$
חדשות טכנולוגיה

המלחמה בפייק ניוז: וושינגטון תובעת את גוגל ופייסבוק

לטענת המדינה, שתי החברות לא פעלו לסימון מודעות פוליטיות שמקורן בגורמים מחוץ לארה"ב, מה שחשף את הציבור להטעיות והטיות דעת. זאת, בניגוד לחקיקה במדינה, שמחייבת כל גורם שמקדם קמפיינים שכאלה לדעת מי עומד מאחוריהם

יואב סטולר 16:4005.06.18

היועץ המשפטי של מדינת וושינגטון הגיש תביעות נגד פייסבוק וגוגל, על שלא סיפקו לשלטונות מידע על מודעות פוליטיות, מה שהיווה הפרה של חוק מקומי.

 

 

לפי החוק, כל חברה שמקדמת קמפיינים פוליטיים צריכה לדעת מי הזמין אותם, מימן אותם, כמה עלו ואיזה גורם פוליטי הם מייצגים. מדובר בחקיקה מתקדמת מאוד ביחס לחקיקה הפדרלית בארה"ב, שלא מציבה מגבלות שכאלה לפרסום קמפיינים.

 

פייסבוק פייסבוק צילום: The Telegraph

 

 

לטענת היועץ, בוב פרגוסון, שתי החברות מפרות את החוק מאז 2013 ויש להטיל עליהן קנסות וצווי מניעה. "לאזרחי וושינגטון יש הזכות לדעת מי משלם על הפרסום הפוליטי שהם רואים", מסר בהודעה לעיתונות, ונתן לחברות 20 יום להציג את תגובתן.

 

 

 

פייסבוק וגוגל טענו שהן עושות מאמצים וצעדים לטיפול בבעיה; פייסבוק הודיעה שיצרה ארכיון ייעודי לעניין ושתחל לתייג בקרוב את כל המודעות הפוליטיות. כמו כן, מסרו בחברה כי שההנהלה מקווה לסיים את התביעה כמה שיותר מהר בעוד שכלים נוספים לחשיפת העומדים מאחוריי קמפיינים פוליטיים החלו להיכנס לרשת החברתית. גוגל טרם הגיבה לדברים. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x