$
אפליקציות

חברת IBM הופכת את ווטסון לסייען חכם שפונה אליך ביוזמתו

בניגוד לכלים כמו סירי של אפל, אלקסה של אמזון או אסיסטנט של גוגל, מערכת Watson Assistant תדע לפנות למשתמש ולהציע לו לבצע פעולות שונות בהתאם לניתוח הרגליו. המערכת תשולב במכוניות, נמלי תעופה, בנקים ועוד

רפאל קאהאן 16:3820.03.18

IBM חשפה היום (ג') את Watson Assistant - סייענית חכמה שתתחרה באלקסה של אמזון, סירי של אפל, קורטנה של מיקרוסופט ואסיסטנט של גוגל. הייחוד של הסייענית מבית IBM היא ביכולת לחזות צורכי המשתמש, להציג המלצות בצורה יזומה ולהתאים עצמה באופן אישי.

 

 

לפי IBM, המערכת שלה ניתנת להטמעה בכל סביבה, חפץ או שירות: מכונית, חדר מלון, חנות קמעונאית, חדר ישיבות בעבודה, בבית ובנסיעות. בעוד מוצרים מתחרים מצריכים פקודה להפעלת יישום או שירות, ווטסון אסיסטנט מסוגל להפיק תובנות מכל אינטראקציה שהוא מנהל ולפעול בעצמו בהתאם: ביכולתו להציע לנהג לעצור במכולת הקבועה שלו בנסיעה, אם הוא מזהה שחסר בבית מוצר שמתאים לארוחה משפחתית.  

 

שירות ווטסון אסיסטנט מודגם במכונית שירות ווטסון אסיסטנט מודגם במכונית צילום: IBM

 

 

החברה הסבירה שהמידע שמופק מהשימוש בוווטסון אסיסטנט נותר בבעלותו הבלעדית של הארגון שמספק את השירות. המידע מועבר בין המשתמש לענן כשהוא מוצפן, ונשמר בצורה מאובטחת. IBM תספק את ווטסון אסיסטנט ללקוחות, שיוכלו לבנות סביבו שירות ממותג. למשל, יצרנית רכב יכולה לשלב את הכלי במכוניותיה ולממשק אותו עם מערכות ניווט או בידור.

 

כמו שאר השירותים המתחרים מדובר במערכת שמבוססת על הענן של IBM. ניתן כך להתאים את היכולות לתחומים שונים. בחברה כבר פיתחו שניים מהיישומים האלה והם מיועדים לתעשיות הרכב ולתחום המלונאות והאירוח. היא מציעה לחברות הפועלות במגזרים האלה למתג את השירות תחת שם המותג שלהן ולהציעו ללקוחות. הכישורים והיכולות של המערכת נשענים על שירותים שכבר מוצעים בסביבת ווטסון, כמו שירותי ניהול שיחה, המרת דיבור לטקסט והמרת טקסט לדיבור.

 

מחשב העל ווטסון מחשב העל ווטסון צילום: TechCrunch

 

 

חלק ניכר מהמערכת פותח במעבדות IBM בחיפה. גבי זודיק, דירקטור עולמי לטכנולוגיות IOT במעבדות, סמנכ"ל טכנולוגיות ומנהל פיתוח של מעבדות ווטסון לתחום הצרכני, הוביל את הפרויקט בישראל. "ווטסון אסיסטנט עובד ברקע באופן קבוע ולוקח בחשבון מיליוני פריטי מידע, אירועים ומצבים אפשריים שעשויים להשפיע עלינו - וכל העת מביט קדימה כדי לעזור לנו", אמר ל"כלכליסט". "אנשים רוצים שהעוזר האישי שלהם יוכל לעשות בשבילם יותר מאשר להשיב על שאלות או לבצע קניות ברשת. הם מצפים לתובנות עמוקות יותר שהם אינם יכולים לגבש לבדם בגלל המורכבות והצורך במידע ממקורות שונים שצריך להתחשב בהם".

 

 

גבי זודיק גבי זודיק צילום: מירי דוידוביץ'

 

 

הפיתוח החדש אומץ בידי חברות כהרמן (שתשלב אותו במערכת שתותקן במכוניות מזראטי); בידי נמל התעופה הבינלאומי של מינכן, שמבסס עליו רובוט שמסייע לנוסעים בטרמינל; ובנק רויאל הסקוטי שנעזר בו לניתוב שיחות קוליות של לקוחות.

 

 

 

בתוך כך, הודיעה IBM על שיתוף פעולה חדש עם אפל, במסגרתה ישיקו יחדיו פלטפורמת AI שתסייע לפיתוח אפליקציות ארגוניות. לשתי החברות יש כבר שיתוף פעולה פורה ומתמשך שהחל לפני כארבע שנים ולפי IBM, הניב להן הכנסות של מיליארדי דולרים. לפי דיווח של פורבס, משקפת הפלטפורמה מודל עסקי חדש עבור IBM: אם עד כה החברה נהגה להצמיד שירותי ייעוץ ללקוחות שרוכשים את השימוש בשירותי ווטסון, המודל החדש משלב תמחור פרטני יותר, כגון תשלום פרוגרסיבי בהתאם לדרישות הלקוח - מעין מודל שירותי ענן לתחום פיתוח האפליקציות. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x