שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
תעופה וחלל

אובר חשפה עיצוב חדש למונית המעופפת שלה

כלי הטיס צפוי לרחף בגובה 1,000 עד 2,000 רגל, והוא מצויד במנועים נפרדים להמראה אנכית ולטיסה. העיצוב הוצג במסגרת כנס תעופה שערכה אובר, שמתכננת להשיק שירות מוניות מעופפות תוך 5 עד 10 שנים

ניצן סדן 13:3209.05.18
אובר הציגה עיצוב קונספט למיזם המונית המעופפת שלה. העיצוב, שנחשף במהלך כנס שערכה השבוע בלוס אנג'לס, נשען על תצורת מנועים נפרדים להמראה אנכית ולטיסה אופקית. המטוס צפוי לתפקד כמדגים טכנולוגיה לצורכי ניסוי, כשאת המוניות המעופפות עצמן ייבנו חברות אירוספייס.

 

 

במהלך הכנס הציגה אובר את שותפויותה בפרויקט - יצרניות המטוסים אמבראר, בל ופיפסטל, ושותפות טכנולוגית עם נאס"א. השותפות עם סוכנות החלל היא הרחבה של שת"פ קיים, במסגרתו מפתחת נאס"א מערכת בקרה אווירית שתדע להתמודד עם מצב בו מוניות מעופפות ממלאות את השמיים - מצב שמעמיס על נתיבי האוויר ועלול לגרום להתנגשויות.

 

המונית המעופפת של אובר המונית המעופפת של אובר

 

 

המונית המעופפת נועדה לתפקד ככלי תחבורה קצר טווח בין ערים, ולטוס בגובה של בין 1,000 ל-2,000 רגל - נמוך משמעותית מנתיבי טיסה, אך עדיין גובה בעייתי כשמדובר במטוסים שמנמיכים לנחיתה. מנכ"ל אובר, דארה קוסרשאהי, הצהיר בפברואר שהחברה תשיק את השירות תוך 5 עד 10 שנים. "תעופה עירונית תוכל לחולל מהפכה בהובלת אנשים ומטען בערים שלנו, ולבצע שינוי בסיסי באורח החיים שלנו כפי שעשו טלפונים חכמים", אמר ג'ייוון שין, אחד ממנהלי נאס"א.

 

 

 

בפני אובר, שהיא אחת מ-20 חברות בעולם שפועלות בתחום התעופה העירונית, עומדים מכשולים טכניים ורגולטוריים: עדיין לא נמצא פיתרון לתרחישי חירום למיניהם, שמאיימים על כלי טיס קטנים וגובה הטיסה הנמוך מצמצם את זמן התגובה ואפשרויות הפעולה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x