$
הייטק והון סיכון

סטורדוט הישראלית גייסה 20 מיליון דולר מענקית הנפט BP

החברה הישראלית מפתחת טכנולוגיות טעינה מהירה במיוחד, שיוכלו לאפשר טעינת סוללות רכב חשמלי בדקות ספורות - בדומה למילוי דלק במכונית רגילה. BP הבריטית רואה בטכנולוגיה זו רכיב קריטי להמשך צמיחת שוק הרכב החשמלי

מאיר אורבך 11:0122.05.18
ענקית האנרגיה הבריטית בריטיש פטרוליום (BP) משקיעה 20 מיליון דולר בחברת הטעינה החשמלית המהירה סטורדוט. לצד ההשקעה, חתמו השתיים על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי בתחום הטעינה המהירה לכלי רכב חשמליים. ההשקעה התבצעה באמצעות קרן ההשקעות של BP.

 

 

 

מספר המכוניות החשמליות בעולם נמצא בצמיחה מתמדת ו-BP מייצרת שורה של שיתופי פעולה לאורך כל שרשרת האספקה של התחום, במטרה לתמוך בכל התשתיות והטכנולוגיות הדרושות לצמיחה האמורה.

 

משקיעה באנרגיה חשמלית. BP משקיעה באנרגיה חשמלית. BP צילום: בלומברג

 

 

סטורדוט פיתחה סוללת ליתיום-יון שמאפשרת טעינה מהירה במיוחד עבור שווקי המובייל והתעשיה. כמו כן, מפתחת החברה סוג חדש של סוללה לרכב חשמלי שתאפשר לטעון את המכונית תוך כחמש דקות בלבד ולנסוע כ-300 ק"מ, בהתאם לקיבולת הסוללה. כמו כן, צפויה סטורדוט להתחיל למכור סוללות סופר-מהירות למובייל בתחילת 2019, אותן פיתחה במסגרת שת"פ עם TDK היפנית שנחשף במרץ האחרון.

 

לדברי טופאן ארגינבילק, מנכ"ל BP downstream, טעינה סופר-מהירה היא הלב של תחום הרכב החשמלי ב-BP: "הטכנולוגיה של סטורדוט מראה פוטנציאל אמיתי להציג אפשרות של טעינת רכב חשמלי באותה מהירות שבה ממלאים דלק במכונית. עם הגידול הרב בטכנולוגיות הטעינה, נשמח להציע ללקוחות שלנו בעתיד את האפשרות הזו. אנחנו מחוייבים להיות ספקי הדלק של מכוניות העתיד ללא כל קשר באיזה רכב נוהגים לקוחותינו", אמר. דיוויד גילמור, סגן נשיא ב-BP ונצ'רס, הוסיף: "אנחנו מחוייבים להשקיע בתחום הטעינה הסופר-מהירה לרכב. אנחנו מזהים חברות שנמצאות בקצה הטכנולוגי דומה סטורדוט, שמראה התקדמות משמעותית בתחום זה. אנחנו מצפים לעבוד עם החברה בתקופה הקרובה ביותר".

 

BP הצהירה על מחויבות לצמצום פליטות גזי החממה בפעילויותיה, לשפר את מוצריה ואת שירותיה כדי לסייע ללקוחות להפחית את רמות הפליטה שלהם, וליצור עסקים חדשים שצורכים פחות פחמן.

 

 

דורון מאירסדורף, מנכ"ל סטורדוט ואחד ממייסדיה דורון מאירסדורף, מנכ"ל סטורדוט ואחד ממייסדיה צילום: יונתן בלום

 

 

דורון מאירסדורף, מנכ"ל ומייסד משותף של סטורדוט, מסר: "העבודה בשיתוף פעולה עם ענקית אנרגיה היא אבן דרך משמעותית לסטורדוט בדרכה לפיתוח האקוסיסטם של הטעינה הסופר-מהירה. השילוב של הנוכחות המשמעותית של BP בעולם לצד הטכנולוגיה שלנו מאפשרת לנו לחזק משמעותית את המשך הפיתוח של סביבה זו".

 

בספטמבר 2017 גייסה סטורדוט 60 מיליון דולר בהובלת ענקית הרכב הגרמנית דיימלר. החברה הישראלית הוקמה ב-2012 בידי מאירסדרוף, פרופ' סיימון ליטסין (שניהם יוצאי סנדיסק) ופרופ' גיל רוזנמן וגייסה עד היום 126 מיליון דולר בארבעה סבבים.

 

בחיפוש אחר טכנולוגיות נוספות

 

"יש לנו אתגר כפול: לספק אנרגיה לאוכלוסיה גדלה, ולהבטיח שאנחנו מספקים אנרגיה שפחות תיפגע בסביבה", סיפר ל"כלכליסט" דיוויד גילמור, סגן נשיא ב-BP. "אנחנו רוצים להכיר חברות שיעזרו לנו במעבר בין צורכי האנרגיה של הדור הקודם לדור חדש. תחום הרכב החשמלי גדל ואני מצפה שיהיו שיהיו מיליון מכוניות כאלה ב-2020. אנחנו רוצים להיות מסוגלים להציע פתרונות של טעינה בתוך מספר דקות. יש לנו אנשים בסין הודו ובארצות הברית שמסייעים לנו לחפש חברות שיעזרו לנו להציע טעינה סופר-מהירה ומצאנו את סטורדוט בישראל. אנחנו יכולים לעזור לה למסחר את הטכנולוגיה, ולהציע טעינה מהירה לכל הלקוחות שלנו".

 

 

 

להערכת גילמור, טעינה חשמלית בתחנות הדלק של BP תהיה זמינה החל מ-2020 במודל ראשוני, ושנה-שנתיים לאחר מכן כבר תגיע לכל התחנות. "אנחנו מחפשים עוד טכנולוגיות למעבר בין צורכי האנרגיה,, אמר. "אנחנו מחפשים את הטכנולוגיות הטובות ביותר והמדענים הטובים ונשקיע היכן שהם נמצאים. אם נראה כאלה בישראל או סין - זה לא משנה; אין לנו משמעות למיקום החברה אלא לאיכות שלה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x