שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חדשות טכנולוגיה

רגע לפני ההגעה לישראל: אמזון מקשיחה את מדיניות המשלוחים

ענקית המסחר המקוון, שסופגת הפסדים בשל קרבות מחיר מול מתחרות כמו וולמארט, משנה לראשונה את נוהלי המשלוחים: תחיל מגבלות על מוצרים קטנים

יואב סטולר 13:4122.03.18

אמזון תשנה בקרוב את המדיניות שלה בנוגע להזמנת מוצרים זולים, ובכך תשנה את אופי השימוש הספונטני והחופשי שייצגה עד היום. שני מקורות סיפרו לבלומברג כי בקרוב ענקית הסחר המקוון תחיל הגבלות על משלוח של הזמנות ששולי הרווח בהם זעירים כמו סבון, משחת שיניים ושפתון. אם רפורמה זו, שעולה עתה באמזון כדרישה לקצץ בהפסדיה הנגרמים ממלחמת המחירים בשילוב עם המערך הלוגיסטי האדיר הכלול בה, אכן תצא לדרך, אמזון שאמורה להגיע לישראל עלולה להיות אחרת משהכרנו.

עד כה הפעילה אמזון מדיניות חופשית כמעט בכל הנוגע להזמנת מוצרים בעיקר בארצות הברית, ונמנעה מרף מינימום למשלוח למעט שנים ספורות. באותה תקופה מוצרים ביתיים קטנים ששולי הרווח בהם היו קטנים, אבל דרשו ריכוז אספקה גדול, אריזה ושילוח אל בית הלקוח ורובם עלו פחות מ־7 דולר הוגדרו ככאלו הניתנים להוספה להזמנה גדולה יותר שמחירה 25 דולר ויותר.

 

 

 

 

מלחמת המחירים שמתנהלת בעיקרה בין אמזון ו־וולמארט באמריקה מביאה את אמזון לשחוק עד כדי אפר את הכנסותיה ממגוון רחב של מוצרים. החברה שהקים ג'ף בזוס הורידה בשנה האחרונה את מחיריהם של מוצרים שונים בהם משקאות, תמרוקים והגיינה ביתית בעשרות אחוזים במטרה להשאיר את הזירה המקוונת שלהם כזולה ביותר. עם זאת, על אף אותם מאמצים כבירים שעושה אמזון בתמחור, וולמארט מצליחה להוכיח את יכולותה להתחרות באמזון והורידה אף היא את המחירים של מאות מוצרים כשבבדיקה שנערכה נמצאו פערים זעירים בין הרשתות בעגלות קניות שונות.

 

מחסן לוגיסטי של אמזון בגרמניה. עד עכשיו היתה מדיניות חופשית בנוגע להזמנות מחסן לוגיסטי של אמזון בגרמניה. עד עכשיו היתה מדיניות חופשית בנוגע להזמנות צילום: אי פי איי

 

צניחת שולי הרווח, החזקת מלאי עצום בפריסה חסרת תקדים, אריזה, ושילוח כל אלו הובילו את אמזון לדברי הגורמים להשיב את דרישת הסף במוצרים זולים שעלויות התפעול למכירתן גבוהות. בנוסף, מוסרים המקורות כי אמזון צפויה לעלות את מחירי המשלוח בהזמנות קטנות יחסית.

 

המצוקה שנתקלת בה אמזון מעלה את שאלת היתכנותה של קמעונאית מקוונת חובקת עולם גם בעידן הדיגיטלי של ימינו. גם לאחר הרפורמה המדוברת אמזון תיוותר מעצמה שרבים מאמריקנים כבר אימצו אותה אל אורח החיים היומיומי שלהם, אולם אם זו הנקודה בה אותה צריכה תכופה שעודדה הענקית של בזוס תבלם מטעמי סכום מינימום להזמנה על מנת למגר את ההזמנה בתפזורת שהיא עצמה הולידה וטפחה.

 

לאור הקשחת המדיניות מעניין יהיה לראות האם זו תחול גם על חברי מועדון הלקוחות של אמזון פריים, הזוכים לשילוח מהיר של עד יומיים, כשפעמים רבות מסתכם בכשעתיים המתנה בלבד. אם לקוחות המועדון יוחרגו מאותה רפורמה, ייתכן שבכך תבקש אמזון למשוך עוד צרכנים שהתרגלו לשימוש במנוע המקוון של החברה, אבל התמהמהו בהחלטה האם להירשם בעלות חודשית של כ־13 דולר או שנתית ב־99 דולר. הפריים מקנה ללקוחותיה של אמזון גם גישה חופשית לשירות הסטרימינג שמציעה החברה, בו מוצגים סרטים וסדרות מקוריות של אמזון לצד תכנים חיצוניים שהחברה מחזיקה בזכויות לשדרם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x