שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
אפליקציות

אינסטגרם חושפת: כך פועל האלגוריתם שקובע מה תראו בפיד

הנהלת הרשת החברתית הציגה את הגורמים שמשפיעים על בחירת התמונות שיוצגו לכל משתמש - מהסיכוי שהוא יתעניין בהן, דרך מיקומו ואופי השימוש שלו, ועד למספר החשבונות אחריהם הוא עוקב. בנוסף, הכחישה שהיא מצניעה פוסטים מסוימים ומעדיפה חשבונות עסקיים

יואב סטולר 14:3503.06.18

אינסטגרם חושפת את האלגוריתם שמנהל את הפיד שלה וקובע אילו תמונות יוצגו למשתמש, מי יקודם ומי יוצנע. החברה שבבעלות פייסבוק קיבצה עיתונאים במשרדה בסן פרנסיסקו לטובת חשיפת הפרטים; לפי נציגיה, נשענת הרשת החברתית על תוכנה לומדת, שמזהה את פעולות המשתמשים, מנתחת אותן וכך קובעת מי יצפה במה. גם אם יש שני משתמשים שעוקבים אחר אותם החשבונות ועושים את אותם הלייקים, עדיין ייחשפו לתוכן מותאם אישית שיהיה שונה בשני המקרים.

 

 

אלגוריתם אינסטגרם מתחשב בשלושה אלמנטים עיקריים - עניין, הצלחת הפרופילים וטיב הקשר בין העוקב והנעקב. הסעיף הראשון הוא המהותי ביותר, ובוחן עד כמה צפוי הפוסט שמופיע בפיד שלכם לעניין אתכם ולגרום לכם להגיב בלייק או בטקסט. מידע זה נשען על היסטוריית השימוש שלכם באינסטגרם, ומשמש לבניית פרופיל תוכן כללי בחברה - כלומר, התאמה בין המשתמשים ובין התכנים שהם אוהבים. המדידה הזו מתחשבת גם בתזמון ובמיקום, כדי להעריך, למשל, האם להציג לכם פוסט על טיול בחוף הים כשאתם נמצאים בחוף סמוך.

 

איך יודעים איזו תמונה תצוץ לעוקבים שלכם בפיד? איך יודעים איזו תמונה תצוץ לעוקבים שלכם בפיד? צילום: instagram

 

 

הסעיף השני, הצלחת הפרופילים, מתחשב גם בעדכניות: כמה לייקים ותגובות קיבל פוסט בהשוואה לפוסטים אחרים בשבועות האחרונים, תוך כמה זמן מפרסומו הגיעו התגובות והאם הגיעו מעוקבים ותיקים או חדשים.

 

הסעיף השלישי מתייחס לאופי הקשר ביניכם ובין מפרסמי פוסטים אחרים, ונשען על קרבה אישית - למשל, אם מדובר במשתמש ששיתף תמונות ותייג אתכם או פרסם תמונות בהן אתם מופיעים לצידו, תניח אינסטגרם שאתם חברים ותקדם פוסטים שלו בפיד שלכם. כך, גם כשמדובר במשתמשים שנוהגים להתכתב ביניהם בהודעות ובכלי המסרים המובנה של אינסטגרם. לעומת זאת, משתמשים שאינכם מדברים איתם יוצגו בתדירות נמוכה יותר.

 

 

סטוריז באינסטגרם סטוריז באינסטגרם

 

 

ישנם עוד כמה אלמנטים שמשפיעים על הדרך בה מבינה אינסטגרם מי אתם ואיזה תוכן כדאי להציג לכם: אופי ותדירות שימוש, רשימת עוקבים ונעקבים. תדירות השימוש היא בעצם כמה פעמים ביום אתם נכנסים לאפליקציה וכמה זמן אתם פעילים שם, כדי לקבוע האם להציג לכם פוסטים מהשעות האחרונות או מהדקות האחרונות - כך שתמיד תרגישו שבאינסטגרם יש המון דברים חדשים כל הזמן. סוגיית העוקבים משפיעה על היצע הפוסטים שתוכל להציג לכם אינסטגרם, שכן אם אתם עוקבים אחר חשבונות רבים, ההיצע הרחב יאלץ את החברה לחשוף אתכם ליותר פוסטים מיותר אנשים - ולכן נוצרת התחושה שחלק מהחשבונות אחריהם אתם עוקבים כמעט שאינם פעילים.

 

 

אינסטגרם אינסטגרם צילום: instagram

 

 

לא, אנחנו לא מסתירים פוסטים בכוונה

 

אנשי הצוות של אינסטגרם הגיבו גם למספר שאלות נפוצות ותיאוריות קונספירציה על אופן פעילותו של האלגוריתם. למשל, הכחישו שהם עובדים על יצירת פיד מקביל שיעבוד על פי טהרת הכרונולוגיה. העובדים הסבירו כי בחברה נמנעים מכך מתוך החשש שהדבר יסרבל את הממשק הקיים. גישה שמרנית, שמגיעה על רקע הכישלון של סנאפצ'ט המתחרה.

 

עוד אמרו אנשי הצוות כי אינסטגרם לא מסתירה פוסטים וכי אין פרסומים שלא יוצגו בפני המשתמש אם זה יתמיד לגלול בפיד עד שיבחין בכולם. כמו כן, לדבריהם, החברה לא נוהגת לתעדף סרטונים על פני תמונות או דרכי צילום ספציפיות. עם זאת, אם תנהגו לעצור במהירות את הסרטונים או להימנע מהם כמה שאפשר אלו יופיעו או לכל הפחות יקודמו פחות בפיד שלכם.

 

עוד הוסיפו אנשי אינסטגרם כי החברה לא מסכלת את הצלחת הפוסטים של משתמשים שלא נוהגים להשתמש בסטוריז או באפשרויות אחרות שמציעה האפליקציה. בנוסף, זו אינה פוגעת בחשיפה לה זוכים משתמשים שמציפים בתמונות בקצב מסחרר. כך, גם באפליקציה המנגנון לא נוהג להעניש משתמשים שמציפים בתיוג והאשטגים למרות שזה מעצבן.

 

 

 

עבור כל אלו ששקלו לעבור מחשבון פרטי לעסקי, סיפרו נציגי אינסטגרם שהרשת החברתית לא מעניקה קדימות או נוכחות מוגברת עבור אחד משני סוגי החשבונות ולכן אין בצעד שכזה יתרון מבחינת הטראפיק.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x