• תפריט
אינטרנט

הפרסום בפודקאסטים זינק ב-86% בשנה שעברה

מחקר חדש מראה שתחומי התסכיתים הפופולריים ביותר הם אמנות ובידור, טכנולוגיה, חדשות ועסקים. לעומת זאת, תחומים כמשחקים, תחביבים ותוכן לילדים אינם מושכים את המפרסמים. ההכנסות מפודקאסטים צפויות להגיע השנה ל-402 מיליון דולר

עומר כביר 16:5812.06.18

שוק הפרסום בפודקאסטים זינק ב-2017 ב-86% והגיע ל-313.9 מיליון דולר – כך לפי נתונים שפרסמו IAB ופירמת הנהלת החשבונות PwC.

 

 

מרבית ההכנסות, 56%, הגיעו מארבע ז'אנרים בלבד: אמנות ובידור (16.8%), טכנולוגיה (14.6%), חדשות ופוליטיקה (13.3%) ועסקים (11.1%). פודקאסטים בתחומים הקומדיה והחינוך רשמו גם הם הכנסות נאות וגרפו 10.6% ו-9.6% מכלל ההכנסות מפרסום. הז'אנרים הכי פחות פופולריים? תוכן מתוסרט, משחקים ותחביבים ופודקסאטים לילדים שגרפו פחות מ-1% מההכנסות כל אחד.

 

 

הפודקאסטים מכניסים כסף הפודקאסטים מכניסים כסף צילום: שאטרסטוק

 

 

חרף הצמיחה, פרסום בפודקאסטים עדיין נחשב לנישתי בשוק הפרסום הגלובלי. לפי הוול סטריט ג'ורנל, הוצאות מפרסמים על פרסום בטלוויזיה בארה"ב יעמדו השנה על 69.87 מיליארד דולר, בעוד הפרסום בדיגיטל יגיע ל-107.3 מיליארד דולר.

 

גם בשנים הקרובות לא צפויים הפודקאסטים לצאת מהנישה; להערכת מחברי הדו"ח, השנה יעמדו ההכנסות על 402 מיליון דולר, בשנה הבאה הן יצמחו ל-514.5 מיליון דולר וב-2020 ישלימו גידול תלת שנתי של 111% ויגיעו ל-659 מיליון דולר.

 

 

 

"המספרים החזקים האלו מדברים למפרסמים, ומגדילים את ההכרה בכך שפודקאסטים מספקים פלטפורמה עצמתית להגעה לקהלים", אמרה סגנית נשיא IAB, אנה בגר, בהודעה לעיתונות. "מפרסמים מתחומים מסורתיים כמו פיננסים ועד מותגי קמעונאיים בשיווק ישר מתחברים למדיום הזה".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x