$
הייטק והון סיכון

חברת הנדל"ן-טק Localize גייסה 8 מיליון דולר

את סבב הגיוס הובילו אביגדור וילנץ וצביקה לימון; החברה, שבבעלות קבוצת מדלן, פיתחה מנוע שמספק מידע מקיף על עסקאות נדל"ן - מתוכניות בנייה ועד בעיות ספציפיות בבניינים

הגר רבט 16:0009.05.18

סטארט-אפ הנדל"ן הישראלי Localize הודיע היום (ד') על גיוס סבב ראשון בהיקף של 8 מיליון דולר. את הסבב הובילו אביגדור וילנץ (שמכר את חברת גלילאו למארוול ב-2.7 מיליארד דולר וייסד גם את אנאפורנה לאבס שנמכרה לאמזון), וצביקה לימון, ממייסדי קרן ההון סיכון מאגמה, שהובילו גם את סבב הסיד של החברה לפני שנתיים.

 

 

בין המשקיעים הנוספים בחברה נמנים נועם גוטסמן (מייסד קרן GLG, שנמכרה לקבוצת MAN ב-1.6 מיליארד דולר) וליפ בו, הנשיא והמנכ"ל של חברת השבבים Cadence. הסבב הנוכחי מביא את כלל ההון שגוייס על ידי החברה ל-11 מיליון דולר.

 

אסף רובין אסף רובין צילום: יוגב עמרני

 

 

Localize הינה חברת בת של קבוצת מדלן (גוף מידע נדל"ני) שהוקמה ב-2016 על ידי אסף רובין (מנכ"ל) ואמיר ויינשטוק (CTO). החברה פיתחה מנוע המספק מידע מקיף על עסקאות נדל"ן, מתוכניות בנייה עתידיות, דרך סוג האוכלוסייה בשכונה ועד מידע ספציפי כמו בעיות טחב בבניין. לשם כך, נאסף מידע משלושה מקורות שונים: מידע ציבורי של עיריות ורשויות מקומיות, מידע עסקי ומידע חברתי ברשת. על המידע הגולמי מריצה Localize שכבת מודלים של למידה ממוחשבת, שיודעת ליצר ממנו מסקנות ושורות תחתונות, שמאפשרות למחפשי הדירות לקבל החלטה מושכלת. את מנוע התובנות מפתחים צוות של כ-60 איש הכולל אלגוריתמאים ומדעני נתונים, סטטיסטיקאים, אנשי GIS, מתכנני ערים ושמאים.

 

אסף רובין, מייסד-שותף ומנכ"ל החברה אמר ל"כלכליסט": "כמעט לפני כל רכישה שמבצעים היום, אנחנו יכולים לקבל תמונה מלאה על המוצר מחיפוש ברשת, מלבד הרכישה הגדולה ביותר שלנו - נדל"ן. המטרה שלנו היא לספק לרוכשי הדירות את התובנות הללו".

 

המנוע של Localize פעיל בישראל והושק בניו יורק באפריל האחרון. בישראל יש לחברה לקוחות משלמים בדמות מתווכים ויזמים, שמייצרים עבורה הכנסות של כמה מיליוני דולרים בשנה. היא מתעתדת להרחיב את ההיצע שלה לערים נוספות בארה"ב במהלך השנה הקרובה. "קיבלנו תגובות בלתי רגילות מהמשתמשים אחרי ההשקה בארה"ב" סיפר רובין. "באפריל נכרו כבר יותר ממיליון תובנות במערכת, כאשר 8 מכל 10 אנשים ממשיך לדפדף בין כל התובנות שמציעה המערכת, זה סימן שיצרנו תוכן וצורת הגשה שמתמכרים אליה". רובין הוסיף שהחברה מבקשת לנצל את המומנטום ואת הפופולריות של השירות כדי להתרחב במהירות ולכן פנתה לגייס ממקורות חיצוניים.

 

 

 

תחום טכנולוגיות הנדל"ן הוא אחד המגזרים החמים של השנים האחרונות, עם מספר הולך וגדל של סטארט-אפים בוגרים שפועלים בו. לפי נתוני Localize, בשנת 2017 גויסו 12.6 מיליארד דולר לחברות טכנולוגיה בתחום, עלייה של כ-300% מהשנה שלפניה. Localize מעסיקה היום 120 עובדים בישראל וארה"ב, ומתכוונת להרחיב את מצבת כוח האדם בעקבות הגיוס.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x