקסה בהשוואה לסירי של אפל, שנחשבת לפחות מתקדמת. ככל הנראה שאחת הסיבות לבחירת המוצר של אמזון היא פשטות פיתוח היישומים עבורו; קל לבנות יכולות חדשות עבור אלקסה, מה שיכול לסייע למלונות להרחיב את היצע שירותיהם דרך הרמקול החכם.

  

 

 

מעניין יהיה לראות כיצד יתכננו באמזון את הממשק של האלקסה לטובת המשימה; בניגוד למכשיר שנקנה לשוק הבייתי, הפעם הלקוח יקבל אלקסה "משומשת". פתרון מגניב שדובר במסגרת פיתוחים עתידיים הוא שימוש חוצה מכשירים בפלטפורמה הקולית שיידע גם במלון, ברכב, בבית, במשרד ובמסעדה להמשיך ולהעניק את השירות האישי תוך זיהוי מהיר של המשתמש.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x