שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חדשות טכנולוגיה

פייסבוק מודה: מספר המשתמשים שפרטיהם דלפו גבוה בהרבה מכפי שנטען

על פי הערכת הרשת החברתית, מספר המשתמשים שנפגעו עומד על 87 מיליון משתמשים - לעומת המספר שהוערך במקור ועמד על 50 מיליון איש. החל מיום שני פייסבוק תודיע לכם אם הפרטים שלכם דלפו באמצעות קישור בראש הניוזפיד

עומר כביר 22:1304.04.18

מספר משתמשי פייסבוק שפרטי המידע שלהם דלפו לקיימברידג' אנליטירה היה גבוה מכפי שפורסם עד עתה ועמד על 87 מיליון איש – כך מודה הערב הרשת החברתית. עד עתה, מספר המשתמשים שנפגעו בדליפה הוערך ב-50 מיליון איש.

 

 

 

"בסך הכול, אנחנו מאמינים שמידע פייסבוק של עד 87 מיליון איש – רובם בארה"ב – אולי שותף שלא כיאות עם קיימברידג' אנליטיקה באמצעות אפליקציות שהמשתמשים או חבריהם השתמשו בהן", אמר סמנכ"ל הטכנולוגיה של החברה, מייק שרופפר, בפוסט שפורסם בבלוג הרשמי של פייסבוק. 

 

     צילום: משאטרסטוק

 

בשיחה עם TechCrunch אמר שרופפר שמדובר במספר מקסימלי, ושהחברה לא בטוחה כמה אנשים נפגעו מדליפת המידע.

 

בנוסף, החל מיום שני עתידה פייסבוק להודיע למשתמשים שפרטיהם אולי דלפו. כזאת, באמצעות קישור בראש הניוזפיד, שיוביל את המשתמשים לעמוד שמציג את האפליקציות שמקבלות גישה למידע שלהם. לצד מידע זה, תציג פייסבוק הודעה שתבהיר אם מידע על המשתמש הועבר לקיימברידג' אנליטיקה או לא.

 

עוד הודיעה פייסבוק הערב שתגביל את הגישה של מפתחים למידע באמצעות כלי ה-API השונים שלה. כך למשל, משתמשים יכלו לתת לאפליקציה הרשאה לקבל מידע על אירועים שהם מארחים או משתתפים בהם, לרבות אירועים פרטיים. "באירועים בפייסבוק יש מידע על השתתפותם של אנשים אחרים, כמו גם פוסטים על הוול ולכן עלינו לוודא שאפליקציות משתמשות בגישה שלהן בצורה ראויה", הסביר שרופפר בפוסט שפורסם. "החל מהיום, לאפליקציות שמשתמשות ב-API של אירועים לא תהיה גישה לרשימת האורחים או לפוסטים על הוול של האירוע".

 

בדומה, בקבוצות אפליקציות לא יקבלו עוד גישה לרשימת חברי הקבוצה ומידע אישי יוסר מפוסטים בקבוצה שזמינים לאפליקציה. פייסבוק גם ביטלה את האפשרות לאתר משתמשים לפי מספר הטלפון או האימייל שלהם, יכולת שנוצלה לאיסוף מידע מצד גורמים בעייתיים. היסטוריית שיחות והודעות טקסט, שנאספו ממכשירי אנדרואיד שמשתמשיהם אישרו זאת, יישמרו מעתה רק ל-12 חודשים.

 

בכל הנוגע לאפליקציות שמבקשות גישה למידע אישי כמו לייקים, תמונות ופוסטים, החל מהיום יידרשו אלו לאישור פרטני של פייסבוק ולחתימה על הסכמי שותפות. "אנשים לא יוכלו יותר לתת לאפלקיציות הרשאה למידע אישי נוסף, כמו דת, עמדות פוליטיות, סטטוס ומידע על מערכות יחסים, רשימות חברים, השכלה והיסטוריה תעסוקתית, פעילות כושר, קריאת ספרים, האזנה למוסיקה, קריאת חדשות, צפייה בוידאו ומשחקים. במהלך השבוע הקרוב אנו נסיר את היכולת שיש למפתחים לבקש מידע שאנשים חלקו איתם, אם יתברר שהם לא השתמשו באפליקציה בשלושת החודשים האחרונים", הוסיף שרופפר.

מוקדם יותר הערב חשפה פייסבוק הצעה לשינויים צפויים בתנאי השימוש ובמדיניות הפרטיות שלה, לראשונה מ-2015. ההצעה לא כולל שינוי בפועל במדיניות, לטובה או לרעה, מבחינת השימוש שנעשה במידע של המשתמשים, אלא בעיקר הבהרות רחבות ובהירות יותר על אופי השימוש במידע.

 

"חשוב להציג לאנשים שחור על גבי לבן כיצד המוצרים שלנו עובדים – זוהי אחת הדרכים באמצעותן אנשים יכולים לקבל החלטות מושכלות לגבי הפרטיות שלהם", נכתב בפוסט שפורסם בבלוג הרשמי של פייסבוק. "לכן אנו מציעים עדכונים בתנאי השימוש שלנו שכוללים את המחויבות שלנו לכל מי שמשתמש בפייסבוק. אנו מסבירים את השירותים שאנו מציעים בשפה קלה יותר לקריאה והבנה. אנו גם מעדכנים את מדיניות הנתונים שלנו כדי שיהיה עוד יותר ברור אילו נתונים אנו אוספים ואיזה שימוש נעשה בהם בפייסבוק, אינסטגרם, מסנג'ר ומוצרים נוספים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x