• תפריט
הייטק והון סיכון

חברת Ride Vision גייסה 2.5 מיליון דולר להצלת חיי אופנוענים

החברה מפתחת מערכת שמסוגלת לזהות מכשולים וסיכונים עבור רוכבי אופנועים, בדומה למערכות הנהיגה החכמה שבמכוניות. המערכת, שמשלבת חיישנים פשוטים ואלגוריתמיקה מתקדמת, היא קטנה וזולה יותר מפתרונות דומים בשוק הרכב. את סבב הגיוס הובילה YL ונצ'רס

מאיר אורבך 13:0014.06.18
חברת הסטארט-אפ הישראלית רייד ויז'ן (Ride Vision) גייסה השקעה ראשונית של 2.5 מיליון דולר בהובלת קרן YL Ventures. החברה חשפה היום (ג') טכנולוגיה למניעת תאונות שתספק לאופנועים יכולת זיהוי מכשולים באמצעות סריקה של 360 מעלות. החברה הוקמה על ידי אורי לביא וליאור כהן, שניהם רוכבי אופנוע, ומעסיקה שישה עובדים בהרצליה.

 

 

לביא, מנכ"ל החברה, מסר ל"כלכליסט": "אנחנו לא כופים בצורה קשיחה על היצרנים התקנות או חומרה; המוצר שלנו כולל מצלמה קדמית רחבה סטנדרטית, מצלמה אחורית ובאמצע יושבת חומרה זעירה שכוללת את המנוע של החברה, מעין מחשב קטן. כמו כן, יש אפשרות להרחבה בחיישנים. בעזרת שתי המצלמות אנחנו מכסים כמעט 360 מעלות בתנועה. אנחנו משתמשים במערכות פשוטות ביותר". לדבריו, המערכת של החברה מחפשת אירועי סכנת התנגשות תוך כדי נסיעה, שכן בניגוד לדעה הרווחת, רוב תאונות האופנועים נגרמות בשל התנגשויות עם כלי רכב אחרים.

 

 

 

 

 

"אנחנו מדברים עם יצרנים ויש לנו אב טיפוס ודו שיח עם חברות ביטוח, שהן מהותיות הרבה יותר בתחום זה מאשר במכוניות. נשיק מערכת מתקדמת יותר בסוף השנה. אנחנו מאוד גמישים ומאפשרים לבטל חלק מהחומרה, כולל המצלמה האחורית שמונעת רק 7% מהתאונות", הוסיף. "בתור רוכבים בעצמנו, החלטנו ליישם את היכולות שלנו כדי להתגבר על אתגרי הטכנולוגיה והעלות כדי לאפשר לכל רוכב לראות, לחזות ולמנוע התנגשויות".

 

אורי לביא וליאור כהן אורי לביא וליאור כהן

 

 

הטכנולוגיה של החברה המבוססת על מערכות ADAS - סיוע מתקדם לנהיגה - שמשמשות למניעת תאונות ומקובלות כיום בכל דגמי הרכב החדשים. עם התפתחות הנהיגה האוטונומית, הפכו מערכות ADAS למרכזיות ביותר, אך לא הוטמעו באופנועים. זאת, על אף שמדובר בנהגים שחשופים לסכנת מוות בצורה גדולה בהרבה מנהגי מכוניות: דו"ח של מנהל הבטיחות בדרכים בארה"ב מפברואר האחרון קבע שמקרי מוות בתאונות אופנוע שכיחים פי 28 מאשר בתאונות מכונית. 

 

הטכנולוגיה של רייד ויז'ן נשענת על למידה עמוקה וראיית מכונה, שמסוגלות לזהות סיכונים ולהתריע בפני הרוכב בזמן אמת תוך עשירית השניה. הסריקה ב-360 מעלות מאפשרת לרוכב להיות מודע לרכב שמתקרב אליו בצורה מסוכנת ולהתרחק ממנו גם בלי להביט לאחור או לחפש אותו במראה. היתרון הגדול של הפיתוח הוא בהיותו קטן וזול ביחס למערכות אחרות, מה שמאפשר התקנה בכלי רכב דו גלגליים שהם לרוב זולים בהרבה ממכוניות.

 

 

יואב לייטרסדורף יואב לייטרסדורף צילום: יובל חן

 

 

"בעוד שטכנולוגיות ADAS הפכו לסטנדרט במכוניות, יש פוטנציאל רב לפתור את הבעיה הזו בשוק הלא מטופל של כלי הרכב הדו גלגליים, האחראיים ל-18 אחוזים ממקרי המוות של נפגעי תאונות דרכים", ציין יואב לייטרסדורף, שותף מנהל ב-YL Ventures.

 

 

 

"אורי וליאור הם צוות חזק ורוכבים נלהבים, ויש להם כישרון ויכולות מתחום הראייה הממוחשבת ו-והלמידה העמוקה להתמודד עם האתגרים בשוק הזה". לפי נתוני Statista, במהלך 2018 יימכרו בעולם כ-132.4 מיליון אופנועים, ולפי מחקר של Fact.MR צפוי שווי השוק הדו גלגלי להגיע ל-150 מיליארד דולר עד 2022.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x