$
חדשות טכנולוגיה

החזון של מאסק: להיפטר מהפקקים עם מנהרות לנסיעה מהירה ב-1 דולר

צפו בסרטון: מנכ"ל טסלה וספייסX שעשה את הונו ממכירת פייפאל, חושף באופן רשמי את Loop - רשת מנהרות שבתוכה ינועו קרונות מונעים בחשמל במהירות של עד 250 קמ"ש. עם זאת, הפרויקט עודנו בשלב הניסויים ונתקל בלא מעט בעיות

רפאל קאהאן 18:2718.05.18

אילון מאסק, המיליארדר האקסצנטרי שמוכר כיום מהחברות טסלה וספייס X ושעשה את הונו ממכירת פייפאל, תמיד אוהב לשמור על עסקיו בעין הציבור. הפרויקט האחרון שלו, שאותו חשף בטוויטר לפני כשנה, הוא Loop. כעת, מאסק חשף את החברה באופן רשמי לציבור במהלך אירוע שהתקיים בבית כנסת בלוס אנג'לס, אולי שריד לביקורו בישראל ומצדה לפני מספר חודשים.

 

החברה החדשה, שמאסק מכנה ה-Boring Company, החברה המשעממת, מפתחת מערכת הסעת המונים שמבוססת על מנהרות. הפרויקט מזכיר קצת את הייפרלופ, אך מעבר לנושא המנהרות אין קשר בין השתיים. בעוד שהייפרלופ מפתחת מערכת הסעה במהירות גבוהה למרחקים ארוכים מאוד ואפילו בין-יבשתיים, Loop מתבססת על רשת של מנהרות שבתוכה ינועו קרונות מונעים בחשמל במהירות של עד 250 קמ"ש.

הקרון התת-קרקעי הקרון התת-קרקעי הדמיה: The Boring Company

 

 

על הקרונות ניתן יהיה להוביל מכוניות או נוסעים בהתאם לתצורה. קרון הסעת הנוסעים יוכל להוביל כ-16 בני אדם, וזה המיועד לרכבים יוכל להוביל מכונית אחת בלבד. מאסק שואף שמחיר הנסיעה יעמוד על 1 דולר בלבד. הפרויקט בינתיים נוסה באופן מעשי בחצר מפעל טסלה בקליפורניה.

 

 

 

 

אנשי Loop חפרו בשטח של טסלה מנהרה לדוגמה, שם הם מפתחים את הפתרונות לשלל הבעיות הטכניות שהפרויקט מעלה. הבעיה העיקרית שלו הוא קצב חפירה איטי ביותר שמאסק מעוניין להכפיל פי 100. הבעיה הטכנולוגית היא שצריך לחזק את המנהרות כל כמה מטרים בעזרת בטון. זאת ועוד, צריך לפנות את העפר החפור. בעיות אלה מובילות לכך שקצב החפירה כה איטי עד שלדברי מאסק "חילזון עובר את המרחק פי 10 יותר מהר".

 

 

מנהרה לדוגמה שנחפרה במטה החברה בקליפורניה מנהרה לדוגמה שנחפרה במטה החברה בקליפורניה הדמיה: The Boring Company

 

 

בעיה זו היא שמביאה לכך שיש לשכנע שמדובר ברעיון ישים ורציני. אמנם בשביל תשומת הלב מאסק חשף בשנה שעברה להביור ממותג של Boring Company, שאותם הוא מתכוון להתחיל לשלוח ללקוחות החודש. אבל מעבר לכך לדברי מאסק המערכת עובדת. החברה ביצעה את הניסויים בקטע המנהרה הבנוי וכעת היא זקוקה לרשיון כדי להרחיב את המנהרה גם לשטח המוניציפלי של לוס אנג'לס.

 

אילון מאסק. "חילזון חופר יותר מהר" אילון מאסק. "חילזון חופר יותר מהר" צילום: רויטרס

 

 

השאיפה היא לייצר קו ראשון שיחבר בין נמל התעופה של לוס אנג'לס לבין מרכז העיר בכ-8 דק'. לדברי מאסק, פתרונות המוניות המעופפות כמו של אובר למשל אינם ישימים, שקטים או בטיחותיים. במקביל, החיבור בין מנהרות הייפרלופ ולופ יאפשר לייצר מסלול מקצה לקצה שבו לא יזדקק הנוסע לכלי רכב אישי או מזהם.

 

בשלב הנוכחי החזון של מאסק עדיין נראה קצת יפה מדי מכדי להיות מציאותי, אך בחברת הרכבת הקלה של מחוז לוס אנג'לס, Metro LA, אישרו שלופ ומטרו LA משתפות פעולה בניסוי. בשלב הנוכחי המנהרה הוכיחה שניתן להסיע קרון בכ-350 קמ"ש (כ-200 מייל לשעה) - אך למרות זאת מדובר עדיין במערכת שתדרוש משאבים רבים לפיתוח.

 

מאסק מודע לכך שמדובר בפרויקט לטווח ארוך. קטע המנהרה שאותו מתכננת החברה לבנותיהיה באורך של כ-4.5 ק"מ וייחפר לאורך הכביש הבין-מדינתי 405. כל הפרויקט ימומן מכספים פרטיים ומאסק גם אישר שמבחינתו לא מדובר במערכת תחבורה ציבורית. למרות זאת, מאסק נמנע מדבר אחד - לוח זמנים - כך שיכול מאוד להיות שלמרות האופטימיות מדובר בפרויקט שלא יקרום עור וגידים גם בשנים הקרובות.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x