$
מכשירים ומדריכים

שוק המחשוב הלביש עדיין מקרטע, למרות הצלחת האפל ווטש

אפל אמנם מחזיקה בראש טבלת המכירות, אך בעורפה נושפות שיאומי ו-וואווי, שאף הציגה צמיחה של 147% בנתח השוק שלה. ואולם, ברבעון האחרון נרשמה צמיחה זניחה למדי של קטגוריית השעונים והצמידים החכמים, מה שמעלה ספקות לגבי עתידה

רפאל קאהאן 20:5206.06.18

שוק המחשוב הלביש עדיין מתקשה להמריא: לפי דו"ח של חברת IDC, ברבעון האחרון חלה צמיחה של 1.2% במכירות השעונים החכמים וצמידי הכושר למיניהם. זאת, על אף הזינוק בפופולריות של האפל ווטש; שעוני החברה נמכרו בכ-4 מיליון יחידות ברבעון החולף. הענקית האמריקאית שולטת כיום בשוק המחשוב הלביש עם 16.1% מהמכירות, צמיחה של 13.5% מהתקופה המקבילה אשתקד.

 

 

במקום השני ניצבת שיאומי הסינית, שמחזיקה ב-14.8% מהשוק הודות לצמידי הכושר מסדרת Mi Band שנמכרים בעשרות דולרים בלבד. עם זאת, מדובר בצמיחה זעומה עבורה, שכן בשנה שעברה החזיקה ב-14.6% מהשוק.

 

שעון אפל שעון אפל

 

  

במקום השלישי עומדת פיטביט הוותיקה, אך עבורה המספרים גרועים למדי: היא איבדה כ-28% מנתח השוק שלה וכעת מחזיקה רק כ-8.7% ממנו לעומת 12.2% אשתקד. וואווי, שנמצאת במקום הרביעי, הציגה צמיחה פראית של 147% ויותר מהכפילה את נתח השוק שלה לכ-5.2% לעומת 2.1% ב-2017. במקום החמישי ניצבת גרמין, עם 5%. שאר היצרניות, בתוכן ענקיות כסמסונג, רשמו ירידה משוקללת כוללת של כ-2.3%.

 

 

 

המחשוב הלביש היה ההבטחה של עולם הטכנולוגיה לפני כמה שנים.;כל חברה השיקה שעונים או צמידים חכמים ואפילו חברות טקסטיל השיקו פרויקטים שנועדו להטמיע מחשבים בביגוד. אך הציפיות התבדו ועתה נראה שמדובר בפלח שוק נישתי מאוד שעתידו לא ברור.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x